شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#لاریجانی#حمله تروریستی

پس لرزه های حمله تروریستی کرمان /آملی لاریجانی واکنش نشان داد/مجلس خبرگان برای آمریکا خط و نشان کشید /اهل سنت سکوت نکردند

پس لرزه های حمله تروریستی کرمان /آملی لاریجانی واکنش نشان داد/مجلس خبرگان برای آمریکا خط و نشان کشید /اهل سنت سکوت نکردند

صادق آملی لاریجانی با انتشار پیامی حمله تروریستی کرمان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی حادثه تروریستی روز گذشته (چهارشنبه ۱۳ دی ماه) برای زائران مزار شهید سلیمانی در مسیر گلزار شهدای کرمان شخصیت ها و احزاب سیاسی واکنش نشان دادند.

عاملان اقدام تروریستی در کرمان به زودی به سزای عمل خود می‌رسند

به گزارش ایرنا، صادق آملی لاریجانی در پیامی نوشت:

اقدام تروریستی و جنایتکارانه در گلزار شهدای کرمان در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیزمان و اندوه و تاثر شد.

نیروهای امنیتی درحال کشف ردپای عاملان حمله تروریستی /ذوالنوری: اطلاعاتی ندارم که این عملیات کار رژیم صهیونیستی باشد اما .../عارف هم پیام صادر کرد

حمله تروریستی کرمان با ۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح /دو انفجار با موج شدید و مواد شدیدالانفجار /چپ و راست در محکومیت یک جنایت همصدا شدند

پیام نوبخت در پی حمله تروریستی کرمان /انتظار می رود کلیه ابعاد اطلاعاتی و امنیتی این اقدام دلخراش شناسایی شود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن محکومیت این اقدام ددمنشانه تروریستی و ابراز همدردی با خانواده‌های شهدا و مجروحان حادثه، این ضایعه اسفناک را به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی و مردم غیور ایران اسلامی به‌ویژه خانواده‌های داغدار تسلیت گفت و شفای عاجل مجروحان را از خداوند متعال مسالت کرد.

مسئولان امنیتی، قضایی و انتظامی لازم است در اسرع وقت نسبت به شناسایی، دستگیری و مجازات عوامل این جنایت اقدام و آنها را به سزای عمل ننگین شان برسانند.

این جنایت با اقدامی سخت پاسخ داده خواهد شد

همچنین، به روایت مهر، مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای این جنایت خونبار را محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مظلومانه جمعی از زائران مظلوم مزار سردار دل‌ها در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، دل ایرانیان را آزرد و موجب تألم و تأثر شدید گردید.

رژیم آمریکا و صهیونیست‌های خبیث بی شک برای نجات خود از باتلاق منطقه غرب آسیا که در آن گرفتار شده‌اند دست به هر جنایتی علیه محور مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی ایران می‌زنند تا قدری از فشار افکار عمومی جهانیان و مردم خود نسبت به سردمداران فاسد و جنایتکار آمریکا و اسرائیل بکاهد، اما بدانند که این خباثت آنان با اقدامی سخت و در زمانی مناسب پاسخ داده خواهد شد ان شاءالله.

مجلس خبرگان رهبری، ضمن محکوم نمودن این ددمنشی استکبار و درخواست علو درجات و حشر شهدای این حادثه تلخ با حضرت زهرای اطهر «سلام الله علیها» و سلامتی و بهبود برای مجروحان این حادثه تروریستی، به بازماندگان و خانواده‌های داغدیده، تسلیت عرض نموده و با التجاء به ساحت قدسی حضرت صاحب (عج) این کلام امام راحل (ره) را یادآور می‌شویم که فرمودند: بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود.

احمد جنتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری

دشمنان از زوار سردار سلیمانی هم هراس دارند

جامعه اسلامی مهندسین در پی شهادت هموطنان‌مان در حادثه تروریستی شهر کرمان بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد.

بسمه تعالی

بیانیه جامعه اسلامی مهندسین در شهادت هموطنان‌مان در حادثه تروریستی شهر کرمان

حادثه تروریستی در شهر کرمان که در سالروز میلاد حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها و در چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی رخ داد قلوب مردم ایران و ملت‌های آزاده جهان را جریحه‌دار کرد. کوردلانی که در میدان نبرد تاب ایستادن در مقابل طوفان سهمگین مجاهدان اسلام را ندارند، با سنگدلی و بی‌رحمی، مردم بی گناه را که زائر شهید به خون خفته خود بودند به خاک و خون کشیدند. آنها که از نام سلیمانی می‌ترسند و ضربه شمشیر حیدری اش را چشیده بودند، از زوار او هم هراس دارند و چنین وحشیانه زن و کودک و مرد و پیرو و جوان را به خون نشاندند. البته آنها که می‌دادند هیچگاه از خشم مقدس ملت ایران در امان نخواهند بود و انتقام سختی از عاملان و آمران این فاجعه تروریستی ستانده خواهد شد.

جامعه اسلامی مهندسین ضمن تسلیت شهادت مظلومانه هموطنان‌مان به پیشگاه مقدس امام عصر ارواحنا له الفدا و مقام معظم رهبری و خانواده‌های معظم شهدا و عموم ملت شریف ایران، از دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی می‌خواهد تا با رسواسازی عوامل اجرایی و دست‌های پشت پرده این اقدام تروریستی آنان را به سزای سخت اعمال شنیع خود برسانند تا دل ملت ایران اندکی ا ز این داغ عظمی تسلی یابد.

جامعه اسلامی مهندسین

دی ماه ۱۴۰۲

تکرار این حوادث لزوم ریشه یابی دقیق را دو چندان می کند

در بیانیه حزب ندای ایرانیان نیز آمده است:

انالله و اناالیه راجعون

ایران عزیز ما بار دیگر داغدار شد و این ‌بار به سوگ عزیزانمان در دیار کریمان نشستیم که مظلومانه در خون غلتیدند و اینچنین دی‌ماهی دیگر هم برای ایرانیان حزن‌آلود و غمبار شد.

حزب ندای ایرانیان این مصیبت بزرگ را به ملت ایران و به ویژه خانواده‌های داغدار تسلیت گفته و مراتب نفرت و خشم خود را از مسببان این جنایت تروریستی اعلام می‌کند.

از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی می‌خواهیم ضمن تمرکز بر اموری که آرامش و امنیت ملت ایران را نشانه رفته، خاطیان و جنایتکاران این فاجعه هولناک را شناسایی کرده و به سزای اعمالشان برسانند.

در عین حال، تکرار جنایت‌هایی از این دست در فواصل کوتاه، لزوم ریشه‌یابی دقیق این عملیات‌های ضد انسانی و پیشگیری از تکرار آن را دوچندان می‌کند.

از مسئولان حوزه بهداشت و درمان می‌خواهیم تمام امکانات درمانی را در اسرع وقت برای بهبود حال آسیب دیدگان به کرمان گسیل داشته و در عین حال، رسیدگی و مشاوره‌های روانشناسی تمام وقت به خانواده‌های داغدار و مجروح را از یاد نبرند.

حزب ندای ایرانیان با صدای رسا به دشمنان ایران عزیز اعلام می‌کند: ایرانیان علی‌رغم تنوع سلایق و تکثر فکری و فرهنگی، و اختلاف‌نظرها در مقابل بدخواهان این آب و خاک، متحد و همدل بوده و خشونت‌ورزی و ترور را در هر شکل و لباسی محکوم می‌کنند.

لازم است در این روزهای سخت، استوارتر از گذشته کنار یکدیگر باشیم و برای مقابله با دشمنان ایران، وحدت و همدلی و آشتی ملی را سرلوحه کار قرار دهیم.

این عمل سخیف انسجام ایران اسلامی را بیشتر کرد

از سوی دیگر، به گزارش ایسنا، فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ.

إِنَّ اللَّهَ لَعَنَ الْکَافِرِینَ وَأَعَدَّ لَهُمْ سَعِیرًا (۳۳ احزاب)؛ خداوند کافران را لعن کرده و بر آنان آتش افروخته دوزخ مهیّا گردانیده است.
قریب به نیم قرن از تشکیل جمهوری اسلامی ایران می گذرد و تداوم حضور استکبارستیز ایران اسلامی باعث شده است تا یاس و کینه‌توزی در دل رژیم کودک کش و حامیان آن بیش از پیش ریشه دوانده تا ضحاک‌گونه خون جوانان و کودکان و زنان و مردان این سرزمین اسلام پناه را برزمین ریزند؛ دریغا که فهمِ عقلِ مستکبر و خونخوار، حقیرتر از آن است که این جمله را درک کند؛ «ما ملت شهادتیم.»

از آغاز تاریخ اسلام و پیش از آن، سرزمین عزیز ما وطن چند هزار ساله‌ی ایرانیان بوده است و وهم کشور جعلی اسرائیل و حامیان آن از درک چنین عظمتی عاجز است.

دشمن بداند! هر قطره‌ی خونی که بر زمین جاری‌ست، درختی‌ست تناور و سلاحی‌ست جنگ‌آور؛ حال دستان انتقام ملت مسلمان ایران و سایر آزادگان و مسلمانان جهان از هر سو بر منافع شما، چنان ضربت رستم داستان‌های کهن ایرانیان فرود خواهد آمد که خواب آشفته‌ی شما را کابوسی ابدی خواهد شد.

این عمل سخیف، کاری نکرد جز انسجام بیشتر ایران اسلامی و تسریع در نابودی شما!»

۲۷۲۱۸