شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#ایران#ایران ورزشی

پشت پرده استعفای یحیی؛ پای پیشنهاد قطری در میان بود!

پشت پرده استعفای یحیی؛ پای پیشنهاد قطری در میان بود!

ایران ورزشی نوشت: یحیی گل‌محمدی پس از دیدار پرسپولیس و مس رفسنجان تصمیم گرفت استعفا بدهد.

دوباره وقفه لیگ و دوباره استعفای یحیی گل‌محمدی. این موضوع به یک اپیدمی در اردوی پرسپولیس تبدیل شده و هواداران سرخ با این اتفاقات خیلی بیگانه نیستند. دقیقاً قبل از فیفادی آبان ماه هم یحیی همین اتفاقات را رقم زد و حالا بعد از بازی با مس رفسنجان هم او در کنفرانس مطبوعاتی، صندلی خود را به مربی جدیدی تعارف زد و تأکید کرد که دیگر نمی‌خواهد در پرسپولیس بماند.
خیلی‌ها معتقدند این تصمیم گل‌محمدی احساسی بوده و بیشتر به این دلیل است که مدیریت باشگاه را تحت فشار قرار بدهد تا آنها با قدرت کامل وارد فصل نقل و انتقالات زمستانی شوند. باشگاه پرسپولیس با جدایی گل‌محمدی مخالفت کرد و مدعی شد این مربی احساسی تصمیم گرفته و با او جلسه می‌گذاریم تا مشکلات حل شود. با این حال اخبار دیگری از نزدیکان یحیی شنیده‌ایم. اخباری که نشان می‌دهد استعفای او چندان هم بی‌دلیل نبوده و رازهایی را در پشت پرده خود دارد.
گویا چند روز قبل یکی از ایجنت‌ها از طریق افراد نزدیک به سرمربی پرسپولیس، پیشنهادی وسوسه‌انگیز از لیگ قطر به گل‌محمدی ارائه می‌کند. پیشنهادی که البته هنوز رسمی نیست و شاید هم حداقل تا هفته‌های آینده شکل جدی به خود نگیرد. با این حال گل‌محمدی وسوسه شده و از ادامه حضور در پرسپولیس استعفا کرده. شاید بپرسید چرا این پیشنهاد جدی نیست؟ دلیلش مشخص است. به یحیی گفته‌اند از تیمی پیشنهاد داری که سرمربی‌اش ایرانی است.
تیمی که در لیگ ستارگان قطر، سرمربی ایرانی دارد الشمال است. الشمال همه ساله نقش آسانسور را بازی می‌کند و مدام بین لیگ ستارگان و دسته پایین‌تر در رفت و آمد است. این تیم فصل قبل در پلی‌آف و تنها به دلیل تفاضل گل بهتر در لیگ ماند. این فصل هم تنها هدف الشمال با پویا اسبقی، سرمربی ایرانی‌اش بقا در جدول رقابت‌ها است. الشمال تا اینجای فصل 11 امتیاز کسب کرده و با دو تیم پایین‌تر که سقوط می‌کنند- معیذر و مرخیه- 5 و 7 امتیاز فاصله دارد.
با این نتایج و ادامه همین روند، الشمال می‌تواند در لیگ ستارگان قطر بماند. این تیم یک ملی‌پوش به نام امید ابراهیمی در اختیار دارد و البته هواداران و مدیران باشگاه هم از نتایجی که کسب شده، رضایت کامل دارند. به همین دلیل بعید است پیشنهاد الشمال به یحیی جدی باشد و به سرانجام برسد. می‌توان گفت سرمربی پرسپولیس در تله افتاده و به خاطر یک ادعای بی‌اساس استعفا داده؛ اتفاقی که شاید در مقطع کنونی از سوی یحیی و مدیریت پرسپولیس تکذیب شود اما واقعی است و شاید در روزها و هفتهَ‌های آینده اخبار جدیدی درباره آن منتشر شود.

  • 258 258