شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معلمان

رتبه بندی فرهنگیان کلید خورد / واریز ۳۴۵ میلیارد به حساب معلمان

اقتصاد رتبه بندی فرهنگیان کلید خورد / واریز ۳۴۵ میلیارد به حساب معلمان

به‌زودی حساب بیش از ۵۰ هزار معلم شارژ خواهد شد. طبق گفته مسئولان به طور میانگین باید برای هر فرد ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان واریز شود.

رتبه بندی معلمان به منظور ارزیابی عملکرد آنها و تشویق به بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش انجام می شود. این رتبه بندی می تواند به عنوان یک ابزار ارزیابی و مقایسه عملکرد معلمان در یک سطح مشخص از آموزش و پرورش استفاده شود و به مدیران و سیاستگذاران در تصمیم گیری های مربوط به ارتقای معلمان و توسعه سیاست های آموزشی کمک می کند. هدف اصلی این رتبه بندی، بهبود کیفیت آموزش و پرورش و افزایش عملکرد معلمان است.

صندوق بازنشستگی از واریز ۳۴۵ میلیاردتومان به حساب معلمان به منظور تسویه معوقات ناشی از رتبه‌ بندی خبر داد. طبق اطلاعیه بابت معوقه سه ماهه مهر، آبان و آذرماه سال ۱۴۰۲ مبلغی معادل ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان به حساب مشمولان واریز شده است. به طور کلی ۲۰۰۰ میلیارد تومان بار مالی ناشی از اجرای رتبه‌بندی معلمان است و تا پایان سال به طور میانگین باید برای هر فرد ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معوقه پرداخت خواهد شد.

جزییات واریزی جدید برای معلمان / مشمولان چه کسانی هستند؟

به گفته معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری و براساس اعلام رسمی آموزش و پرورش، ۶۲ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بازنشسته شدند و از آنجایی که این قانون ویژه معلمان است و افرادی که در رسته اداری، مالی خدماتی یا اجتماعی فعالیت می‌کنند مشمول این قانون نیستند، در نهایت طی جمع‌بندی صورت گرفته ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول نظام رتبه‌بندی معلمان شدند. برای تعدادی از معلمان حکم اصلاحی وجود دارد که آموزش و پرورش پس از بررسی اعتراضات مجدد، باید احکام آنها را اصلاح کند. صندوق بازنشستگی کشوری نیز مجددا برای این افراد احکام را اصلاح و مابه‌التفاوت آن را براساس سه آیتم حق شغل، شاغل و فوق‌العاده شغل محاسبه می‌کند که کف مبلغ آن از ۴۵ درصد حق شغل و شاغل و فوق‌العاده شغل تا سقف ۹۰ درصد برای رتبه پنجم متفاوت است.

طلب معلمان تا پایان سال تسویه می‌شود

طبق گفته او صندوق بازنشستگی کشوری قصد دارد با همکاری سازمان و برنامه بودجه و در صورت تامین اعتبار، تا پایان سال کلیه معوقات ناشی از رتبه‌بندی معلمان را پرداخت کند و طلب معلمان بابت رتبه‌بندی تسویه شود.