شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#صدا و سیما#مقامات

بازتاب بین المللی جنایت تروریستی کرمان/ کدام شخصیت ها واکنش نشان دادند؟

بازتاب بین المللی جنایت تروریستی کرمان/ کدام شخصیت ها واکنش نشان دادند؟

صدا و سیما نوشت: مقامات ، شخصیت ها و گروه ها و احزاب مختلف بین المللی جنایت تروریستی دیروز کرمان را که به شهادت جمعی از شهروندان کشورمان منجر شد ؛ محکوم کردند.

کشورها ، شخصیت ها و گروه های مختلف بین المللی حمله تروریستی دیروز کرمان که به شهادت جمعی از شهروندان کشورمان منجر شد را محکوم کردند.

حماس با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی روز گذشته به کرمان اعلام کرد: با هر نوع اقدام تروریستی علیه غیرنظامیان به منظور برهم زدن ثبات و امنیت جمهوری اسلامی ایران مخالف است.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه العالم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» حمله تروریستی به شهر کرمان در جنوب شرق ایران را که بر اثر آن بیش از 100 نفر شهید و شماری زخمی شدند، محکوم کرد. این جنبش با صدور بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد با هر نوع اقدام تروریستی علیه غیرنظامیان به منظور برهم زدن ثبات و امنیت جمهوری اسلامی ایران مخالف است. این حمله به منظور خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی و نقشه های پلید آن برای برهم زدن امنیت و منافع ملت های منطقه صورت گرفت. این جنبش در پایان این مصیبت عظمی را به جمهوری اسلامی ایران و خانواده های جان باختگان تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین جنایت کشتار غیرنظامیان بیگناه را در شهر کرمان ایران محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین جنایت کشتار غیرنظامیان بی گناه را در شهر کرمان ایران که براثر آن ۱۰۰‌ها نفر کشته و زخمی شدند، محکوم کرد. ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین این حادثه دردناک را به خانواده‌های قربانیان و ملت ایران تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد. ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد همیشه و بدون هیچ گونه قید و شرط با کشتن افراد بی گناه در هر کجای جهان مخالف است. همچنین با سیاست ترور چه در فلسطین چه در هر کجای دیگر مخالف است، زیرا با قوانین بین المللی و ادیان آسمانی مغایر است به ویژه این که ملت فلسطین از سیاست‌های اشغالگری و تروریسم استعمارگرایان و حملات مداومشان به غیرنظامیان در غزه رنج می‌برند؛ حملاتی که به شهادت ۱۰‌ها هزار غیرنظامی بی گناه در غزه و نیز کرانه باختری از جمله قدس شرقی منجر شده است.

بازتاب بین المللی جنایت تروریستی کرمان

سخنگوی وزارت خارجه مصر با انتشار توئیتی، حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد.
در این توئیت آمده است: مصر اقدام تروریستی کرمان در جنوب ایران را که به کشته و زخمی شدن صدها غیرنظامی انجامید به شدت محکوم می کند و خالصانه به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت می گوید. برای خانواده های قربانیان صبر و شکیبایی آرزو می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین حملات تروریستی درکرمان را به شدت محکوم کرد.
وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت چین از حمله تروریستی شدیدی که در استان کرمان در جنوب شرق ایران رخ داد و تلفات سنگینی برجای گذاشت، شوکه شده است، ما برای قربانیان تسلیت عمیق خود را ابراز می‌کنیم و صمیمانه به مجروحان و خانواده قربانیان ابراز همدردی می‌کنیم.
وانگ ونبین خاطرنشان کرد چین با همه اشکال تروریسم مخالف است، حملات تروریستی را قویا محکوم می کند و از تلاش های ایران برای حفظ امنیت و ثبات ملی قاطعانه حمایت می کند

بازتاب بین المللی جنایت تروریستی کرمان

وزارت امور خارجه لبنان انفجارها در شهر کرمان را محکوم و درباره خطرات و پیامدهای آن هشدار داد.
به گزارش وبسایت خبری النشرة، وزارت امور خارجه لبنان با صدور بیانیه ای، انفجارها در شهر کرمان در جنوب ایران را که به جان باختن ده ها غیر نظامیان منجر شد، محکوم کرد.
وزارت خارجه لبنان همچنین درباره خطرات این گونه اقدام جنایتکارانه و امکان تأثیر آن در ایجاد تزلزل وبی ثباتی برای امنیت منطقه هشدار داد.
عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در پیامی شهادت دهها نفر از شهروندان ایرانی را در حمله تروریستی کرمان تسلیت گفت.
کاخ ریاست جمهوری پاکستان روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد : عارف علوی رئیس جمهور پاکستان به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود و مردم این کشور همسایه درپی حمله تروریستی در شهر کرمان تسلیت می گوید.
در بیانیه ریاست جمهوری پاکستان آمده است: مردم پاکستان در این ساعات سخت و دشوار با ملت و دولت ایران اعلام همبستگی می کنند.
علوی این حمله تروریستی را جنایتی وحشیانه خواند و افزود: مردم پاکستان همچنین با خانواده قربانیان حمله تروریستی کرمان اعلام همدردی و برای بهبودی هرچه زودتر مجروحان این حادثه دعا می کنند.
تاکنون دهها نفر از مقامات بلندپایه پاکستان از جمله نخست وزیر، وزیر خارجه، روسای مجلس ملی و سنا و همچنین رهبران مذهبی و اندیشمندان پاکستانی جنایت تروریستی کرمان را محکوم کرده و شهادت هموطنان ایرانی در این حادثه دردناک را تسلیت گفته اند.

خودداری صهیونیست ها از واکنش به جنایت تروریستی کرمان

سخنگوی وزارت امورخارجه هند با دولت و ملت ایران ابراز همدردی و همبستگی کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از دهلی نو، راندهیر جیسوال که از دیروز به عنوان سخنگوی جدید وزارت امور خارجه هند فعالیت خود را آغاز کرد ساعتی پیش در صفحه شخصی اش در پیام رسان ایکس نوشت : " از انفجارهای مهیب در شهر کرمان ایران شوکه و اندوهگین هستیم. در این زمان سخت، ما همبستگی خود را با دولت و ملت ایران اعلام می کنیم. فکر و دعای ما با خانواده های قربانیان و مجروحان است".

خودداری صهیونیست ها از واکنش به جنایت تروریستی کرمان

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای انفجارهای روز چهارشنبه در شهر کرمان ایران را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس، بمب گذاری در کرمان را که به شهادت و زخمی شدن شمار بسیاری از مردم منجر شد، محکوم کرد.
دولت انگلیس دقایقی پیش در تارنمای خود اعلام کرد یک سخنگوی وزارت خارجه این کشور، با محکوم کردن این بمبگذاری با خانواده های قربانیان و مجروحان، ابراز همدردی کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با خودداری از هرگونه اظهارنظر درباره ارتباط « تل آویو» با عملیات تروریستی در کرمان گفت که تمرکز اصلی اسرائیل جنگ با حماس است و برای ارتش اهداف مشخصی از جنگ در غزه برای دستیابی به آن وجود دارد و در عین حال برای مقابله با حزب الله لبنان در جبهه شمالی آمادگی کامل دارد.
به گزارش روزنامه رای الیوم، دانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل از هر گونه اظهار نظر درباره ارتباط تل آویو با دو انفجاری که چهارشنبه در مراسم چهارمین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان در جنوب ایران رخ داد، خودداری کرد.
واکنش های بین المللی به حمله تروریستی کرمان
وزارت خارجه فلسطین انفجارهای تروریستی (کرمان) را که طی آن غیرنظامیان بی دفاع در ایران هدف قرار گرفتند محکوم کرد و آن را اقدامی تروریستی دانست.
بسیاری از مقامات بلندپایه سیاسی پاکستان، اندیشمندان و رهبران مذهبی از جمله نخست وزیر، وزیر خارجه و رئیس مجلس ملی این کشور حمله تروریستی کرمان را محکوم کرده و با دولت و ملت ایران ابراز همبستگی کردند.
در ادامه محکومیت های حمله ناجوانمردانه تروریستی روز گذشته کرمان در پاکستاندر بیانیه ای اعلام کرد: پاکستان این اقدام شنیع را به شدت محکوم می کند.
وی خطاب به رئیس جمهور ایران نوشت: با اندوه عمیق از اطلاع از تلفات هنگفت در حملات تروریستی کرمان، در این ساعات اندوه و غم در کنار ملت ایران ایستاده ایم.
نخست وزیر پاکستان افزود: مردم پاکستان در این برهه سخت ضمن همبستگی با ملت ایران برای شفای مجروحان این حمله دعا می کنند.
نیز در پیامی خطاب به همتای ایرانی خود در شبکه پیام رسان ایکس نوشت: پاکستان حمله تروریستی غیرانسانی در کرمان را که منجر به از دست رفتن تعداد زیادی از جان های گرانبها شد را به شدت محکوم می کند.
وی با بیان اینکه مردم پاکستان از این حادثه تروریستی اندوهگین هستند افزود: صمیمانه به دولت و مردم ایران تسلیت گفته و با آنها اعلام همدردی می کنیم.
نیز دقایقی پیش با صدور بیانیه‌ای گفت که ما انفجارهای تروریستی در شهر کرمان را به شدت محکوم می کنیم و در کنار دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران می ایستم.
وی افزود: جان باختن ده‌ها نفر از انسان‌های بی گناه در اقدام تروریستی امروز قلب ما را رنجیده خاطر کرده و به خانواده‌های قربانیان تسلیت می گوییم.
پرویز اشرف تاکید کرد که دولت و مجلس پاکستان در این شرایط دشوار در کنار دولت و ملت ایران هستند.
" هم در بیانیه ی حمله تروریستی در مراسم سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی را به شدت محکوم کرد.
وی در بیانیه ای حادثه تروریستی در شهر کرمان را محکوم کرده و آن را توطئه ای بزرگ توصیف کرد.
وی با ابراز تاسف عمیق مردم پاکستان از این ساعات اندوه در کشور برادر و اسلامی ایران افزود: عوامل این توطئه باید شناسایی و افشا شوند.
" نیز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از جان باختن تعداد زیادی از شهروندان ایرانی در حمله تروریستی کرمان بسیار اندوهگین هستیم .
وی افزود: ما از صمیم قلب به مردم ایران و خانواده های قربانیان این حمله تروریستی شنیع تسلیت گفته و در این سعات سخت برای همبستگی با ملت ایران ایستاده ایم.
در واکنش به حمله تروریستی در مراسم چهارمین سالگرد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در پیامی نوشت: سلیمانی هنوز زنده است و دشمن از قبر او نیز هراسان است.
خودداری صهیونیست ها از واکنش به جنایت تروریستی کرمان
وی با محکوم کردن این حمله شنیع و بزدلانه افزود : فلسطین او را شهید قدس نامید، سوریه او را منجی حرم دختر پیامبر اسلام نامید، عراقی او را ستون اصلی مقاومت برای ریشه کنی #داعش و حکومت ظالمانه آن خواند، یمنی ها او را حافظ کرامت خود خواندند.
با محکوم کردن حمله تروریستی در کرمان در پیامی نوشت: امپریالیست های صهیونیست و آمریکایی پس از شکست در غزه در ایران و لبنان اقدامات ناجوانمردانه ای انجام می دهند.
وی افزود: بدون شک امپریالیسم جهانی در جاه طلبی های خود شکست خواهد خورد چراکه خون پاک شهدای راه مقاومت به نابودی امپریالیسم جهانی می انجامد.
در بیانیه ای که در شبکه جتمعی ایکس منتشر شده اعلام کرد: شهادت بیش از صد نفر از شهروندان ایران در مراسم سالروز شهادت سردار سلیمانی را به ملت ایران و تمام امت اسلامی تسلیت می گوییم.
وی فزود: اینگونه حملات بزدلانه نمی تواند راه مقاومت اسلامی و حمایت های مردمی از جبهه مقاومت که سردار سلیمانی پرچمدار آن است را متوقف کند، بدون شک راه سردار سلیمانی تا نابودی اسرائیل ادامه خواهد داشت.
نیز در شبکه پیام رسان ایکس با انتشار خبر شهادت ۱۰۳ نفر از هموطنان ایرانی در انفجار تروریستی کرمان نوشت: این حمله تروریستی را شدیدا محکوم کرده و به خانواده های قربانیان این حمله تروریستی تسلیت می گوییم.
وی افزود: تهدیدهای موجودیت سرکش اسرائیل علیه ایران در روزهای اخیر و حملات آن به لبنان و سوریه که به ظاهر از سوی ایالات متحده حمایت می شود، باعث بی ثباتی در منطقه می شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور ، داتوک سری انور ابراهیم امروز در قالب بیانیه ای که در رسانه های این کشور به ویژه روزنامه پرتیراژ نیو استریت تایمز مالزی منتشر شد؛ حمله تروریستی در گلزار شهدای کرمان ایران را به شدت محکوم کرد و خواستار محاکمه عاملان این جنایت شد.
نخست وزیر مالزی در قالب این بیانیه‌ با اشاره به گزارش‌های مربوط به دو انفجار بمب که در شهر کرمان ایران رخ داد و جان بیش از یکصد بی‌گناه را گرفت و بیش از دویست مجروح برجای گذاشت؛ عمیقاً ابراز تأسف کرد و افزود: مالزی هرگونه خشونت علیه افراد بی گناه را رد و به شدت محکوم می کند.
واکنش های بین المللی به حمله تروریستی کرمان
انور ابراهیم در این بیانه آورده است: نزدیک به سه ماه است جهان شاهد قتل عام مردم بی گناه بدست پلید اسرائیل در فلسطین و اخیراً در لبنان و عصر دیروز در ایران است.
وی ضمن ابلاغ پیام تسلیت دولت و ملت مالزی به دولت و شهروندان مصیبت زده جمهوری اسلامی ایران افزود: مالزی نیز عزادار است و در همبستگی با جمهوری اسلامی ایران پا برجاست.
انور همچنین خواستار محاکمه عاملان این اقدام خشونت‌آمیز تروریستی شد و خاطرنشان کرد: در سال جدید میلادی ، مالزی در پی دعوت از جهان برای پیوستن به مخالفت با فرهنگ خشونت و تروریسم است.
نخست وزیر مالزی با اشاره به گزارش دیروز رسانه‌ها مبنی بر انفجار دو بمب در میان جمعیتی که در مراسم سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی حضور داشتند افزود: دست‌کم ۱۰۳ نفر در ایران کشته شدند و این انفجارها که تلویزیون دولتی آن را یک حمله تروریستی خوانده بود، یک روز پس از شهادت صالح العاروری، رهبر شماره دو حماس، متحد ایران در حمله پهپادی به یکی از مناطق جنوبی بیروت در پی افزایش تنش ها در خاورمیانه رخ داده است.

به گزارش شبکه اجتماعی ایکس از دوحه، دولت قطر انفجارهای چهارشنبه در کرمان را که به شهادت و یا به زخمی شدن صدها نفر منجر شد، به شدت محکوم کرد.
بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه قطر، دولت این کشور هرگونه خشونت، تروریسم و اقدامات جنایتکارانه را که با هر انگیزه و دلایلی صورت گیرد ، به شدت محکوم می کند.
وزارت خارجه قطر افزود: دولت قطر با خانواده های قربانیان این انفجارها ، دولت و ملت ایران صمیمانه ابراز همدردی می کند و برای زخمی ها هم شفای عاجل طلب دارد.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد آنتونی گوترش حمله تروریستی کرمان در ایران را به شدت محکوم کرد.

واکنش های بین المللی به حمله تروریستی کرمان


وزارت خارجه آلمان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت : ماعمیقا نسبت به کشته های زیاد از جمله شماری از کودکان در انفجارهای امروز در شهر کرمان متأثر هستیم و این حمله تروریستی را محکوم می کنیم.
وزارت خارجه آلمان همچنین نوشت: این حق مردم ایران است که از آینده ای با صلح و امنیت برخوردار باشند.
اتحادیه اروپا نیز از این حمله ابراز تاسف کرد و در بیانیه سرویس اقدام خارجی اروپا آمده است اتحادیه اروپا «با مردم ایران» همبستگی خود را اعلام می کند. این اقدام تروریستی منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی غیرنظامی شده است ، عاملان آن باید پاسخگو باشند.
واکنش های بین المللی به حمله تروریستی کرمان
الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان در شبکه اجتماعی ایکس حمله تروریستی کرمان را تسلیت گفت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سارایوو ، رئیس جمهور صربستان در پیامی نوشت : از اقدام وحشتناک تروریستی در ایران که در آن بیش از 100 نفر جان خود را از دست دادند عمیقا شوکه شدم. من تسلیت خود را به مردم دوست ایران به ویژه به خانواده های قربانیان و رئیس جمهور این کشور ابراز می کنم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارم.

واکنش های بین المللی به حمله تروریستی کرمان

وزارت امور خارجه پاکستان حمله تروریستی در کرمان را که بر اثر آن بیش از 100 نفر به شهادت رسیدند محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد ما حمله تروریستی بزدلانه و ناجوانمردانه در استان کرمان ایران را که تعداد زیادی کشته و مجروح برجای گذاشت به شدت محکوم می کنیم.
این بیانیه افزود ما به خانواده های قربانیان این حادثه تروریستی تسلیت گفته و شفای عاجل مجروحان را آرزو می کنیم.
در این بیانیه آمده است: پاکستان در این ساعت غم و اندوه با دولت و ملت برادر ایران اعلام همبستگی کرده و در کنار آنها می ایستد.
این بیانیه تاکید کرد: پاکستان معتقد است تروریسم یک تهدید برای صلح و امنیت منطقه و جهان است که باید از طریق همکاری های دوجانبه و منطقه ای با آن مقابله کرد.
واکنش های بین المللی به حمله تروریستی کرمان
برخی سیاستمداران و رسانه ها در انگلیس پس از اقدام تروریستی در کرمان به جای محکوم کردن کشتار زنان و مردان و کودکان در کشورمان در اقدامی بزدلانه و تروریستی، تلاش می کنند دست داشتن رژیم صهیونیستی را در این اقدام تروریستی رد کنند.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس با درج پیامی در شبکه ایکس گفت خیلی زود است که این انفجار را به طرفی نسبت دهیم.
الیشا کرنز که از جمله نمایندگان حامی رژیم اسراییل است می گوید به آنانی که عجله دارند اسرائیل را مقصر این انفجار معرفی کنند هشدار می‌دهم .
این نماینده مجلس عوام در تبرئه رژیم صیهونیستی گفته اسراییل نشان داده حملاتش دقیق تر است مانند آنچه درباره محسن فخری زاده روی داد.
او مدعی شده که این حمله می تواند کار داعش یا دیگر گروه های سنی باشد.
اینگونه واکنش ها در انگلیس و آمریکا گمانه زنی ها نسبت به دست داشتن رژیم صهیونیستی در این اقدام تروریستی را تقویت کرده است.
برخی رسانه های انگلیسی نیز همچون اقدامات مشابه گذشته، تلاش می کنند ایران را در تامین امنیت شهروندانش ناتوان جلوه دهند.
تا این زمان هیچیک از مقامات انگلیسی کشتار زنان و مردان و کودکان را در حمله تروریستی در کرمان محکوم نکرده اند،‌این در حالی است که آنان نسبت به اقدامات همسو با سیاست های خود در ایران به سرعت و با گستردگی زیاد واکنش نشان می دهند. اقدام تروریستی در کرمان منجر به شهادت و زخمی شدن دهها نفر شده است.
احزاب و چهره های شناخته شده سیاسی افغانستان انفجارهای تروریستی در شهر کرمان را به شدت محکوم و بر تشدید مبارزه با تروریسم تاکید کردند.
صلاح الدین ربانی رییس حزب جمعیت اسلامی افغانستان در پیامی اعلام کرد: خطر تروریسم جدی و نیاز است در مسیر ریشه کنی آن اقدام صورت گیرد.
وی تصریح کرد: «تروریسم» نمی‌تواند در مقابل جامعه و دولتی که در راستای «مبارزه» علیه این پدیده در میدان فکر و عمل پیش قدم بوده، به اهدافش نایل آید.
احمد مسعود فرزند شهید احمدشاه مسعود و رییس جبهه مقاومت ملی نیز در پیامی اعلام کرد: متاسفم که می‌بینم امروز ملت بزرگ ایران مورد حمله‌ تروریستی دشمنان اسلام قرار گرفته‌ است، درد و داغ ناشی از شهادت دهها تن از شهروندان بیگناه کشور دوست و برادر ایران در پی دو انفجار توسط دشمنان انسانیت را درد خویش دانسته و عرض تسلیت دارم، پدیده شوم تروریسم از سالها قبل دامن‌گیر منطقه‌ شده و همواره از مردم ما قربانی می‌گیرد، ما درد امروز ملت بزرگ ایران را بیش از هر کس دیگری درک می‌کنیم و در کنار مردم دوست و شریف ایران هستیم .
رئیس جمهور اسبق افغانستان انفجارهای تروریستی در شهر کرمان را به شدت محکوم کرد.
حامد کرزی در پیامی اعلام کرد: وقوع انفجار در اجتماع مردمی در شهر ‎کرمان ‎ایران را که باعث شهادت و جراحت تعدادی زیادی از مردم شد به شدت محکوم می کنیم و این عمل تروریستی را جنایت ضد بشری و در تضاد با تمام اصول و ارزش‌های انسانی و اسلامی می دانیم .
رئیس جمهور اسبق افغانستان در این پیام عمیق ترین مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانواده های قربانیان این حادثه اسفبار و مردم و دولت کشور دوست و برادر ‎ایران ابراز کرده است.

واکنش های بین المللی به حمله تروریستی کرمان

وزارت امور خارجه هلند اعلام کرد ما حملات تروریستی را که در شهر کرمان در ایران رخ داد به شدت محکوم می کنیم.
مجلس سنای پاکستان جنایت تروریستی کرمان را محکوم کرد و کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان بیگناه در این حمله را به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، "صادق سنجرانی" رئیس مجلس سنای پاکستان در بیانیه ای حمله تروریستی کرمان را محکوم و مراتب تسلیت و همدردی خود را با جمهوری اسلامی ایران به ویژه خانواده‌های قربانیان این جنایت تروریستی را اعلام کرد.
وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد این کشور حمله تروریستی را که در شهر کرمان در ایران رخ داد به شدت محکوم می کند.

وزارت امور خارجه نروژ اعلام کرد ما حمله تروریستی روز چهارشنبه در شهر کرمان در ایران را به شدت محکوم و تاکید می کنیم عاملان این حملات باید محاکمه و مجازات شوند.

دولت نیکاراگوئه نیز با ارسال پیامی برای مقامات ایران اعلام کرد: ما حملات تروریستی خطرناکی را که در شهر کرمان در ایران رخ داد به شدت محکوم می کنیم.
دولت نیکاراگوئه افزود همبستگی خود را با مردم و خانواده های قربانیان اعلام می کنیم. ما همچنین بار دیگر و در چهارمین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی از این ژنرال ایرانی تجلیل و آن را تکریم می کنیم.

وزارت امور خارجه کویت اعلام کرد دولت این کشور انفجارهای تروریستی در شهر کرمان در ایران را محکوم می کند و به دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران تسلیت و با آنان همدردی می کند.

دولت ونزوئلا اعلام کرد حمله تروریستی را که در شهر کرمان در ایران رخ داد به شدت محکوم می کنیم.

در پی انفجارهای خونین تروریستی در شهر کرمان، چهره ها و جریان های سیاسی افغانستان با ملت ایران و خانواده های شهدا ابراز همدردی و همبستگی کردند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان امروز در پیامی اعلام کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در پی وقوع حادثه تروریستی ناجوانمردانه در کرمان در مراسم چهارمین سالگرد گرامیداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیزمان، در سوگ شهدای این حادثه تروریستی و همدردی با بازماندگان، پرچم خود را به حالت نیمه افراشته درآورده است.
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف نیز در پیامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در حمله تروریستی در شهر کرمان از گشایش دفتر یاد بود به مناسبت این حمله تروریستی در این نمایندگی خبرداد .
در پیامی، حملات تروریستی در شهر کرمان را محکوم و با مردم ایران و خانواده‌های شهدا ابراز همدردی کرده است.خلیلی در اعلامیه‌ خود گفته است: مردم مظلوم افغانستان که خود سال‌ها و بارها شاهد حملات تروریستی از آموزشگاه و بیمارستان گرفته تا مساجد و مراسم شهدای خویش بوده‌ اند، رنج و درد چنین حملاتی را بهتر از هر کسی درک می‌ کنند، لذا در این فاجعه‌ هولناک با برادران و خواهران ایرانی خود همدرد و غم‌ شریک هستند.
نیز در پیامی حمله تروریستی در شهر کرمان را محکوم کرد و افزود: مصیبت وارده را به دولت و ملت برادر ایران و خانواده شهداء تسلیت می گویم و برای شهدای عزیز مقام رضوان الهی و برای مجروحین شفای عاجل و کامل و برای بازماندگان شهداء صبر جمیل و اجر جزیل استدعا دارم.
و یکی از چهره های سیاسی این کشور نیز در پیامی گفت: کشتار مردم بیگناه در کرمان ایران جنایت بزرگ و نابخشودنی بود. وی گفته است؛ «نتانیاهو» همزمان با کشتار مردم غزه می خواهد جنگ را به همه منطقه گسترش دهد به ویژه پای ایران را به آن بکشاند.
نیز با محکوم‌ کردن انفجارهای کرمان تصریح کرد: ‏مردم افغانستان که سال‌ها شاهد چنین حملاتی بوده اند بیشتر از هر کس درد ملت بزرگ ایران را حس می ‌کنند.
در سازمان ملل متحد نیز ضمن محکوم کردن حملات کرمان گفته است: تروریسم حد و مرز نمی ‌شناسد، دشمن مشترک بشریت بوده لذا نیازمند مبارزه‌ هماهنگ و مشترک جهانی است.
« جبهه آزادی افغانستان » هم در پیامی گفت: مردم افغانستان به عنوان قربانیان مبارزه با تروریسم و افراط گرایی درد و رنج قربانیان حملات تروریستی در ایران را با تمام وجود احساس می ‌کنند.
310310