شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#غزه

ریاض اظهارنظرهای ۲ وزیر کابینه نتانیاهو را به شدت محکوم کرد

ریاض اظهارنظرهای ۲ وزیر کابینه نتانیاهو را به شدت محکوم کرد

ایرنا نوشت: ریاض به اظهارنظرهای آپارتایدی ۲ وزیر کابینه رژیم صهیونیستی درباره غزه به شدت واکنش نشان داد و آنرا محکوم کرد.

به نقل از عکاظ، وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد که ریاض به شدت اظهارات افراطی ۲ وزیر در کابینه اشغالگران اسرائیلی را که خواستار بیرون راندن ساکنان غزه و اشغال مجدد غزه و ایجاد شهرک سازی شده بودند، به شدت محکوم و مورد مخالفت قرار می دهد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: عربستان بر اهمیت تشدید تلاش‌های جامعه جهانی برای فعال کردن سازوکار بازخواست بین المللی در قبال اقدامات و مواضع اعضای کابینه اشغالگران اسرائیلی تاکید دارد به ویژه که این اقدامات و مواضع ناقض قواعد مشروع بین المللی و قانون بین المللی بشری است.

«ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و چهره راستگرای افراطی این رژیم در نشستی که با اعضای حزب خود داشت، در ادامه رویکردهای ضد فلسطینی‌اش، بازگشت شهرک‌نشین‌های یهودی به غزه پس از توقف جنگ را خواستار شد و ساکنان فلسطینی اراضی اشغالی را به مهاجرت تشویق کرد.

این چهره افراطی در ادامه نیز مدعی شده بود خروج فلسطینی‌ها از نوار غزه می‌تواند راه را برای احداث دوباره شهرک‌های یهودی در مناطق فلسطینی باز کند.

«بتسلئیل اسموتریچ»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز یکشنبه بازگشت شهرک‌نشین‌های یهودی به نوار غزه پس از توقف جنگ را خواستار و مدعی شده بود: فلسطینی‌های نوار غزه باید به مهاجرت به کشورهای دیگر تشویق شوند.

پیشتر نیز یک مسئول ارشد در کابینه رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه تایمز آف رژیم صهیونسیتی اعلام کرده بود که تل آویو در حال مذاکراتی با کشورهای متعدد برای پذیرش مهاجران از نوار غزه است.

310310