شهر خبر

بازار ارزهای دیجیتال | بازار کریپتو | بازار رمزارز

پیشنهاد گرگ وال‌استریت برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو

بلفورت اظهار کرد که سرمایه‌گذاری در شاخص S&P ۵۰۰ گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که قصد دارند اهداف بلند‌مدت را دنبال کنند. با خرید این شاخص، سرمایه‌گذاران از بررسی مداوم شرکت‌ها آسوده‌ خواهند بود و در عین حال، سهام برترین شرکت‌ها را در اختیار خواهند داشت و می‌توانند از آن‌ کسب سود نمایند.

اقتصاد پیشنهاد گرگ وال‌استریت برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو
بازار کریپتو مکانی برای خرید و فروش و معامله و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است. ویژگی‌های اصلی این بازار دیجیتال بودن و غیرمتمرکز بودن است. بازار کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) فضایی دیجیتال است که در آن می‌توانید ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم را مبادله کنید و از تفاوت قیمت هنگام خرید و فروش سود کسب کنید.

بازار کریپتو یک بازار غیر متمرکز است. به این معنا که سازمان های دولتی هیچ دخالتی در انتشار و حمایت آن ندارند. این مارکت در یک شبکه سراسری امن اجرا می شود و به کاربران اجازه می دهد از طریق صرافی ها نسبت به خرید و فروش رمز ارزهای مورد نظر اقدام کنند. معمولا برای ذخیره سازی این دارایی ها، به کیف پول های مخصوص نیاز است که به آن ها کیف پول کریپتوکارنسی گفته می شود.

معامله گران از طریق صرافی خود یا به صورت آنلاین می توانند نقشه بازار کریپتو را مشاهده کنند. این نقشه که با نام crypto heatmap شناخته می شود، می تواند نقدینگی بازار را به معامله گران نشان دهد و اینکه کدام ارزها معاملات بیشتری را به خود اختصاص داده اند. رنگ های سبز و قرمز در این نقشه به معنای روند صعودی یا نزولی رمز ارزها در بازه زمانی مشخص هستند.

بازار کریپتو به کاربران اجازه می دهد ارزهای دیجیتال یا همان کریپتوکارنسی را معامله کنند که می توان به تعداد زیاد ارزهای دیجیتال اشاره کرد : بیت کوین، اتریوم و لایت کوین نمونه هایی از این ارزها هستند. این رمز ارزها تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند و سرمایه گذاران برای معامله آن ها باید با دقت ارز دیجیتال مورد نظر را مطالعه کنند.

جردن بلفورت، معامله‌گر معروف که با نام «گرگ وال استریت» نیز شناخته می‌شود، اخیراً توصیه‌هایی را در مورد سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی به اشتراک گذاشته است.

بلفورت اظهار کرد که سرمایه‌گذاری در شاخص S&P ۵۰۰ گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که قصد دارند اهداف بلند‌مدت را دنبال کنند. با خرید این شاخص، سرمایه‌گذاران از بررسی مداوم شرکت‌ها آسوده‌ خواهند بود و در عین حال، سهام برترین شرکت‌ها را در اختیار خواهند داشت و می‌توانند از آن‌ کسب سود نمایند.

وی همچنین به آن دسته از معامله‌گرانی که ترجیح می‌دهند به جای بازار سهام در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت کنند، توصیه کرد که به بیت کوین توجه بیشتری داشته باشند. وی معتقد است بیت کوین معادل شاخص S&P ۵۰۰ در بازار ارزهای دیجیتال است.

بلفورت فاش کرد که مالک مقادیری بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) است. او با اشاره به حوادثی نظیر سقوط ترا و صرافی FTX، به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که در این حوزه با احتیاط گام بردارند. وی عنوان کرد که واقعاً به بیت کوین اعتقاد دارد و سرمایه‌گذاران باید ۵ تا ۱۰ درصد از پرتفوی خود را به آن تخصیص دهند.

وی در مورد بازار NFTها نیز اظهار نظر کرد. بلفورت پروژه‌های NFT را از جمله طرح‌های پولشویی می‌داند که در آن، افراد ساده‌لوح توسط افراد شرور فریب داده می‌شوند. او پیش‌بینی کرد که این‌ دارایی‌ها نمی‌توانند ارزش خود را در درازمدت حفظ کنند.

توصیه او به معامله‌گران این است که برخلاف جریان حرکت کنند؛ یعنی وقتی بازار حریص است، بترسند و زمانی که ترس بر بازار حاکم است، خوش‌بین باشند. بلفورت سعی دارد با ارائه این نکات به معامله‌گران تازه‌کار کمک کند تا گرفتار تله‌های رایج در این بازار، نشوند.

 

منبع: رمزارز نیوز