شهر خبر

حاشیه‌ سازی از سخنان فرمانده کل سپاه /منظور سردار سلامی چه بود؟

حاشیه‌ سازی از سخنان فرمانده کل سپاه /منظور سردار سلامی چه بود؟

همشهری آنلاین نوشت: آیین وداع با شهدای حمله تروریستی کرمان روز جمعه با حضور پرشکوه کرمانی‌ها و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در مصلای امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد؛ مراسمی که طی آن رئیس‌جمهور و فرمانده‌کل سپاه‌پاسداران در سخنانی، بر گرفتن انتقام خون شهدای مظلوم کرمان تاکید کردند.

پیکرهای شهدا پس‌از برگزاری مراسم وداع در مصلای شهر کرمان، به گلزار شهدای این شهر منتقل و با حضور خانواده‌های داغدار شهدا، به خاک سپرده شد. گلزار شهدای کرمان روز جمعه حال‌وهوای عجیبی داشت و خانواده‌های بیش‌از ۵۰ شهید برای وداع آخر با عزیزان‌شان آمده بودند؛ شهدایی که درمسیر زیارت مزار سردار مقاومت، شهید سلیمانی به شهادت رسیدند.

فرمانده کل سپاه‌پاسداران سخنران آیین تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در مصلای این شهر بود. مهم‌ترین محورهای سخنان سردار حسین سلامی را در ادامه می‌خوانید.

سخنرانی فرمانده‌کل سپاه‌پاسداران در مراسم وداع با شهدای حمله تروریستی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت، اما برخی کوشیدند با حاشیه‌سازی در فضای‌مجازی، سخنان سردار سلامی را وارونه جلوه دهند. ماجرا از جایی آغاز شد که فرمانده سپاه در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: «انتقام این شهیدان قبل از شهادت از دشمن گرفته شده‌است». برخی در فضای‌مجازی تلاش کردند با ارائه برداشت‌های سطحی از این جمله، این‌گونه جلوه دهند که مسئولان ایرانی درحال شانه‌خالی کردن از مطالبه «پاسخ سخت» به تروریست‌ها هستند. این‌درحالی است که طی روزهای اخیر همه مقام‌های ارشد کشور بر موضوع «پاسخ سخت» به تروریست‌ها و گرفتن انتقام خون شهدای کرمان تاکید کرده‌اند. برداشت‌های وارونه از سخنان سردار سلامی درحالی‌است که جمله مذکور بیش‌از هرچیز، ناظر بر تحولات میدانی و سلسله تحولات جاری در منطقه است که دشمنان ایران اسلامی را ناگزیر به انجام اقدام‌های تروریستی، نظیر آنچه در کرمان اتفاق افتاد، کرده‌است.

۲۷۲۷