شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#مسکن مهر#پردیس#تاریخ

مسکن مهر/ تحویل مسکن مهر/ تاریخ تحویل مسکن مهر

تاریخ تحویل ۷ هزار مسکن مهر اعلام شد / آخرین اخبار از جزئیات مسکن مهر پردیس

بانک مسکن آماری را در معرض عموم قرار داد که در آن ذکر شده است، ۷ هزار واحد آماده تا یک ماه آینده در شهر پردیس تحویل می شود.

اقتصاد تاریخ تحویل ۷ هزار مسکن مهر اعلام شد / آخرین اخبار از جزئیات مسکن مهر پردیس

مسکن مهر، مجتمع‌های مسکونی هستند که ساختشان در دولت دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت ایران آغاز شده است. هدف از این طرح خانه‌دار کردن قشرهای کم درآمد است که طبق آن دولت با واگذاری قطعه زمین رایگان سعی داشت خانه‌سازی را تشویق کند.

در ابتدای دولت سیزدهم، حدود ۲۴۰ هزار مسکن مهر ناتمام باقی مانده بود که با تأکید دولت بر اولویت ساخت و تکمیل مسکن مهر، در دو سال اخیر بیش از ۱۰۰ هزار مسکن مهر تکمیل و تحویل داده شده است و با تحویل ۱۰ هزار مسکن مهر شهرهای جدید تا ماه آینده، مسکن مهر باقیمانده نزدیک به ۱۳۰ هزار واحد است. البته به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی تا آخر امسال تعداد دیگری مسکن مهر تحویل داده می‌شود.

علیرضا جعفری، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح و تحویل ۱۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده در شهرهای جدید برای بهمن ماه سال‌جاری، گفت: با افتتاح‌های بهمن ماه امسال میزان افتتاح واحدهای تکمیل شده در شهرهای جدید طی دولت سیزدهم به بیش از ۴۵ هزار واحد می‌رسد.

وی در خصوص برنامه‌های آن شرکت در اجرای طرح‌های مسکنی و همچنین افتتاح‌های پیش‌رو گفت: در برنامه است که ۱۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده که در دولت سیزدهم در حال تکمیل است، در بهمن ماه و به مناسبت ۲۲ بهمن، افتتاح شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با افتتاح ۱۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر که عمده آنها در شهرهای پردیس و مهستان (هشتگرد) به افتتاح می‌رسد، میزان افتتاح‌های مسکن در شهرهای جدید و توسط دولت سیزدهم به بیش از ۴۵ هزار واحد خواهد رسید.

جعفری تصریح کرد: تمامی واحدهایی که در شهرهای جدید به بهره‌برداری می‌رسد با تأمین سرانه‌های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و سایر موارد است و در شهرهای جدید توجه به کیفیت زندگی مورد تأکید است.

شهرهای جدید تعهد کرده است تا در کنار احداث واحدهای نهضت ملی مسکن، واحدهای باقیمانده مسکن مهر شهرهای جدید را نیز به انجام برساند. همچنین، دولت تعهد کرده است با پایان دولت سیزدهم واحدی تحت عنوان مسکن مهر در کشور باقی نماند.

تحویل ۷ هزار مسکن مهر پردیس

شهر پردیس بیشترین مسکن مهر باقیمانده را دارد. تعداد واحدهای مسکن مهر پردیس حدود ۸۴ هزار واحد بود که ۲۹ هزار واحد آن تکمیل نشده بود. خلیل محبت‌خواه، مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس نیز در گفت‌و‌گو با ایران اقتصادی گفت: از زمان شروع به‌کار دولت سیزدهم ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس تکمیل و تحویل داده شده است، به این ترتیب از ۲۹ هزار مسکن مهر، ۱۹ هزار واحد باقیمانده است.

وی افزود: در بهمن ماه ۷ هزار واحد دیگر در پردیس افتتاح می‌شود و تعداد مسکن مهرهای تکمیل شده به ۱۲ هزار واحد می‌رسد، البته تا آخر امسال حدود ۴ هزار واحد دیگر نیز آماده افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس خاطرنشان کرد: ۸ هزار مسکن مهر پردیس که پیشرفت فیزیکی کمتر از ۵۰ درصد دارد، به سال آینده منتقل می‌شود.

محبت‌خواه تأکید کرد: تمام واحدهای تحویلی با خدمات کامل آب، برق، گاز و... تحویل داده می‌شود. در سال‌های قبل واحدهایی تحویل متقاضیان داده شده که انشعابات نداشتند، در دو سال اخیر نیز برخی پیمانکاران بدون تأیید ما واحد را بدون انشعابات تحویل داده بودند که تعداد این واحدها زیاد نیست و ما متعهد به تأمین انشعابات آن هستیم.

به گفته محبت‌خواه، ۷ هزار واحدی که تا یک ماه آینده در شهر پردیس افتتاح می‌شود، در فازهای ۱۱، ۵، ۹ و ۸ قرار دارد و واحدهای باقیمانده نیز بیشتر در فازهای ۱۱ و ۸ قرار دارد.

مسکن‌های مهر شهر پردیس که قرار است بزودی تحویل داده شود، متراژ زیر ۱۰۰ متر دارند و متراژ متوسط آنها ۷۰ متر است. هزینه نهایی تحویل این واحدها برای متقاضیان متری ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است، یعنی یک واحد ۷۰ متری قیمتی حدود ۵۸۸ میلیون تومان دارد. با توجه به قیمت مسکن، هزینه تحویل این واحدها کمترین هزینه مسکن است. به همین دلیل دلالان برای خرید واحدهای مسکن مهر و فروش آن به قیمت روز تلاش زیادی می‌کنند اما با اجرای برنامه نظارت بر بازار مسکن، بررسی عملکرد بنگاه‌های املاک و شناسایی واحدهای خالی و جریمه مالیاتی مالکان این واحدها، تا حدودی از دلالی مسکن مهر کم شده است.

همزمان با تکمیل و تحویل مسکن‌های مهر باقیمانده از بیش از یک‌دهه گذشته، تولید مسکن در برنامه نهضت ملی مسکن نیز شروع شده است. بر اساس این گزارش، پروژه نهضت ملی مسکن و ساخت ۴ میلیون مسکن یکی از مهمترین وعده‌های دولت سیزدهم است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر به اردبیل از در دست ساخت بودن یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن خبر داده و گفت: هم‌اکنون ۵۳ هزار هکتار زمین در قالب الحاق به محدوده‌های شهری در حال انجام است. در تلاش هستیم تا در قالب واگذاری زمین و ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به ‌شکل یک طبقه حیاط‌دار و مجتمع، به اهداف دولت در بخش مسکن دست یابیم.

بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی، در قالب نهضت ملی مسکن یک میلیون و ۸۶۷ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی به شکل انبوه‌سازی، واگذاری زمین با اجاره ۹۹ ساله، نوسازی بافت فرسوده، نوسازی مسکن روستایی، ساخت مسکن کارکنان نیروهای مسلح، پرداخت تسهیلات خودمالکی مسکن و تکمیل مسکن مهر در حال انجام است. در بخش واگذاری اراضی ۹۹ ساله در شهرها ۳۷۱ هزار و ۳۳۸ واحد، واگذاری اراضی ۹۹ ساله در روستاها ۴۳ هزار و ۴۳۶ واحد و انبوه‌سازی اجاره ۹۹ ساله ۵۰۰ هزار و ۷۶۲ واحد در حال اجراست. ۲۱۰ هزار و ۱۵۵ واحد نیروهای مسلح، ۱۵۸ هزار و ۵۳۶ واحد در بافت فرسوده، ۱۴۳ هزار و ۶۷۷ واحد خودمالکی شهری، ۳۳۱ هزار و ۱۵۱ واحد مسکن روستایی و تکمیل ۱۰۸ هزار و ۶۶۴ واحد مسکن مهر در سراسر کشور در حال اجراست.

واحدهای مسکن نهضت به‌طور متوسط پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد دارد و در حال حاضر تأمین زمین برای یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد انجام شده است. سرعت ساخت واحدها و افزایش تولید و عرضه مسکن، به ثبات بازار و کنترل قیمت مسکن و اجاره‌بها کمک خواهد کرد.

 

منبع: ایران جیب