شهر خبر

جروزالم پست: «اسرائیل در نظر دارد اداره غزه را پس از جنگ به قبایل بسپارد»

جروزالم پست: «اسرائیل در نظر دارد اداره غزه را پس از جنگ به قبایل بسپارد»

شفقنا نوشت: روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نوشت: «مقامات ارشد وزارت جنگ اسرائیل به دنبال سپردن اداره نوار غزه به قبایلی پس از پایان جنگ هستند.

اسکای نیوز به نقل از این روزنامه نوشت: ایده مقامات وزارت جنگ اسرائیل حاوی «جایگزین کردن حماس با گروههای قبیله ای است که هیچ ارتباطی با حماس ندارند.»

براساس نوشته این همین روزنامه، براساس این ایده، مسئولیت تدبیر مواد غذایی، آب وسایر منابع اصلی نیز به گروههایی در غزه سپرده خواهد شد که وابسته به حماس نیستند.

همین روزنامه در ادامه آورده است: این ایده یک چالش اساسی است زیرا حماس شانزده سال است غزه را اداره می کند.

در گزارش جروزالم پست با اشاره به اینکه مسئولان وزارت جنگ اسرائیل فاش نکرده اند که چگونه خواهند توانست چنین طرحی را اجرایی کنند، نوشته است: آمریکا به این ایده در عراق و افغانستان پس از سقوط رژیم های حاکم متوسل شد.

همین روزنامه ادامه داد: علاوه بر این، چالش دیگر این است که ساکنان شمال غزه که یک میلیون و چهارصد هزار نفر هستند، به سمت جنوب تخلیه شده اند و برآوردها حکایت از آن دارد که بیشتر شمال نوار غزه تا سالها غیر قابل سکونت خواهد بود.

این در حالی است که آمریکا اصرار دارد که تشکیلات خودگردان فلسطین پس از پایان جنگ در غزه حکمرانی کند اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به شدت با این موضوع مخالف است.

براساس جروزالم پست، احتمال دیگر ممکن است ترکیبی از قبایل محلی، تشکیلات خودگردان فلسطین و کشورهای دیگر باشد که همگی زیر چتر سازمان ملل اداره شوند.

310310