شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

بورس امروز | پیش بینی بورس | قیمت سهام

بورس امروز باز هم سقوط کرد / کدام نمادها بیشترین ریزش را داشتند؟ + نقشه

در ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲ شاخص کل بورس تهران با افت ۹۵۰۹ واحدی روبه‌رو شد و به سطح ۲,۱۵۸,۷۷۹ واحد رسید. تا پایان روز و بسته شدن بازار، معاملات با کاهش قابل توجهی به اتمام رسیدند.

اقتصاد بورس امروز باز هم سقوط کرد / کدام نمادها بیشترین ریزش را داشتند؟ + نقشه

در روز دوازدهم دی‌ماه، بورس ایران با کاهش شاخص کل روبرو شد و قیمت سهام‌ها نیز در این روز کاهش یافت. این روند منجر به تغییر رنگ نمایشگر بسیاری از نمادهای معاملاتی به رنگ قرمز شد که نشان از کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۷ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فولاد، فملی، فارس، شپنا، شپدیس، شبندر و حکشتی تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

      نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۱ دی ۱۴۰۲

      نقشه-بازار

      شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایش یافت تا با ریزش ۲۰۵۱ واحدی به ۷۵۵ هزار و ۹۳۸ واحدی رضایت دهد.

      تابلو-معاملات

      در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۹ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۵,۲۶۲,۹۵۰.۰۷۷ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۳,۳۰۴.۲۰۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۵۱۴ میلیارد سهم است.

      نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، کوثر، آریا، زاگرس، وسپهر، ثپردیس، آریا و ودی هستند.

      نمادهای-بورسی

      خبرهای مهم بورسی در ۱۲ دی ۱۴۰۲

      معاون علمی رئیس جمهور: راه‌اندازی بازار نوآفرین می‌تواند چشم‌انداز مناسبی را پیش روی ناشران و سرمایه‌گذاران قرار دهد.

      عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: مجلس معتقد است که باید نظرهای کارشناسی فعالان بازار سرمایه به منظور تقویت واقعی بازار سهام در بودجه ۱۴۰۳ مدنظر قرار گیرد تا این بازار به قوام لازم برسد.

      رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: گام‌هایی که در حوزه دستورالعمل شرکت‌های دانش بنیان برداشته شده، موجب تسریع روند پذیرش این شرکت‌ها در بازار سرمایه خواهد شد.

      مدیرعامل فرابورس: اکنون ۲۱ سکو برای تامین مالی شرکت های نوپا و دانش‌بنیان در فرابورس داریم.

      رئیس هیأت‌عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه: بنگاه‌های اقتصادی و نهادهای مالی که در کشورهای تورم زده فعالیت می‌کنند باید ارزش دارایی‌های خود را به روز کنند که همان واژه «تجدید ارزیابی» است.

      کارشناس بازار سرمایه: اصلاح استاندارد ۱۵ حسابداری منجر به نظام‌مند شدن جریان تجدید ارزیابی در بازار سرمایه خواهد شد.

      شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه: در هفته اول دی ماه ۱۱ ناشر سود سنواتی و جاری صاحبان سهام خود را از طریق سامانه سجام برای یک میلیون و ۴۵۳ هزار سهامدار  واریز کردند.

      سازمان خصوصی‌سازی طی اطلاعیه‌ای از  بررسی صلاحیت متقاضیان برای واگذاری سهام ۵۱ درصدی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در ۱۷ دی ۱۴۰۲ و عرضه سهام این دو باشگاه در ۲۶ دی ۱۴۰۲ خبر داد.

      حفظ ارزش دارایی، از مزایای صندوق‌های املاک و مستغلات است

      یک کارشناس بازار سرمایه، حفظ ارزش دارایی در برابر نوسانات بازار را از جمله مزیت‌های مهم توسعه صندوق‌های املاک و مستغلات برشمرد. 

      «گواهی شمش» دروازه ورود امن به بازار طلا با حداقل سرمایه

      مدیر بازارهای مالی بورس کالا گفت: حدود ۵ درصد ارزش معاملات اوراق مالی در کشورهای توسعه یافته به اوراق بهادار مبتنی بر طلا اختصاص دارد که استقبال مردم از معاملات گواهی سپرده شمش طلا نوید آن را می‌دهد که در آینده‌ای نه چندان دور، عموم مردم با بازار گواهی شمش به عنوان بستری امن، قانونی و شفاف آشنا شوند.