شهر خبر

ادامه واکنش ها به حمله تروریستی کرمان /درخواست فوری یک مرجع تقلید از مسئولان /حزب کارگزاران جنایت را محکوم کرد

ادامه واکنش ها به حمله تروریستی کرمان /درخواست فوری یک مرجع تقلید از مسئولان /حزب کارگزاران جنایت را محکوم کرد

مهر نوشت: سران کشورهای جهان و سازمان‌های بین‌المللی حمله تروریستی کرمان را به رییس جمهور و ملت ایران تسلیت گفتند.

در پی حمله تروریستی به زائرین گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت تعدادی از هموطنان‌مان شد، سران کشورهای جهان و همچنین سازمان‌های بین‌المللی در پیام‌هایی جداگانه به سید ابراهیم رییسی، ضمن تسلیت و ابراز همدردی با دولت و ملت ایران، این اقدام جنایتکارانه و تروریستی را محکوم کردند.

رؤسای جمهور روسیه، چین، ترکیه، تاجیکستان، نیکاراگوئه، بلاروس، کوبا، عراق، نخست وزیران عراق، ارمنستان، مالزی، رییس شورای ریاست جمهوری لیبی، هیأت دولت‌های مکزیک و برزیل، دبیرکل سازمان ملل و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از جمله کشورها و سازمان‌های بین‌المللی هستند که با ارسال پیام‌های تسلیت و همدردی با دولت و ملت ایران، این جنایت تروریستی را محکوم کردند.

۳ مصوبه مهم شورای عالی امنیت درپی حمله تروریستی در کرمان /آمار شهدا به ۸۴ نفر رسید /روایت های جدید از دو انفجار مرگبار

پیام یک مرجع تقلید در پی حمله تروریستی کرمان /درخواست ظریف از جامعه جهانی برای متوقف کردن جنایات اسرائیل /شورای ائتلاف و اتحاد ملت بیانیه دادند

واکنش روسای مجالس ۳ کشور به حمله تروریستی کرمان /لوکاشنکو به رئیسی پیام داد /ابتکار: اسرائیل انتقام شکست جنگ غزه را در ترور مردم ما دنبال می‌کند

مسئولان مربوطه با سرعت و دقت عاملان را شناسایی کنند

پیام تسلیت آیت الله العظمی مظاهری در پی حادثه تروریستی در شهر کرمان:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حادثه تلخ و غمبار تروریستی در شهر کرمان که به شهادت جمع کثیری از هموطنان مؤمن و بی دفاع انجامید ،موجب تأسف و تأثر فراوان است.

دست پلید جنایت پیشگانی که این فاجعه شوم را با قساوت و رذالتِ هرچه تمام تر ،رقم زده اند ،به خون مطهر انسانهای با ایمان و بی گناهی آلوده شد که برای گرامیداشت یاد و نام شهیدانِ راه حق و فضیلت و به یاد سردارشهید سلیمانی گردهم آمده بودند و بی شک ،جزای این جنایتکاران سنگدل ، قهر و غضب و انتقام الهی خواهد بود.

امید است مسئولان مربوطه با سرعت و دقت ،عاملان و آمران و مسببان این فاجعه بزرگ را شناسایی کرده و به سزای اعمال ننگینشان برسانند.

به همه داغدیدگان در این مصیبت جانکاه و به عموم مردم بزرگوار و مقاوم کرمان تسلیت عرض می کنم و از خداوند سبحان برای آنان صبر و تسلّا و آرامش و اجرِ صابران ،مسألت نموده و علوّ درجات شهیدان و جانباختگان عزیز این فاجعه دلخراش و نیز شفا و عافیت مجروحان و مصدومان رنج دیده در این حادثه مولمه را خواستارم.

ولاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم.

حسین المظاهری
٢١ جمادی الثانی ١٤٤٥
١٤ دی ماه ١٤٠٢

باید درباره ابعاد این توطئه هشیار بود

همچنین به روایت ایلنا، حزب کارگزاران سازندگی بیانیه ای به شرح زیر منتشر کرد:

به نام خدا

انا لله و انا الیه راجعون

فاجعه و جنایت علیه مردم کرمان -که به یاد سپهبد شهید قاسم سلیمانی در گلزار شهدا گرد آمده بودند- را تسلیت می‌گوییم.

گرچه باید منتظر گزارش‌های رسمی امنیتی از زمینه‌ها و انگیزه‌ها و عوامل مستقیم و غیرمستقیم و عاملان و آمران این اقدام تروریستی بود اما می‌توان حدس زد که با وجود انکار رژیم صهیونیستی دست‌های پنهان جریانی در منطقه در این جنایت قابل مشاهده است که قصد دارد انتقام قیام ملت فلسطین را از ملت ایران بگیرد.

جریانی که با وجود ماهیت فلسطینی مبارزه جنبش حماس، اصرار دارد آن را نیابتی بخواند و به صورت‌های مختلف آن را به ایران نسبت داد. دفاع دولت ایران از آرمان جنبش فلسطین البته دیپلماتیک، اعتقادی و رسانه‌ای است اما بنا به مواضع رسمی جمهوری اسلامی که از سوی نهادهای بین‌المللی و حتی دولت آمریکا مورد تاکید قرار گرفته است، اقدام پیش‌دستانه حماس که ریشه در مقاومت نسبت به سال‌ها تجاوز اسرائیل دارد کاملا درون‌فلسطینی و حتی درون حماس بوده است.

از این رو تلاش برای بسط نبرد به درون خاک ایران و تحریک احساسات پاک میهنی توطئه جدید و مشکوکی است که برخی عناصر ضد ملی در بیرون از ایران هم شریک آن هستند. همان افراد و رسانه‌هایی که رژیم اسرائیل را به حمله و تجاوز به ایران تشویق می‌کنند.

ما کارگزاران سازندگی ایران با محکوم ردن این جنایت و رنج و سوگ عظیم در غم از دست دادن جان‌های هم‌میهنانمان، تاکید می‌کنیم:

یکم، وزارت کشور و وزارت اطلاعات باید در اسرع وقت با تهیه گزارش جامع امنیتی جزئیات این فاجعه را به اطلاع ملت برساند و درباره قصور و تقصیر نهادهای امنیتی و اهمال و نفوذ متصور در این حادثه تروریستی به آسیب‌شناسی، اطلاع‌رسانی و پاسخگویی بپردازند.

دوم، وزارت خارجه باید با ریشه‌یابی این ترور و اقامه دعوا در مجامع بین‌المللی توطئه آشکار علیه ایران و کشتار غیرنظامیان در یک اقدام تروریستی را پیگیری حقوقی و سیاسی کند.

سوم، هر گونه پاسخ به آمران این جنایت باید متناسب، بازدارنده و منطبق با استراتژی منطقه‌ای ایران باشد که در جریان جنگ اخیر حماس و اسرائیل با تدبیر از سوی نظام پیگیری شد. پرهیز همزمان از انفعال و هیجان و پیگیری خط اعتدال در سیاست خارجی مانع از تله "جنگ بی‌پایان" در منطقه می‌شود که یکی از اهداف روشن دشمنان ایران است.

استراتژی مقاومت که سپهبد شهید سلیمانی بنیان‌گذار آن بود راهبردی عقلانی و مبتنی بر عمق راهبردی ایران بود که نباید با شعبده‌بازی اسرائیل به ضد خود بدل شود. هدف اصلی ایران از مبارزه با داعش و حمایت از حزب‌الله و انصارالله و دیگر گروه‌های مقاومت ضمن دفاع از حقوق ملت‌ها دور ساختن دشمن از مرزهای ایران و ایجاد یک سپر دفاعی بود و در مقابل دشمنان ایران که با جنگی هشت ساله فرصت توسعه را از انقلاب اسلامی گرفتند همواره قصد داشته و دارند که جنگی دیگر را بر ایران تحمیل کنند و دستاوردهای انقلاب اسلامی را تهدید کنند.

البته توان دفاعی و قدرت بازدارندگی ایران مانع از این خیال خام است اما باید درباره ابعاد این توطئه هشیار بود و فکر کرد اگر شهید سلیمانی زنده بود چگونه دست انتقام ایران را از آستین مقاومت بیرون می‌کشید.

امروز قلب همه ما در کرمان می‌تپد و فارغ از هر گونه تحلیل سیاسی آنچه مهم است هدر نرفتن این خون‌های پاک است. امروز با وحدتی که از برکت این خون‌ها در جریان‌های سیاسی حتی بیرون از ایران در محکومیت جنایت و ترور به وجود آمده است باید با تدبیر از میهن دفاع کرد و تروریسم را ریشه‌کن ساخت.

حزب کارگزاران سازندگی ایران

۱۴ دی ماه ۱۴۰۲

۲۷۲۱۸