شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه

ارتباط متقابل، کلید رشد صنعت بیمارستان‌ سازی / پیشرفت صادرات در حوزه خدمات مهندسی پزشکی

تجارت ارتباط متقابل، کلید رشد صنعت بیمارستان‌ سازی / پیشرفت صادرات در حوزه خدمات مهندسی پزشکی

مدیرعامل شرکت آور طرح کارینا گفت: اگر بتوانیم سطح پیشرفت و ترقی خودمان در تولیدات داخلی صنعت بیمارستان‌سازی و سلامت را بالا بریم بسیار ارزشمند تر از واردات در این عرصه خواهد بود.

 ساخت بیمارستان ها به عنوان یکی از مهمترین سازه های عمومی و محلی برای افزایش آرامش و سلامت جسم و روان بیماران همواره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به کارگیری اصول و روش های فنی درست و پیشرفته در طراحی و ساخت،سبب بهبود شرایط و کیفیت بیمارستان و کاهش هزینه ها در زمان ساخت و بهره برداری آنها خواهد شد. به همین سبب شرکت هایی که در این پروژه های عظیم و خطیر شرکت می کنند با تمام تلاش و توان خود باید در این امر کوشا باشند. نمایشگاه هاسپیتکس با گردهمایی شرکت های بزرگ فعال در این زمینه تلاش دارد تا سهم خود را در این صنعت بزرگ و پر اهمیت ایفا کند.

شرکت اور طرح کارینا (ever) یکی از مشارکت کننده های مهم در نمایشگاه هاسپیتکس است که در زمینه بیمارستان سازی تا به امروز پروژه های زیادی را انجام داده است. این شرکت در سال ۱۳۹۸ با هدف تولید محصولات مرتبط با ساختمان با بالا ترین استانداردهای روز دنیا و با توجه به عدم وجود این محصولات با کیفیت جهانی در بازار تولید داخلی ایران شروع به فعالیت کرد و با تکیه بر تجربه ۲۰ ساله مدیران شرکت در این صنعت، نیاز سنجی بازارهای هدف و در نظر گرفتن به روزترین استاندارهای روز اروپا محصولاتی کاربردی و با کیفیت طراحی، تولید و به بازار ارائه می کند.

ابراهیم عروجلو – مدیرعامل شرکت آور طرح کارینا به تیترکوتاه گفت: ما از نخستین دوره نمایشگاه بیمارستان‌سازی در این رویداد حضور داشتیم. ما با هدف آشنایی بازدیدکنندگان با جدیدترین محصولات‌مان و نیز معرفی شرکت به مخاطبان پا در این نمایشگاه خواهیم گذاشت. همچنین قصد داریم با حضور در این رویداد به گسترش بازار خودمان و نیز معرفی بیشتر پروژه‌های قبلی به مخاطبان کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت آور طرح کارینا در پاسخ به سوالی مبنی بر علت کمبود تخت‌های بیمارستانی در حوزه سلامت گفت: در چند سال اخیر و پس از بروز بیماری کرونا ما متوجه شدیم که دچار معضل کمبود تخت بیمارستانی در این حوزه هستیم. در کشورهای اروپایی به ازای هر نفر چند تخت بیمارستانی وجود دارد اما متاسفانه در کشور ما این موضوع کاملا برعکس هست و ما برای هر چند نفر یک تخت بیمارستانی داریم.

عروجلو1

عروجلو در ادامه درباره علت چالش کمبود تخت بیمارستانی در کشور گفت: یکی از علت‌های اصلی این معضل وجود ضعف مدیریتی در کشور است و این ضعف بزرگ به سایر حوزه‌ها و شاخه‌های مدیریتی دیگر همانند یک ویروس پخش شده است. کشور ما در بخش درمانی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است همچنین دارای پزشکان بسیار ماهری نیز هستیم و همواره شاهدیم که از کشورهای همسایه برای درمان به ایران می‌آیند. بنابراین نتیجه می‌گیریم ما از این ظرفیت‌های حوزه سلامت و درمان می‌توانیم درآمد بالایی داشته باشیم اما بهتر است که درآمد حاصل از این حوزه صرف بهبود همان بخش شود.

مدیرعامل آور طرح کارینا درباره چالش وجود بیمارستان‌های قدیمی در کشور به تیترکوتاه گفت: حوزه ساخت‌وساز بیمارستان یک بازار بسیار محدود است که شامل کارفرمایان، پیمانکاران و بهره برداران می‌شود. فعالان این بازار کاملا به یکدیگر وابسته هستند و موفقیت در این عرصه ارتباط مستقیم و دو طرفه بین سازندگان و بهره برداران را می‌طلبد. متاسفانه این ارتباط دو طرفه اندکی کمرنگ است. مشکلی که وجود دارد عدم اجرای به موقع توافقات میان پیمانکاران و شرکت‌های ساخت‌وساز بیمارستانی و بهره برداران است. متاسفانه به دلیل بالا رفتن هزینه‌ها و نیز عدم اجرای به موقع توافقات از پیش تعیین شده بیشترین خسارت را به تولیدکنندگان وارد می‌کند. بسیاری از تولیدکنندگان و شرکت‌های ساخت‌وساز بیمارستانی تمایل زیادی برای تولید دستگاه‌ها و لوازم جدید و مدرن در این عرصه هستند اما از طرفی به دلیل ناهماهنگی‌ها و چالش‌های بزرگی که تولیدکنندگان را تهدید می‌کند باعث می‌شود تولیدکنندگان قید تولیدات جدید و به روز را بزنند.

اور-کارینا--لوگو

عروجلو افزود: اگر در این صنعت از تولیدکنندگان حمایت به عمل بیاید و تولیدکنندگان شرایط مناسبی داشته باشند قطعا به تولید محصولات روز دنیا روی خواهد آورد و به دنبال آن ارز کمتری از کشور خارج خواهد شد و در نهایت حوزه بیمارستان‌سازی پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت.

ابراهیم عروجلو در بخش پایانی صحبت‌های خود درباره جایگاه ایران در حوزه صادرات خدمات مهندسی اظهارکرد: ما در عرصه صنعت و تولید نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشتیم علی الخصوص در ۵ الی ۶ سال اخیر که تحریم‌های اقتصادی علیه ما تشدید شد. ما در حوزه صنعت ساختمان و نیز در زیرشاخه کاشی و سرامیک و تولید شیرآلات و نیز تولیداتی که به ساختمان‌سازی مرتبط است پیشرفت‌های بسیاری داشتیم. اما برای صادرات، این پیشرفت‌ها به تنهایی کافی نیست زیرا این رشد و ترقی به درجه و سطح پیشرفت تولیدات کشورهای دیگر نرسیده و به میزان کافی قابل رقابت با تولیدات سایر کشورها نیست به همین دلیل نتوانسته‌ایم در صادرات موفق عمل کنیم.

عروجلو همچنین ادامه داد: بنده بر این باور هستم اگر ما بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در حوزه سلامت به خوبی استفاده کنیم و از پیشرفت‌های حوزه بیمارستان‌سازی برای تامین نیازهای داخلی بهره‌برداری کنیم بسیار بهتر و به صرفه تر از صادرات به کشورهای دیگر خواهد بود.