شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#گلزار

۳ روایت متفاوت درباره نوع انفجارها در کرمان /کیف‌های بمب‌گذاری شده در سطل زباله بودند؟

۳ روایت متفاوت درباره نوع انفجارها در کرمان /کیف‌های بمب‌گذاری شده در سطل زباله بودند؟

تسنیم نوشت: ساعت ۱۴:۵۰ و ۱۵:۱۸ دقیقه عصر امروز دو انفجار در حاشیه گلزار شهدای کرمان به وقوع پیوست که تا این لحظه ۱۰۳ شهید و ۱۴۳ مجروح داشته است.

ساعت ۱۴:۵۰ و ۱۵:۱۸ دقیقه عصر امروز دو انفجار در حاشیه گلزار شهدای کرمان به وقوع پیوست که تا این لحظه ۱۰۳ شهید و ۱۴۳ مجروح داشته است.طبق گفته مسئولان امدادی، مجروحان این دو انفجار به بیمارستان‌های پیامبر اعظم، باهنر، شفا و افضلی‌پور منتقل شده‌اند.

گلزار شهدای کرمان هم با تصمیم مسئولان امنیتی از ساعتی پیش تعطیل شد و نیروهای امنیتی و امدادی در حال پاکسازی هستند.

درباره حادثه شایعات زیادی مطرح شده ولی چیزی که مشخص است این است که انفجار اول در ورودی گلزار بوده و آن‌طور که بعضی منابع اعلام کردند، داخل زیرگذر نبود بلکه ده‌ها متر پس از زیرگذر و به سمت گلزار شهدا رخ داد.

برخلاف برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه هر دو انفجار در یک نقطه بوده است، باید گفت که این دو انفجار با فاصله‌ حداقل ۳۰۰متری از هم رخ داده است.

درباره نوع انفجارها هم ۳ روایت وجود دارد: روایت اول مدعی انفجار کیف‌های جاسازی‌شده کنترل‌شونده داخل سطل زباله است، روایت دوم حاکی از حضور یک دستگاه خودروی پژو در محل حادثه و انفجار بخشی از خودرو به محض توقف است.

روایت سوم هم حاکی از این است که یک عامل انتحاری هنگام تفتیش توسط مأموران، خود را منفجر کرده که این روایت همان ابتدا تکذیب شد. اما اطلاعات به دست‌آمده خبرنگار تسنیم حاکی از این است که روایت نخست دقیق‌تر است و عامل یا عاملان این حادثه تروریستی، دو کیف حاوی مواد منفجره جاسازی‌شده را از راه دور به وسیله ریموت، منفجر کرده‌اند.

در حال حاضر مردم کرمان و بسیاری از افرادی که برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به این شهر آمده‌اند، به مراکز انتقال خون رفته‌اند تا خون مورد نیاز مجروحان حادثه تروریستی را تأمین کنند.

۲۷۲۱۵