شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مالیات#مالکان#هزار#خانه#منتظر#باشند

مالیات خانه | مسکن خالی | قیمت خانه

مالکان ۴۰ هزار خانه منتظر مالیات باشند

در سال ۱۴۰۰، مالیات مسکن برای افرادی که درآمد ندارند و ملک خود را ساکن هستند، با توجه به ارزش معاملات مسکن و تعداد واحدهای مسکونی، بر اساس جدول مالیاتی مشخصی محاسبه خواهد شد.

اقتصاد مالکان ۴۰ هزار خانه منتظر مالیات باشند

مالیات مسکن در ایران به عنوان یکی از مهمترین موارد مالیاتی در کشور محسوب می شود. این مالیات بر اساس ارزش معاملات مسکن و درآمد حاصل از اجاره مسکنها تعیین می شود.

برای افرادی که درآمد ثابت دارند و در حال اجاره یک ملک هستند، مالیات مسکن بر اساس درآمد اجاره محاسبه می شود. در این مورد، درآمد اجاره به عنوان درآمد مشمول مالیات در نظر گرفته می شود و درصد مالیات بر اساس قانون مالیاتی مربوطه محاسبه می شود.

همچنین، برای افرادی که درآمد ندارند و دارای ملک یا ملک هایی هستند که خودشان در آنها ساکن هستند، مالیات مسکن بر اساس ارزش معاملات مسکن و تعداد واحدهای مسکونی محاسبه می شود. این ارزش معمولاً توسط سازمان املاک و مستغلات کشور تعیین می شود و درصد مالیات بر اساس قانون مالیاتی مربوطه محاسبه می شود.

به عنوان مثال، در سال ۱۴۰۰، مالیات مسکن برای افرادی که درآمد ندارند و ملک خود را ساکن هستند، با توجه به ارزش معاملات مسکن و تعداد واحدهای مسکونی، بر اساس جدول مالیاتی مشخصی محاسبه خواهد شد.

مهم است بدانید که قوانین مالیاتی ممکن است در طول زمان تغییر کنند و برای اطلاعات دقیقتر در مورد مالیات مسکن در ایران، به مراجعه به سازمان امور مالیاتی کشور توصیه می شود.

"سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که از ابتدای سال، ۵۹ هزار و ۵۰۳ واحد مسکونی خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه شده است تا مالیات مربوطه را دریافت کند."

به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون ۵۹ هزار و ۵۰۳ واحد مسکونی به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شده است.

او می گوید: واحدهای مسکونی که بیش از ۱۲۰ روز در سال خالی باشند مشمول مالیات خواهند شد. که در همین راستا طی یک سال گذشته ۱۸۲هزار واحد مسکونی که پیش از این خالی بودند به بازار عرضه شده اند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان