شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مالیات#پرداخت#مالیات#سهام#غیر#بورسی#سامانه

پرداخت مالیات سهام غیر بورسی بر خط شد + سامانه

بورس، بانک و بیمه پرداخت مالیات سهام غیر بورسی بر خط شد + سامانه

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: با الکترونیکی شدن مالیات نقل و انتقال سهام غیر بورسی علاوه بر کاهش زمان این فرآیند از چند روز به چند دقیقه، فعالین اقتصادی از سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تردد و مراجعه حضوری بی نیاز شدند.

اقتصاد ایران یک اقتصاد نفتی است که بر اساس منابع انرژی فسیلی خصوصاً نفت و گاز تمرکز دارد. این کشور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان است. تحریم‌های بین‌المللی و عدم تنوع منابع اقتصادی از چالش‌های اصلی اقتصاد ایران به حساب می‌آید. تا زمان دادن اهمیت به بخش‌های متنوع‌تر اقتصادی، مدیریت منابع، و توسعه فناوری، ایران مواجه با چالش‌های رشد و پایداری خواهد بود. همچنین، تأثیرات سیاست‌ها، نرخ تورم، و شرایط جهانی نیز بر اقتصاد این کشور تأثیرگذار هستند.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات نقل و انتقال سهام غیربورسی غیرحضوری شد.

محمد هادی سبحانیان در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی نوشت: در سی و یکمین اقدام سازمان امور مالیاتی در جهت تسهیل امور مودیان و بهبود محیط کسب و کار، از این به بعد مالیات نقل و انتقال سهام غیر بورسی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به صورت برخط و بدون نیاز به مراجعه حضوری، انجام می شود.

وی افزود: با الکترونیکی شدن مالیات نقل و انتقال سهام غیر بورسی علاوه بر کاهش زمان این فرآیند از چند روز به چند دقیقه، فعالین اقتصادی از سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تردد و مراجعه حضوری بی نیاز شدند.