شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#بازارهای جهانی

مسیریابی بازارهای جهانی در ۲۰۲۴

فردای اقتصاد: این کارشناس بازار سرمایه معتقد است، شاخص دلار سال ۲۰۲۳ را در بعد سالانه با ۲ درصد کاهش به اتمام رساند. این کاهش تقریبا پس از ۳ سال در این بخش تجربه شد.

مهدیه علیجانی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: شاخص که در ۳ سال گذشته تا ۱۵ درصد رشد کرده بود، اکنون با سرد شدن اقتصاد و ترس از رکود و امیدواری به کاهش نرخ بهره در آینده رو به نزول گذاشت.

وی ادامه داد: در رینگ محصولات فلزات از محصولات نهایی عرضه شده همانند مقاطع و میلگرد بدون مشتری باقی ماند. در بخش آهن اسفنجی به دلیل کمبود عرضه و قطعی گاز رقابت شکل گرفت. هر چند ابطال معاملات باعث شد تا بازار از روند بیوفتد.

علیجانی خاطرنشان کرد: در چند ماه آینده انتظار رشد قابل توجه یا رکود عمیق در حوزه کامادیتی‌ها وجود ندارد. عدم کاهش نرخ بهره چشم‌انداز جدی برای رشد کامادیتی‌ها ایجاد نمی‌کند. افرادی که قصد سپرده‌گذاری‌ دارند ارقام فوق دارای جذابیت است.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به وضعیت بازار کار و رشد دستمزدها در آمریکا انتظاری برای ایجاد رکود وجود ندارد در عین حال، کاهش زودهنگام نرخ بهره از سوی فد به طور مجدد می‌تواند سبب ایجاد تورم شود.

در برنامه امروز بورسان، مژگان بازچی مدیر تحلیل شرکت سرمایه‌گذاری اعتضاد غدیر به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه عملکرد معاملات در بورس کالا را مورد بررسی قرار داد.