شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#پیش#بینی#قیمت#دوج#کوین#الان#وقت#خرید#است؟

بازار ارز دیجیتال| قیمت ارز دیجیتال | قیمت دوج کوین

پیش بینی قیمت دوج کوین / الان وقت خرید است؟

دوج کوین یک میم سکه است که در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک شوخی معرفی شد. اما در حقیقت، ارزش آن به طور قابل توجهی افزایش یافت و در نهایت به ارزش کل بیش از ۸۰ میلیارد دلار و بالاترین قیمت تاریخی ۰.۷۳۷۶ دلار رسید. اما از آن زمان تاکنون، سکه قیمت خود را با یک کاهش ۸۸.۸۶ درصدی تجربه کرده است.

اقتصاد پیش بینی قیمت دوج کوین / الان وقت خرید است؟

در این مقاله، قصد داریم بررسی کنیم که آیا دوج کوین قادر است دوباره به بالاترین قیمت خود برسد یا خیر، و آیا رویای دوج کوین به قیمت یک دلار در سال ۲۰۲۴ ممکن است تحقق یابد یا نه. برای این منظور، با استفاده از تحلیل تکنیکال و بررسی تاریخچه و پتانسیل رشد قیمت تا پایان سال، پیش‌بینی قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۴ را ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله، این موضوع را بررسی کنیم.

در ابتدا، دوج کوین در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد. این پروژه توسط مهندسان نرم‌ افزار بیلی مارکوس و جکسون پالمر ساخته شده است و بر اساس میم «دوج» است که در سال ۲۰۱۳ محبوبیت یافت و سگ شیبا اینو را به نمایش گذاشت.

طبق CoinMarketCap، قیمت اولیه دوج کوین ۰.۰۰۰۲۹۹۳ دلار بود و این سکه برای اولین بار در می ۲۰۱۷ به ۰.۰۰۱ دلار رسید. سپس در ژانویه ۲۰۱۸، قیمت دوج کوین برای مدت کوتاهی به ۰.۰۱۴۶ دلار رسید اما سقوط کرد و سپس تا ژانویه ۲۰۲۱ زیر ۰.۰۱ دلار معامله شد.

در اوایل سال ۲۰۲۱، با شروع بازار صعودی کریپتو، قیمت ارزهای دیجیتال شروع به افزایش کرد. با این حال، برخلاف بازار گاوی قبلی، Dogecoin یک مزیت غیر منتظره داشت: یکی از ثروتمندترین مردان جهان، ایلان ماسک، یکی از طرفداران گسترده این پروژه شد.

مقاله ای که به فوریه ۲۰۲۱ توسط فاکس بیزینس برمی گردد نشان می دهد که ایلان قبلاً در سه ماهه اول ۲۰۲۱ جمع آوری دوج کوین را آغاز کرده بود و در همان دوره حمایت خود را به طور عمومی در توییتر اعلام کرد.

حمایت ماسک در ماه‌های بعد ادامه یافت و باعث شد که جامعه دوج کوین رشد قابل توجهی داشته باشد. در نتیجه، این امر باعث شد که قیمت Dogecoin منفجر شود و در ۶ مه ۲۰۲۱ به رکورد تاریخی ۰.۷۳۷۶ دلار برسد. این امر ارزش بازار را به ۸۰ میلیارد دلار رساند و اصطلاح “میلیونر دوج کوین” را ابداع کرد زیرا بسیاری از سرمایه گذاران اولیه DOGE را فوق العاده ثروتمند کرد. اما آیا Dogecoin هنوز یک سرمایه گذاری خوب است؟

در نتیجه، دارندگان اولیه به شدت سود گرفتند و منجر به فروش شدید شد که ظاهراً در ژوئن ۲۰۲۲ به ۰.۰۵ دلار رسید. از آن زمان به بعد در اکتبر ۲۰۲۲ با بقیه بازار افزایش یافت و سپس در یک الگو مثلث نزولی قرار گرفت که سرانجام در ابتدای نوامبر ۲۰۲۳ از آن خارج شد. از آن زمان تاکنون ۰.۰۸ دلار را آزمایش کرده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا DOGE می تواند قیمتی بالاتر از این سطح را حفظ کند یا خیر.

در حال حاضر، قیمت دوج کوین ۰.۰۸۲۱۲ دلار است که ۸۸.۸۶ درصد از اوج های بازار گاوی آن کاهش یافته است.

نکات کلیدی در مورد تاریخچه قیمت بیت کوین:

دوج کوین در ابتدا به عنوان یک شوخی و بر اساس الگوی رفتاری “doge” ایجاد شد.

در سال ۲۰۱۳ با قیمت اولیه ۰.۰۰۰۲۹۹۳ دلار عرضه شد.

قیمت در ماه می ۲۰۲۱ به ۰.۷۳۷۶ دلار رسید.

Dogecoin بیش از ۱۶ ماه را در یک الگوی مثلث نزولی گذراند، از ژوئن ۲۰۲۲ تا نوامبر ۲۰۲۳، قبل از اینکه به سمت صعود حرکت کند.

قیمت فعلی دوج کوین ۰.۰۸۲۱۲ دلار است.

برای تعیین اینکه قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۴ به کدام سمت حرکت می کند، درک هدف خریداران برای سرمایه گذاری در دوج کوین ضروری است.

دوج کوین نوعی پرداخت کم کارمزد را ارائه می‌کند که بسیاری از فروشندگان از جمله تسلا، مایکروسافت و Twitch آن را می‌ پذیرند. با این حال، اکثر خریدارانی که در سال ۲۰۲۱، دوج کوین خریده بودند، سرمایه‌ گذاران ارز دیجیتال کمتر تجربه‌ ای بودند که آن را برای “سریع ثروتمند شدن” خریداری کردند.

به طور معمول، این شرایط فقط در بازار گاوی موجود است. بنابراین، بهترین شانس دوج کوین برای پامپ دوباره قیمت زمانی است که بقیه بازار صعودی باشد. در حالی که نتیجه هنوز مشخص نیست، کارشناسان پیش بینی می کنند که روند صعودی کریپتو در سال ۲۰۲۴ به دلیل رویداد هاوینگ بیت کوین آغاز شود.

اگر این اتفاق بیفتد، انتظار داریم که دوج کوین حرکت صعودی قابل توجهی داشته باشد، به خصوص که از حمایت ایلان ماسک و یک جامعه عظیم با بیش از پنج میلیون آدرس کیف پول برخوردار است.

چارت هفتگی دوج کوین

بنابراین،کارشناسان در پیش بینی قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۴ به طور بالقوه در بهترین حالت ۰.۱۹ دلار، پایین‌ترین قیمت ۰.۰۴۲۲۵ دلار و میانگین قیمت ۰.۱۱۶۱ دلار را تا پایان سال به ثبت خواهد رساند.

در حالی که پتانسیل صعود دوج کوین وجود دارد، عدم اطمینان مداوم در مورد رویدادهای اقتصاد کلان جهانی و مقررات ارزهای دیجیتال به این معنی است که تغییرات در قیمت Dogecoin ممکن است عمدتاً ناشی از حدس و گمان قیمت خالص باشد. به این معنی که رالی گاوی بعدی احتمالا برای DOGE کمتر تماشایی خواهد بود.

نظر سایر تحلیلگران برای پیش بینی قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۴ چیست؟

برای تعیین بهتر اینکه آیا دوج کوین یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای تماشا است یا خیر، پیش‌ بینی‌ های چند تحلیل‌ گر دیگر را خلاصه کرده‌ ایم.

بر اساس پیش بینی قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۴ از نظر CoinPedia ارزش این توکن تا پایان سال می تواند به پایین ترین حد ممکن ۰.۳۱ دلار، حداکثر قیمت ۰.۵۲ دلار و قیمت متوسط ۰.۴۱۵ دلار برسد.

یکی دیگر از پیش‌بینی‌های قیمت دوج کوین که توسط Bitnation انجام شد، پایین‌ ترین قیمت بالقوه ۰.۱۸۰۰۷۵ دلار، بالاترین قیمت ۰.۲۲۹۱۸۶ دلار و میانگین قیمت ۰.۲۰۴۶۳ دلار را تا پایان سال ۲۰۲۴ پیش‌ بینی کرد.

چه مواردی بر افزایش قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۴ تاثیر می گذارد؟

نکته اصلی که در حال حاضر قیمت دوج کوین را پایین نگه می‌ دارد، فشار فروش آن است. این چند دلیل دارد. اولاً، از آنجایی که سکه کاربرد زیادی ندارد، دارندگان پتانسیل بلند مدت آن اعتقاد کمتری دارند.

همچنین، عرضه بی نهایت آن به این معنی است که مقدار Dogecoin در حال افزایش است و رشد قیمت را در طول زمان بسیار دشوارتر می کند.

فرهنگ میم نیز نقش کلیدی در قیمت دوج کوین دارد. از آنجایی که کریپتو یک صنعت جامعه محور است که بر اساس رسانه های اجتماعی ساخته شده است، ایجاد و توزیع میم ها قبلاً آگاهی را در مورد Dogecoin تقویت کرده است و می تواند به راحتی دوباره این کار را انجام دهد.

بدون شک مهمترین تاثیر بر نوسانات قیمت دوج کوین، ایلان ماسک است. به خاطر تاثیری که بر قیمت DOGE داشت، اکنون به او لقب «پدر دوج» را داده اند.

برنامه ماسک برای ادغام دوج کوین در برنامه X و پشتیبانی مداوم از این سکه می تواند تعیین کند که آیا Dogecoin یکی از ارزهای دیجیتال با بالاترین پتانسیل است یا خیر. اگرچه توانایی هر شرکتی برای پیاده سازی Dogecoin به عنوان یک وسیله پرداخت هنوز در حال توسعه است، اتکای ظاهری به ادغام بالقوه X و توییت های گاهی عجیب الون آن را بسیار متمرکز و سوداگرانه می کند.

آخرین عامل موثر بر قیمت دوج کوین احساسات و حدس و گمان سرمایه گذاران است. بسیاری از مردم آخرین روند صعودی Dogecoin را از دست دادند. این باعث ترس از دست دادن (FOMO) می شود که ما به سمت بازار صعودی بعدی می رویم که به طور بالقوه منجر به افزایش قیمت DOGE می شود.

جمع بندی

دوج کوین یک رمز ارز پیشگام است. این آلت‌ کوین برخلاف سایر آلت‌ کوین‌ ها، سر تیتر اخبار شده است و احتمالاً آگاهی بیشتری در مورد این صنعت نسبت به سایر آلت‌ کوین‌ ها افزایش داده است. با این حال، در سال ۲۰۱۳ طراحی شد و عمدتاً در نوآوری و ارائه ارزش به دارندگان شکست خورده است.

اگرچه هنوز پتانسیلی برای Dogecoin برای ایجاد یک ATH جدید وجود دارد، اما هر روز تعداد پروژه های جدید تر، سریع‌ تر و غیرمتمرکز تر در بازار افزایش می یابد. پس این پروژه باید به ویژگی های منحصر به فرد خود بیفزاید تا همچنان در این صنعت پایدار بماند. 

 

منبع: ارز دیجیتال