شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما#جدید#کارگردان

«تماشاگران!» آرنو دپلشن دیده شد/ بزرگ شدن با جادوی سینما

«تماشاگران!» آرنو دپلشن دیده شد/ بزرگ شدن با جادوی سینما

مهر نوشت:فیلم جدید آرنو دپلشن کارگردان فرانسوی که با بازی بازیگر نوجوان «آناتومی یک سقوط» ساخته شده است، به پایان تولید رسید و لحظاتی از آن رونمایی شد.

آرنو دپلشن کارگردان مولف فرانسوی که آخرین فیلمش «برادر و خواهر» در جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۲۲ در بخش رقابتی حضور داشت، در حال تکمیل فیلم بعدی خود با عنوان «تماشاگران!» است.

این پروژه ترکیبی مستند و داستانی است که بازیگرانش را میلو ماچادو گرانر بازیگر نوجوان فیلم «آناتومی یک سقوط» ژوستین تریه و بازیگران مشهور فرانسوی متیو آمالریک و فرانسوا لبرون تشکیل داده‌اند.

از این فیلم به عنوان نامه‌ای عاشقانه به سینما و الهامی آزادانه از کشف و اشتیاق خود کارگردان به سینما یاد شده است.

دپلشن پیش از این «فریب» را کارگردانی کرده که اقتباسی از رمان فیلیپ راث بود و لیا سیدو در آن نقش آفرینی کرد. این فیلم سال ۲۰۲۱ در جشنواره کن حضور داشت و «اوه مرسی!» وی نیز سال ۲۰۱۹ در بخش رقابتی به نمایش درآمد. «ارواح اسماعیل» فیلم افتتاحیه جشنواره کن ۲۰۱۷ بود. این کارگردان اولین فیلمش به زبان انگلیسی را با عنوان «جیمی پی: روان درمانی یک سرخپوست دشت» سال ۲۰۱۳ ساخت که گی‌یرمو دل تورو در آن بازی کرد.

دپلشن درباره «تماشاگران!» گفت که این پروژه با هدف «تجلیل از سینماها و جادوی چندگانه آنها» از ورای خاطرات، داستان‌ها و اکتشافات شکل گرفته است.

او افزود: من جای پای پل ددالوس جوان قدم گذاشتم، انگار داشتم داستان بزرگ شدن یک تماشاگر فیلم را زندگی می‌کردم.

۲۲۰۵۷