شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نخست وزیر#بریتانیا

بوریس جانسون نگران تحقیقات برای جنایات جنگی اسرائیل شد/ واکنش‌های منفی به موضع نخست‌وزیر سابق

بوریس جانسون نگران تحقیقات برای جنایات جنگی اسرائیل شد/ واکنش‌های منفی به موضع نخست‌وزیر سابق

شفقنا نوشت: اظهارات نخست وزیر سابق بریتانیا در مورد نگرانی از تحقیقات پلیس این کشور درقبال جنایات جنگی صورت گرفته در غزه، با واکنش منفی زیادی روبرو شده است.

میدل‌ایست آی نوشت: بوریس جانسون در گفتگو با نشریه تلگراف گفته بود: من نگران تحقیقات پلیس متروپولیتن در مورد جنایات ادعایی صورت گرفته در جنگ غزه هستم.

این سخنان بلافاصله با واکنش منفی گروه‌های فلسطینی و انگلیسی مواجه شده به طوریکه مرکز بین‌المللی دادگستری برای فلسطینیان (ICJP)، یک سازمان حقوق بشر مستقر در بریتانیا، اظهارات نخست‌وزیر سابق را محکوم کرد. این گروه حقوق بشری گفته شکایت از آقای جانسون را در برنامه خود دارد.

طیب علی، مدیر این مرکز گفت: اظهارات جانسون کاملاً با رفتارها و مواضع دوران نخست وزیر او متابقت دارد؛ در آن زمان هم او «علناً با تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی درباره جنایات جنگی ادعایی اسرائیل مخالفت کرده بود».

علی افزود: اظهارات جدید جانسون می‌تواند به دلیل تلاش برای انحراف کشاندن تحقیقات پلیس «او را در سمت اشتباه قانون قرار دهد».

جانسون گفته است: تحقیقات اسکاتلند یارد در مورد جنایات جنگی ادعایی در غزه منعکس کننده یک سیاسی کاری نگران کننده است.

گفتنی است واحد جنایات جنگی اسکاتلند یارد از زمان آغاز تحقیقات جنایات جنگی غزه در نوامبر، از چندین شاهد تحقیقات کرده است.

310310