شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوری#ایران#حمله تروریستی#استان کرمان

نیاز فوری به گروه خونی O منفی بعد از حمله تروریستی کرمان /اعلام آمادگی ۸ استان برای ارسال خون

نیاز فوری به گروه خونی O منفی بعد از حمله تروریستی کرمان /اعلام آمادگی ۸ استان برای ارسال خون

ایرنا نوشت: سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از اعلام آمادگی هشت استان برای ارسال خون و فرآورده های خونی به استان کرمان خبر داد و از هموطنان بویژه از کسانی که گروه خونی O منفی دارند، خواست که به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

بشیر حاجی‌بیگی، با اشاره به حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و شهادت ۱۰۳ تن از هموطنان و مجروحیت ۱۸۸ نفر از هموطنان، اظهار داشت: استان های مختلف برای ارسال خون و فرآورده‌های آن به استان کرمان برای کمک به مصدومان این حادثه اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: اکنون یک دستگاه اتوبوس خونگیری از استان خراسان جنوبی به سمت کرمان حرکت کرده است و از تهران نیز به وسیله هواپیما گروه‌های خونی مثبت به طرف کرمان ارسال شده است.

حاجی بیگی تاکید کرد: همچنین محموله حاوی گروه خونی o منفی نیز از استان فارس به سمت استان کرمان در حرکت است.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: همچنین در این خصوص استان‌های البرز، قزوین، قم و اصفهان نیز برای ارسال خون به کرمان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استان یزد یکی اولین استان‌هایی بود که برای ارسال خون و فرآورده‌های خونی به منظور کمک به مصدمان حادثه کرمان اعلام آمادگی کرد، ادامه داد: به همه مراکز انتقال خون استان ها فراخوان داده ایم که در جهت تامین گروه خون oمنفی آمادگی داشته باشند.

وی همچنین با تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان و زائرین مزار سردار دلها در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان گفت: همه تمهیدات لازم برای تامین خون مورد نیاز مجروحان این حادثه تروریستی، دیده شده است و همکاران ما در انتقال خون استان کرمان، با تمام توان در خدمت این عزیزان هستند.

سخنگوی سازمان انتقال خون تصریح کرد: در صورت نیاز به خون و فرآورده‌های خونی بیشتر، این کار از طریق شبکه ملی خون رسانی در سریع‌ترین زمان اتفاق خواهد افتاد و جای هیچ نگرانی نخواهد بود.

حاجی بیگی ادامه داد: با توجه به اینکه در حوادث غیر مترقبه، مصرف خون گروه O منفی بالا می‌رود بنابراین از هموطنان به ویژه در استان‌های همجوار کرمان دعوت می‌شود برای اهدای خون از گروه O منفی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

27215