شهر خبر

سیدحسن نصرالله حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد/شهادت سردار سلیمانی باعث حضور این اسطوره در همه جا شده است

سیدحسن نصرالله حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد/شهادت سردار سلیمانی باعث حضور این اسطوره در همه جا شده است

تسنیم نوشت: سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله سخنرانی خود به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرماندهان پیروزی را از لحظاتی قبل آغاز کرد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود به حادثه تروریستی صورت گرفته در مزار شهدای شهر کرمان در مراسم چهارمین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی اشاره کرده  و شهادت تعدادی از ایرانی‌ها را در این مراسم تبریک و تسلیت گفت.  

وی همچنین عید میلاد حضرت مسیح (ع) را به تمام مسیحیان به ویژه مسیحیان لبنان تبریک گفت و از خداوند متعال مسئلت کرد که مردم چالش‌های سیاسی و معیشتی را پشت سر گذاشته و امسال را بهتر از سال‌های قبل سپری کنند.  

سید حسن نصرالله همچنین تولد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به تمام شیعیان تبریک گفت و در ادامه به فقدان فرمانده شهید حاج محمد ابو سلیم (معاون اجرایی سابق حزب‌الله) اشاره کرده و شهادت وی را به خانواده او تسلیت گفت.  

وی   با اشاره به اینکه حزب الله مراسمی در روز جمعه خواهد داشت و وی بار دیگر در این مراسم سخنرانی خواهد کرد، تاکید کرد که بخشی از مسائلی که نیاز به مطرح شدن دارد را در آن روز مطرح می‌کنم.  

ایشان همچنین شهادت سردار سید رضی موسوی را نیز تبریک و تسلیت گفته و تاکید کرد که این فرمانده مجاهد که بیش از ۳۰ سال ما او را می‌شناختیم، همکار ما بود و عاشق خدمت در این مسیر بود.  

سید حسن نصرالله شهادت این مبارز را به   امام خامنه‌ای و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تمام ملت ایران تبریک و تسلیت گفت.  

وی در ادامه شهادت شیخ صالح العاروری را که دیروز در حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسید نیز به اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و دیگر فرماندهان و رهبران حماس و گردان‌های القسام و دیگر مبارزان فلسطینی و خانواده شریف و مبارز ایشان و همراهانشان تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: هنگامی که سید عباس موسوی به شهادت رسید، امام خامنه‌ای در پیامی فرمود بزرگترین  آرزویی که یک انسان می‌تواند به آن برسد این است که قتل او به دست دشمنان انبیا باشد و این حال شهدای کنونی ما است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین شهادت مردم غزه و شهدای فلسطینی و شهدای سوریه و شهدای دیگر مقاومت و ارتش لبنان را تسلیت گفته و به همه‌آنها درود و سلام فرستاد و گفت: دیشب مادر و خواهران شیخ صالح العاروری را دیدیم که همان منطق رضایت و افتخار و مباهات به شهدا را داشتند. در لبنان نیز این همین منطق و حال مادران و همسران و خانواده‌های شهدا و مجروحان و آوارگان است.  

وی تاکید کرد که جان فشانی‌های این شهدا و مجروحان باعث خیر و برکت امت اسلام شد. آنچه که امروز در غزه و سایر عرصه‌های مقاومت می‌بینیم، در همه آنها حاج قاسم سلیمانی حاضر بود و در همه آنها حضوری قدرتمند داشت. شهدای امروز شهر کرمان یادآور سخنی از امام خامنه‌ای هستند که می فرمود سردار قاسم سلیمانیِ شهید، دشمنان اسلام را بیش از سردار قاسم سلیمانیِ زنده می‌ترساند. حاج قاسم سلیمانی با شهادت خود حضور خود را قوی‌تر و پررنگ‌تر کرد و همه ما در محور مقاومت با سلاح‌ها و خمپاره‌ها و موشک‌های خود چهره او را میبینیم. آنچه که امروز می‌بینیم حاصل و نتیجه جانفشانی‌ها و فداکاری‌های این فرمانده بزرگ است که از زمان بر عهده گرفتن فرماندهی سپاه قدس مسئولیت خود را در ارتباط با گروه‌های مرتبط با جمهوری اسلامی به بهترین نحو انجام داد.  

دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد، امروز می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که محور اول تلاش‌های حاج قاسم، حمایت از جنبش‌های مقاومت در منطقه بود. ایشان به دنبال حمایت و تقویت مقاومت منطقه‌ای و تجهیز آن بود و از نشانه‌های اخلاص ایشان در حمایت از مقاومت آن بود که می‌خواست مقاومت به خودکفایی برسد و این موضوع را در تمامی جنبش‌های مقاومت دنبال می‌کرد. البته برخی کشورها تلاش می‌کردند با ورود او مخالفت کنند و مانع از تصمیمات او شوند.  اما حاج قاسم با همه صحبت می‌کرد و برای آنها برنامه‌ریزی می‌کرد تا همه آنها به خودکفایی و قدرتمندی برسند. او با طراحان و برنامه ریزان و کارشناسان آنها در ارتباط بود و کمک‌های زیادی به آنها ارائه می‌کرد. تلاش‌های شهید سلیمانی ادامه داشت و امروز نیز در میدان‌های مختلف از او سخن گفته می‌شود.  

سید نصرالله افزود، در فلسطین پس از سال ۲۰۰۰ جنبش حماس و جهاد اسلامی مورد توجه ویژه سردار شهید سلیمانی قرار داشتند و این موضوع پوشیده نیست و این گروه‌ها نیز در مناسبت‌های مختلف به این موضوع اشاره کرده‌اند. امروز این جانفشانی‌ها و ابداعات در عرصه نبرد غزه نتیجه یک یا چند سال اخیر نیست، بلکه نتیجه دست کم دو دهه تلاش و کوشش جانفشانی جهاد اسلامی و حماس است که حاج قاسم در همه این عرصه‌ها در کنار آنها بود.  

دبیر کل حزب‌الله ادامه داد: دیگر تلاش‌های سردار شهید سلیمانی در مقاومت عراق خلاصه می‌شد: پس از ۲۰۰۳ و زمانی که گروه‌ها و مجموعه‌های عراقی گزینه مبارزه با اشغالگری آمریکا را در پیش گرفتند،   حاج قاسم سلیمانی در نیروی قدس به عنوان پناهگاه و حامی آنها مطرح شد که در ارائه کمک‌های نظامی و تسلیحاتی و آموزشی به آنها از هیچ کوششی دریغ نداشت. شهید ابومهدی المهندس به صورت محوری در کنار حاج قاسم بود و هماهنگی اقدامات و گروه‌های مقاومت را در کنار ایشان انجام می‌داد تا اینکه پیروزی بزرگ و تاریخی بر داعش و آمریکا را رقم زد و آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۱ از عراق اخراج شدند. آنچه که باعث اخراج آنها از عراق شد مقاومت مردمی بود که قدرتمند و مقتدر شده بود و عناصر آن کاملاً مشخص هستند.   آمریکایی‌ها در آن زمان تهدیدات زیادی انجام می‌دادند مبنی بر اینکه سپاه قدس را هدف حمله قرار خواهند داد و حاج قاسم را هرجا که بیابند ترور خواهند کرد؛ اما ایشان در انجام ماموریت خود لحظه‌ای درنگ نکرد و گروه‌های مقاومت عراق را پس از فتوای مرجعیت در مبارزه با داعش تشکیل داد و بعد از اینکه آمریکا بعد از شکست در عراق به دنبال احیای داعش بود، این گروه تروریستی با تلاش حاج قاسم و با ابتکارات ایشان از بین رفت.

وی تاکید کرد که حاج قاسم سلیمانی شخصیتی محوری وعامل ارتباط و هماهنگی و همبستگی گروه‌های مقاومت منطقه بود. ایشان همواره تلاش کرد که تمامی گروه‌های مقاومت شامل سوریه و عراق و فلسطین و یمن از طریق ارتباطات کاری و هم‌افزایی و انسجام ، ارتباط خود را افزایش دهند و دیدگاه واحدی برای منطقه شکل دهند و این یک ابتکار برای محور مقاومت بود. محور مقاومت به صورت دستوری و بخشنامه‌ای نبود، بلکه مبتنی بر مفاهیم راهبردی و بر اساس انسجام و هم افزایی بود که با ابتکار حاج قاسم شکل گرفت.  
سید حسن نصرالله با اشاره به این همبستگی و همراهی در محور مقاومت در عین حال تاکید کرد که جبهه‌های مقاومت بر اساس منافع ملی و شرایط خاص خود عمل می‌کنند و دستوری از جانب کسی صادر نمی‌شود، این فرمول ابتکاری به هیچ کسی چیزی را دیکته نمی‌کند بلکه مبتنی بر مشورت و مشاوره و همکاری با یکدیگر است و در عین حال همه محورها تصمیم خود را منطبق با دیدگاه‌ها و مفهوم موجود در کشور خود می‌گیرند و این چیزی است که در طوفان الاقصی اتفاق افتاد.  

دبیر کل حزب‌الله گفت: البته برخی تحلیلگران نمی‌توانند این موضوع را درک کنند لذا تحلیل‌های غلطی را مطرح می‌کنند و مثلا مدعی می‌شوند که انصارالله به دستور ایران  حمله به کشتی‌های رژیم  صهیونیستی و محاصره این رژیم را انجام داده یا وقتی که حزب الله اقدام به ورود به حمایت از غزه می‌کند، آن را بنا به دستور ایران می‌دانند یا اقدام مقاومت عراق در حمله به پایگاه‌های آمریکایی را دستور ایران می دانند. این بدان علت است که مبارزه جهان چنین فضایی دارد و آنها نمی‌توانند ابتکار محور مقاومت در این زمینه را درک کنند.  

سید حسن نصرالله تصریح کرد: در تجربه محور مقاومت هیچکس برده دیگری نیست و هر کس تصمیم خود را می‌گیرد، اما آنها (دشمنان و مخالفان مقاومت) نمی‌توانند چنین چیزی را درک کنند. تصمیماتی که جنبش‌های مقاومت اتخاذ می‌کنند مبتنی بر منافع ذاتی و درونی و بر اساس تصمیم شخصی رهبران است ولی آنها (مخالفان و دشمنان) نمی‌توانند این موضوع را درک کنند. این مدیریتی بی‌نظیر و بی همتا است و سابقه نداشته و به همین علت مقاومت پیروزی‌های زیادی به دست آورده است. به همین علت بود که من در سخنرانی اول خودم گفتم عملیات طوفان الاقصی تصمیمی کاملا فلسطینی بود و ما هیچ اطلاعی از آن نداشتیم. 

سید نصرالله افزود: طرح مدیریت این  محور به فضل آیت الله خامنه‌ای بود و سردار قاسم سلیمانی نیز به خوبی این ماموریتی را انجام داده و چیزی را از خود نمی‌دانست و تمام خود را متعلق به محور مقاومت می‌دانست. 

وی نمود مهم محور مقاومت و چالش خطرناک آن را طی چند ماه گذشته در عملیات طوفان الاقصی دانست و تاکید کرد که گردان‌های عزالدین القسام آن را آغاز کردند و دیگر گروه‌های فلسطینی نیز به آن پیوستند. دلایلی که باعث انجام این عملیات شد توسط حماس و دیگر گروه‌ها مورد اشاره قرار گرفته که همان ظلم و ستمی است که ملت فلسطین طی سال‌های اخیر با آن مواجه شده‌اند، بدرفتاری با اسرا ،مهاجرت اجباری فلسطینیان و محاصره نوار غزه از انگیزه‌های این عملیات بود.  

سید حسن نصرالله ادامه داد: زمانی که حزب الله وارد این جنگ شد و در طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر عملیات خود را ادامه داد، محور مقاومت عراق نیز عملیات خود را ضد پایگاه‌های آمریکایی انجام داد و انصارالله یمن نیز سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد و از سوی دیگر کشتی‌هایی که در دریای سرخ به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کردند را هدف قرار داد. این اقدامی با شجاعت و با شهامت بود. طی سه ماه گذشته ما با جانفشانی‌ها و فداکاری‌های مردم غزه و منازل ویران و افراد کوچانده شده مواجه هستیم و خطرهای زیادی را در کنار صلابت و شجاعت و پایمردی مردم فلسطین می‌بینیم. آنها در برابر دشمن تسلیم نمی‌شوند و این موضوع در غزه و دیگر بخش‌های  محور مقاومت وجود دارد. این پایمردی نتایجی دارد که من به آنها اشاره خواهم کرد.

این رهبر بزرگ مقاومت در ادامه سخنان خود اظهار داشت، نتیجه اول ، احیای مجدد موضوع فلسطین بعد از فراموش شدن آن و قرار دادن این موضوع در راه حلی مختلف بود؛ مسئله‌ای که قبل از عملیات طوفان الاقصی تقریباً فراموش شده بود. دوم اینکه رژیم صهیونیستی دیگر نمی‌تواند بر روی چشم پوشی ملت فلسطین از اراضی خود دل ببندد، چرا که در این جنگ جانفشانی‌های زیادی را از جانب مردم فلسطین دید و این پایمردی فلسطینی‌ها محاسبات رژیم صهیونیستی را به هم ریخت. طوفان الاقصی  خط پایانی برای تمامی این تصورات و توهمات بود و نشان داد که اسرائیل در برابر ملتی قرار دارد که امکان ندارد آینده و سرزمین خود را واگذار کنند.  

دبیر کل حزب‌الله گفت: نتیجه سوم افزایش سطح حمایت ملت فلسطین از مقاومت با وجود کشتارها و جنایاتی است که در معرض آن قرار دارند.  با وجود اینکه برخی تلاش می‌کنند مسئولیت این جنگ را بر عهده قربانیان آن بگذارند و قاتل را تبرئه کنند، این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداده و فلسطینی‌ها دست از مقاومت بر نمی‌دارند و این نشان دهنده افزایش تایید و حمایت از مقاومت و مشخصا حماس است و این در تاریخ فلسطین بی‌نظیر است و تاثیر بسیار زیادی بر آینده خواهد داشت.  

سید نصرالله تاکید کرد: نکته بعدی اینکه چهره اسرائیل در سطح جهان و در سطح رسانه‌های آمریکایی و غربی فروریخت. با وجود تلاشهایی که برخی رسانه‌های رسمی عربی در بهبود وجهه اسرائیل به کار می‌گیرند اما طوفان الاقصی نشان داد که اسرائیل به لحاظ انسانی و اخلاقی و قانونی جنایتکار است  و زنان و مردان و غیرنظامیان را می‌کشد و مردم را گرسنه نگه می‌دارد و عامل هراس و وحشت مردم است. لذا همه این دروغ های صهیونیست‌ها و حامیان آنها از بین رفت  و  این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر منازعات آینده خواهد داشت.  

وی اظهار داشت: نظرسنجی‌های انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد با وجود اینکه افکار عمومی آمریکایی‌ها تحت کنترل رسانه‌ها قرار دارد و صهیونیست‌ها نیز بر رسانه‌ها مسلط هستند اما ریختن خون مردم بی‌گناه تاثیر زیادی در افکار عمومی مردم ایجاد کرد و حشی‌گری صهیونیست‌ها را ثابت کرد، به گونه‌ای که بیش از ۵۰ درصد افکار عمومی آمریکا اعلاممی‌کنند که باید حکومت رژیم صهیونیستی نابود شود و فلسطین به ملت اصلی آن واگذار گردد. این یک تحول عمومی است که باید همچنان افزایش پیدا کند.  

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: اما نکته پنجم اینکه آنچه در این مدت ایجاد شد ضربه شدیدی به موضوع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی وارد کرد. نکته ششم اینکه همه جهانیان متوجه شدند که تصمیمات بین المللی و اینکه آمریکا تصمیم گیرنده در عرصه بین الملل باشد، راهکاری غلط و اشتباه است. طوفان الاقصی دروغ بودن این مفاهیم را نشان داد. جامعه بین المللی چه معنی دارد وقتی تنها ۱۰ کشور با آتش‌بس مخالفت می‌کنند و اسرائیل کاملاً این تصمیم (آتش بس) را زیر پا می‌گذارد. اسرائیل کی و کجا یک قطعنامه بین المللی را محترم شمرده است. اسرائیل هیچ قانون بین المللی را رعایت نکرده و همه آنها را زیر پا گذاشته است.  

سید نصرالله در ادامه تصریح کرد: من خطاب به صهیونیست‌ها می‌گویم که نتایج این عملیات چیست. این عملیات باعث از بین رفتن «بازدارندگی» صهیونیست‌ها شد و تمامی این تجاوزهای رژیم اشغالگر برای ترمیم چهره تخریب شده بازدارندگی اسرائیل است. اسرائیل با ارعاب دیگران تلاش داشت بازدارندگی را برای خود ایجاد کند. فروپاشی این روند (بازدارندگی صهیونیست‌ها) از سال ۲۰۰۰ شروع و پس از ۲۰۰۶ تقویت شد و در عملیات طوفان الاقصی در غزه و بعد از فعال شدن جبهه لبنان و جبهه یمن این بازدارندگی کاملاً فرو ریخت. چرا که کسانی که عملیات طوفان الاقصی را انجام دادند از اسرائیل نمی‌ترسیدند و عملیات خود را متوقف نکردند. در حزب الله نیز همین‌گونه بود و در روز ۸ اکتبر نیروهای مقاومت لبنان عملیات خود را ضد صهیونیست‌ها آغاز کردند. ملت یمن نیز توجهی به این «بازدارندگی» رژیم صهیونیستی نکردند و حتی آمریکایی‌ها نیز نتوانستند ملت یمن را بترسانند. لذا آمریکا امروز بدون نتیجه در حال ترک منطقه است و این به معنای فروپاشی «بازدارندگی راهبردی» اسرائیل است. موضوع هشتم ، برتری توان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بود که طوفان الاقصی دروغ بودن تمامی این مفاهیم را روشن کرد و آن را فرو ریخت. 

وی ادامه داد، من فقط به این نکته اشاره کنم که اگر ما با رژیم صهیونیستی وارد جنگ شویم نتیجه این جنگ پیروزی قاطع و واضح برای ما خواهد بود و این برای همه واضح و روشن است. هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که اسرائیل تاکنون حتی یک پیروزی داشته است. آنها با ترور دیشب تلاش کردند نشان دهند که حتی یک پیروزی جزئی به دست می‌آورند اما در عرصه میدانی هیچ دستاورد و پیروزی در منطقه محدودی مانند نوار غزه نداشته‌اند.  

به گفته دبیر کل حزب‌الله، اعتماد افکار عمومی به ارتش و سران سیاسی و حاکمیت رژیم صهیونیستی که ارکان بقای رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهد از بین رفته است. لذا طوفان الاقصی واقعا اسرائیل را در مسیر نابودی قرار داده است و اسرائیلی‌ها امید خود را از دست داده‌اند و افکار عمومی اسرائیلی ها هیچ همبستگی و اتحادی با یکدیگر ندارند و ایجاد این همبستگی نیز دروغی است که مطرح شده بود و این دروغ فاش شده است. اسرائیل رژیمی ساختگی است که مردم آن از مناطق مختلف دنیا آمده‌اند و همه آنها دو گذرنامه دارند و چمدان آنها برای رفتن از اسرائیل آماده است و زمانی که امنیتشان از دست برود، از اسرائیل می‌روند. 

سید حسن نصرالله اشاره کرد: امروز صهیونیست‌ها را می‌بینیم که وسایل خود را جمع می‌کنند و از سرزمین‌های اشغالی خارج می‌شوند. طوفان الاقصی با قدرت و اقتدار این موضوع را به تمام دنیا نشان داد. گالانت در همین راستا گفت که بدون تحقق اهداف اسرائیل، شهرک‌نشینان اسرائیلی دیگر نمی‌توانند در منطقه زندگی کنند. اگر این اهداف تحقق نیابد، اسرائیلی‌ها دیگر در سرزمین‌های اشغالی باقی نمی‌مانند، چرا که امنیت وجود ندارد و اسرائیل نمی‌تواند از آنها حمایت کند. من می‌گویم که صهیونیست‌ها هیچ یک از اهداف خود را در این جنگ محقق نخواهند کرد. لذا اسرائیل دیگر پناهگاهی امن برای یهودیان جهان نیست. طوفان الاقصی و عملیات در تمامی محورها و عرصه‌ها این اصل را از بین برد و نظریه پناهگاه امن که بر اساس آن هجرت میلیون‌ها یهودی به فلسطین صورت گرفته بود را نابود کرد و صدها هزار نفر از صهیونیست‌ها از  سرزمین‌های اشغالی فرار کردند.  

دبیر کل حزب‌الله تاکید کرد: موضوع بعدی شکست هیمنه رژیم صهیونیستی است که این دیدگاه را بین کشورهای عربی جا انداخته و مدعی بود که اسرائیل از رژیم‌های عربی حمایت می‌کند و به آنها سلاح می‌دهد. اما اکنون این چهره صهیونیست‌ها فرو ریخته و اسرائیل الان نیازمند کسی است که از آن حمایت کند. اگر حمایت‌های آمریکا نبود اسرائیل نمی‌توانست به این جنگ ادامه دهد. 

آماری که رژیم صهیونیستی از تلفات انسانی خود و مجروح شدن نیروهایش ارائه می‌دهد به هیچ وجه صحت ندارد و آنها آمار واقعی را اعلام نمی‌کنند. این گزارش یک روزنامه اسرائیلی است که می‌گوید از نتایج طوفان الاقصی این است که ۳۰۰ هزار اسرائیلی نیازمند به روان درمانی شده اند. لذا اسرائیل در امنیت به سر نمی‌برد و کسانی که پاسپورت خارجی دارند از اراضی اشغالی خارج می‌شوند. آنها باید بروند و سرزمین فلسطین از نهر تا بحر به فلسطینیان اختصاص دارد.

۳۱۱۳۱۱