شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#جدید

آغاز شمارش معکوس برای ورود محصول جدید به بیمارستان های ایران

صنعت آغاز شمارش معکوس برای ورود محصول جدید به بیمارستان های ایران

نصیری گفت: برای اولین بار در ایران سرامیک آنتی باکتریال واقعی در فرآیند تولید توسط راک سرامیک تولید شده ات و اکنون در حال گرفتن گواهینامه ها و مجوزهای آن برای ورود به بازار هستیم.

مدیران پروژه های ساختمانی و معماران بزرگ کشور همواره در هر مرحله ای از ساخت تلاش دارند تا از بهترین متریال ممکن، که از قضا باید با استانداردهای روز دنیا نیز مطابقت داشته باشد در پروژه ساختمانی خود استفاده کرده تا عمر بنایی که در حال ساخت هستند بالا رود.  در مراحل پایانی کار یکی از اقلامی که برای خرید آن معماران و پیمانکاران ساختمانی وسواس خاصی به خرج می دهند انتخاب سرامیک مناسب است. این مقوله هنگامی که پای ساخت و ساز یک بیمارستان و مرکز درمانی وسط باشد بعد جدی تری پیدا کرده و انتخاب یک کف پوش یا سرامیک مناسب کمی سخت تر می شود. کارفرماها، مشاورین پروژه و یا پیمانکاران  محصولات شرکت ها را بررسی می کنند تا آن محصولی که از هم لحاظ استاندارد و ایمنی مناسب و هم قیمت آن به صرفه باشد پیدا کرده و در ساخت بیمارستان به کار ببرند.

نمایشگاه هاسپیتکس فرصتی ایجاد کرد تا شرکت هایی که در این زمینه حرفی برای گفتن دارند با حضور در این نمایشگاه محصولات روز خود را به نمایش گذاشته و کار هر دو طرف ماجرا را آسان تر کند.

یکی از شرکت هایی که در این زمینه پر قدرت و دست پر وارد نمایشگاه شد، شرکت راک سرامیک است. در ادامه گفت و گوی تیترکوتاه با مدیر بازاریابی این شرکت را از نظر می گذرانید:
 

راک سرامیک

نصیری درباره حضور در هشتمین نمایشگاه هاسپیتکس عنوان کرد:  راک سرامیک در واقع اولین و شاید تنها شرکتی است که در صنعت سرامیک به صورت تخصصی در حوزه بیمارستان سازی کار می کند. در پنج شش سال اخیر ما نزدیک به هشتاد بیمارستان مختلف را کار کردیم و در این مسیر در ارتباط با کارفرماهای مختلف، مشاورین و پیمانکاران مختلفی که با آن ها کار کردیم بسیار آموخته ایم. و همچنین تلاش کرده ایم اطلاعات و دانش تجربی ای که به دست آورده ایم را در تولید و نحوه ی بازاریابی و فروش مان به کار بگیریم .

وی اضافه کرد: در حوزه صنعت بیمارستان سازی دو کار مهم انجام داده ایم. اولین کار این بود که سبد محصولات مختص بیمارستانی را درست کردیم  و به جرات می توانیم بگوییم که هیچ کارخانه سرامیکی، چنین محصولاتی را که ما مختص بیمارستان تولید کرده ایم را  ندارد. از جمله این محصولات سرامیک های فول بادی است .این محصول مقاوم ترین کانی غیر فلزی در دنیا به حساب می آید که توسط بشر ساخته شده است. این محصول مختص محیط های پر ترافیک همانند بیمارستان است. ما برای کف محیط های درمانی معمولا سارامیک فول بادی را پیشنهاد می دهیم و دوستان هم خریداری می کنند.  محصول دوم ما، سرامیک دبل شارژ است . از ویژگی های بارز این محصول می توان به مقاومت بالای آن اشاره کرد.  محصول سوم نیز که اختصاصی برای بیمارستان تولید می شود سرامیک های ضد اسید است.این سرامیک ها برای کف محیط های درمان به ویژه آزمایشگاه ها کاربرد دارد. این سرامیک ها بسیار مقاوم نسبت به مواد شیمیایی هستند و در سایزهای مختلف این محصول در حال تولید است.

مدیر بازاریابی راک سرامیک افزود: سایزی که  در بازار در حال حاضر وجود داره سایز سی در سی است اما سایزی که ما تولید می کنیم از شصت به بالاست. با توجه به اینکه پودر بند کشی سرامیک های ضد اسید از  خود سرامیک گران تر است هر چقدر سایز سرامیک بزرگ تر باشد برای مشتری به دلیل آنکه پودر بند کشی کمتری  نیاز دارد مقرون به صرفه تر است. ما در حال حاضر سایز شصت در شصت سایز شصت در یک و بیست و سایز هشتاد در هشتاد سرامیک ضد اسید رو داریم تولید می کنیم و این وجه تمایز بسیار مهمیه که ما در این صنعت داریم .
 

تولید سرامیک آنتی باکتریال واقعی در راک سرامیک

نصیری خاطر نشان کرد: محصول مهم بعدی که در حال تولید آن هستیم و آن هم مخصوص محیط های بیمارستانی است و در واقع تازه تولید آن شروع شده، سرامیک آنتی باکتریال است. برای اولین بار در ایران سرامیک آنتی باکتریال واقعی در فرآیند تولید، تولید کردیم.در حال حاضر برخی از شرکت ها هستند که سرامیک را تولید شده دریافت می کنند و بعد یک لایه ی آنتی باکتریال به آن اضافه می کنند که این باعث می شود که سرامیک نتواند در دوره زمانی طولانی خاصیت آنتی باکتریالی اش حفظ کند. معمولا نهایت یک سال یک سال و نیم این خاصیت رو دارد و بعد از بین می رود. ما برای اولین بار سرامیک آنتی باکتریالی تولید کردیم که در فرایند تولید، آنتی باکتریال می شود و  به همین دلیل خاصیت خودش رو مادام العمر حفظ می کند و از این نظر یک محصول کاملا یونیک و ویژه مختص صنعت بیمارستان سازی است.

وی ادامه داد: اکنون در حال گرفتن گواهینامه ها و مجوزهای آن هستیم. چند مجوز اولیه را گرفته ایم و دو سه تا از مجوز های دیگر باقی مانده است. به عنوان مثال گواهی ۱۰۹۰۰ را از  انستیتو پاستور ایران که اصلی ترین گواهی نامه مربوط به سرامیک آنتی باکتریال وکلا محصولات آنتی باکتریال است، گرفته ایم. همچنین از دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران مجوزهای لازم و گواهی نامه های لازم را گرفته ایم و انشاالله در آینده خیلی نزدیک که گواهی ثبت اختراع آن را بگیریم روانه بازار می شود. اکنون فاز تولید صنعتی آن طی شده و فقط معطل این مجوزها هستیم که در سایز و طرح و رنگ مختلف سرامیک آنتی باکتریال  روانه بازار شود.


تدوین و تولید کتاب راهنمای انتخاب سرامیک

 مدیر بازاریابی راک سرامیک درباره دومین کار مهمی که این شرکت انجام داده است گفت: دومین کار مهمی که ما انجام داده ایم و در واقع آن را از بازار یاد گرفته ایم تدوین و چاپ یک کتاب بود.  ما بعد از کار کردن در نزدیک به هشتاد پروژه بیمارستانی به این نتیجه رسیده ایم که سطح اطلاعات مشتری ها در خصوص سرامیک های مختلفی که تولید می شود، تفاوت هایی که با هم دارند و فضای مناسبی که باید هر کدام از این سرامیک ها کار شود به اندازه کافی نیست تا بتوانند انتخاب بهینه ای داشته باشند. بنابراین تصمیم گرفتیم که کتابی به اسم کتاب راهنمای انتخاب سرامیک صنعت و بیمارستان سازی را تولید کنیم. در این کتاب ما سعی کرده ایم همه نکاتی که مشتریان ما اعم ازکارفرماها، مشاور ها و پیمانکاران محترم نیاز دارند در مورد سرامیک بدانند تا یک انتخاب بهینه برای فضاهای مختلف پروژه بیمارستان شان  داشته باشند را در آن جواب بدهیم. کتاب هم تولید شده و تاکنون چهار ویرایش مختلف از آن بیرون آمده و آخرین ویرایشش کامل ترین است بنابراین این دو تا کار شاخصی بود که ما در صنعت بیمارستانیم سازی انجام دادیم .


راک سرامیک برندی لوکس اما خوش قیمت

از نظر قیمت و کیفیت، برند ما جزو برندهای لوکس در بازار سرامیک محسوب می شود اما بسیار خوش قیمت است . یعنی اگر مشتری دنبال سرامیکی باشد که از نظر طرح و رنگ و کیفیت در سطح عالی باشد اما بخواهد قیمت مناسبی هم داشته باشد، قطعا برند راک یکی از گزینه هایی ست که می تواند آن را انتخاب کند. قیمت های ما قیمت های معقولی است و گاهی از رقبای نزدیک مان تا چهل درصد نیز ارزان تر هستیم. به عنوان مثال سرامیک های آنتی باکتریالی که ما تولید می کنیم از نظر قیمتی بیست تا بیست و پنج درصد با سرامیک های عادی مان تفاوت قیمت دارد.

هاسپیتکس محلی برای هم افزایی

او در پاسخ به این سوال که نمایشگاه هاسپیتکس امسال چطور بود گفت: ما در این نمایشگاه به اهدافی که برنامه ریزی کرده بودیم رسیدیم. ارتباط هایی که خواستیم برقرار شد. دوستانی که از قبل با ما هماهنگ بودند برای حضور در نمایشگاه تشریف آوردند. هم افزایی بین شرکت های مختلف تامین کننده صنعت بیمارستان سازی و تعاملی که با کارفرما و پیمانکارها و مشاورها باید ایجاد می شد نیز صورت گرفت.

نصیری در پایان بیان کرد: هر نمایشگاهی مشکلات خاص خودش را دارد و این نمایشگاه هم از آن مستثنی نیست. از کلیت نمایشگاه رضایت داریم. البته هر ساله در نمایشگاه چالش هایی داریم که امیدوارم سال های بعد حل شود و همچنین مخاطبین بیشتری از نمایشگاه بازدید کنند ولی در نهایت نمایشگاه به نظر من خوب بود. هدف تامین شد و انشالله بعد نمایشگاه پیگیری اموری که اینجا رقم خورد خواهیم شد.