شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#بانک‌ها

قوانین مالیاتی جدید برای خودروهای برقی / ساعت کاری این بانک‌ها تغییر می‌کند

اقتصاد قوانین مالیاتی جدید برای خودروهای برقی / ساعت کاری این بانک‌ها تغییر می‌کند

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Joirnal) در تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۲۴( ۱۲ دی ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

قیمت بیت کوین برای نخستین بار در دو سال اخیر به بالای ۴۵۰۰۰ دلار رسید زیرا مردم واقعا هیجان زده و امیدوارند که یک صندوق سرمایه‌گذاری بزرگ متمرکز بر بیت کوین تایید شود. cryptocurrency با ۴.۳ درصد افزایش به بالاترین ارزش خود از ۶ آوریل ۲۰۲۲ رسید و با قیمت ۴۵۳۵۵ دلار معامله شد. قیمت بیت کوین از ابتدای دسامبر تا کنون بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است، زیرا مهلت ۱۰ ژانویه برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای تأیید ETF بیت کوین نزدیک است.

ارزش شرکت x ایلان ماسک، اکنون کمتر از یک سوم قیمتی است که او برای شرکت توییتر سابق پرداخته بود. این اطلاعات بر اساس افشای Fidelity است. ماسک شرکت توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرده بود. فیدلیتی( شرکت خدمات مالی امریکایی) تا پایان نوامبر ارزش سرمایه‌گذاری خود در شرکت X را ۱۱ درصد دیگر کاهش داد. این بر اساس آخرین به روز رسانی برای صندوق رشد Blue Chip است. شرکت X که برای درآمد خود به تبلیغات متکی است، از سال ۲۰۲۳ در جذب تبلیغ‌کنندگان با مشکل مواجه بوده است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

بازارهای سهام آسیایی نخستین روز معاملاتی سال جدید را با ثبات آغاز کردند. سرمایه‌گذاران که از تعطیلات بازگشته بودند، منتظر اخبار اقتصادی مهم در اواخر هفته بودند که می‌تواند معاملات را تحت تاثیر قرار دهد. پس از اینکه سهام جهانی بهترین سال خود را در چهار سال گذشته پشت سر گذاشت، سرمایه‌گذاران احساس اعتماد بیشتری کردند. به دلیل اینکه این احتمال وجود داشت که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان شروع به کاهش نرخ بهره کنند. این برای افراد و مشاغلی که با هزینه‌های وام بالا دست و پنجه نرم می‌کنند، خبر خوبی است.

ارزش دلار امریکا در نخستین روز معاملات امسال افزایش یافت زیرا مردم علاقه مند هستند که بدانند داده‌های اقتصادی آتی درباره تصمیمات آتی فدرال رزرو چه چیزی را نشان خواهد داد. در همین زمان، قیمت بیت کوین برای نخستین بار از آوریل ۲۰۲۲ به بالای ۴۵۰۰۰ دلار رسید. در سال ۲۰۲۳، شاخص دلار که دلار امریکا را با سایر ارزها مقایسه می‌کند، پس از دو سال افزایش، ۲ درصد کاهش یافت. صعود دلار بیشترین تأثیر را بر ین ژاپن داشت، به طوری که واحد پول آسیایی با ۰.۵۴ درصد کاهش به ۱۴۱.۶۳ در هر دلار رسید و در سال ۲۰۲۳ ۷ درصد کاهش داشت.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

بسیاری از خودروهای برقی به دلیل قوانین جدید در مورد محل ساخت باتری‌هایشان، دیگر واجد شرایط دریافت ۷۵۰۰ دلار اعتبار مالیاتی نیستند. این شامل برخی از نسخه‌های نیسان لیف، تسلا سایبرتراک تمام چرخ محرک، تسلا مدل ۳ و شورولت بلیزر EV می‌شود. دولت ایالات متحده در ماه دسامبر قوانین جدیدی صادر کرد تا مطمئن شود که مواد مورد استفاده در باتری خودروها از منابعی غیر از چین تهیه می‌شود. این قوانین از روز دوشنبه آغاز شده است.

اکثر بانک‌های بزرگ کره جنوبی در نظر دارند امسال با افزایش ساعات معاملاتی وون( واحد پول کره جنوبی)، شیفت‌های شبانه راه‌اندازی کنند و یادگاری از دهه ۱۹۹۰ را که به دلیل تغییر شرایط کاری ناپدید شده بود، بازگردانند. بانک Shinhan و چندین بانک کره‌ای دیگر از سپتامبر شروع به برنامه‌ریزی معامله گران برای کار در شیفت شب کرده‌اند. بانک سهیوپ نیز در حال برنامه‌ریزی برای استخدام پرسنل بیشتری است، اما مشخص نیست که آیا آنها شب کار خواهند کرد یا خیر.