شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#خودرو#سوزوکی#هیوندای

خودرو هندی پا به ایران گذاشت / هیوندای آی ۲۰ بخریم یا سوزوکی ماروتی؟

اقتصاد خودرو هندی پا به ایران گذاشت / هیوندای آی ۲۰ بخریم یا سوزوکی ماروتی؟

پس از به روز رسانی سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، چهار محصول جدید برندهای جهانی خودروساز قرار است به زودی از مسیر این سامانه در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

واردات خودرو ها به بازار خودرو کشورها تاثیر قابل توجهی دارد. این تاثیرات می‌تواند مثبت یا منفی باشد. از یک سو، واردات خودروها می‌تواند باعث افزایش رقابت در بازار شود و قیمت خودرو ها را کاهش دهد. این موضوع می‌تواند برای مصرف‌کنندگان مزیت باشد و باعث افزایش تقاضا برای خودروهای داخلی شود. از سوی دیگر، واردات خودروها می‌تواند باعث کاهش تولید خودروهای داخلی شود و در نتیجه باعث افزایش بیکاری در صنعت خودروسازی شود.

عرضه خودروی سوزوکی بالنو (Baleno) در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی سبب شد تا فضای این سامانه هندی شود.

سوزوکی بالنو (Baleno) محصول سوزوکی ماروتی است. این خودروی هاچ بک (بدون صندوق عقب) اولین بار در سال ۲۰۱۵ در خط تولید سوزوکی ماروتی در شهر احمد آباد در ایالت گجورات هند تولید شد.

این خودروی جمع و جور شهری خیلی زود توانست جای خود را در بازارهای بین المللی پیدا کند. سوزوکی این محصول خود را به بازارهای آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی صادر کرد.

این محصول هاچ بک سوزوکی را می توان رقیبی جدی برای خودروهایی مانند هیوندای i۲۰ هوندا جاز و همچنین فولکس واکن پولو قلمداد کرد.

نکته قابل توجه در ارتباط با سوزوکی بالنو (Baleno)  این است که این خودرو در بازار آفریقا به عنوان یک محصول تویوتا شناخته می شود. خریداران آفریقایی این خودروی هندی را با نام تویوتا استارلت (Starlet) می شناسند.

این محصول سوزوکی ماروتی قرار است به بازار خودروی کشور بیاید و از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

علاوه بر سوزوکی بالنو دو محصول از برند چینی جی ای سی (GAC)  نیز قرار است سوزوکی بالنو را در جدیترین طرح فروش در سامانه یکپارچه فروش خودرو همراهی کنند. جی ای سی امپو (GAC Empow)  و جی ای سی امکو (GAC Emkoo) دو خودرویی دیگر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی هستند که برای اولین بار در بازار ایران حاضر خواهند شد.

البته برند کره ای کیا هم یک نماینده در میان محصولاتی که از سوی شرکت های واردکننده پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودرو قرار می گیرند، دارد. کیا با خودروی K۵ به سامانه یکپارچه فروش خودرو آمده است. k۵ کیا در واقع همان اُپتیما است که در سال های پیش از ممنوعیت واردات خودرو در بازار کشور حاضر بود. مدل ۲۰۱۷ این خودرو در بازار داد و ستد می شود و به دلیل ممنوعیت واردات خودرو مدل های دیگر کیا اُپتیما امکان حضور در بازار ایران را پیدا نکردند. این خودروی سدان کیا طرفداران خاص خود را دارد و حضورش در بازار کشور می توان خبر خوبی برای طرفداران برند کیا بخصوص کیا اُپتیما باشد.