شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ژانویه#تاریخ#های#سبز#سولانا#تکرار#شود؟

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت سولانا

ژانویه های سبز سولانا / تاریخ تکرار می شود؟

سولانا در ژانویه سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳، افزایش ۱۴۰.۲ و ۱۸۲ درصدی را تجربه کرده است. با این حال، در ژانویه سال ۲۰۲۲ روند دیگری داشت و قیمت این توکن تا پایان ژانویه آن سال، یک افت ۴۱.۶ درصدی را به ثبت رساند.

اقتصاد ژانویه های سبز سولانا / تاریخ تکرار می شود؟

قیمت سولانا برای اولین بار از آوریل ۲۰۲۲ (فروردین ۱۴۰۱) از ۱۰۰ دلار عبور کرد. سولانا در ادامه روند صعودی خود، به بالاترین قیمت در ۲۲ ماه گذشته رسید و از رشد اخیر بیت کوین و اتریوم پیشی گرفت.

به گزارش والکس و به نقل از decrypt، سولانا در یک سال اخیر بیش از ۹۰۰ درصد سود را به خریداران خود هدیه داده است. این رقم در مقایسه با رشد ۱۶۰ درصدی بیت کوین در یک سال گذشته، یک اختلاف قابل توجه را نشان می‌دهد.

درحالی که هفته گذشته قیمت این رمزارز به زیر ۷۰ دلار سقوط کرده بود، تقویت احساسات صعودی باعث ایجاد فشار خرید روی سولانا شد و مقاومت‌های کلیدی یکی پس از دیگری شکسته شدند. سرازیر شدن نقدینگی به صعود ارزش بازار سولانا منتهی شد و این رمزارز توانست ابتدا از ریپل و از بعد از بایننس کوین پیشی بگیرد. اکنون سولانا با مارکت کپ ۴۸ میلیارد دلاری چهارمین رمزارز برتر بازار است.

در روزهای اخیر، حجم تراکنش‌های هفتگی برای صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) در بلاکچین سولانا برای اولین‌بار از حجم تراکنش‌های صرافی‌های رقیب مثل اتریوم بیشتر شد که تا حدی به دلیل افزایش قیمت میم کوین‌های محبوب مانند BONK و Dogwifhat (WIF) بود.

سایر توکن‌های مبتنی بر سولانا نیز در هفته‌های اخیر سود قابل توجهی داشته‌اند. قیمت بونک BONK در تاریخ ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) به بالاترین حد یعنی ۰.۰۰۰۰۳۴۱۶ دلار رسید. از آن زمان تاکنون قیمت میم کوین بونک حدود ۴۵ درصد کاهش یافته است که نوسانات میم کوین‌ها را نشان می‌دهد اما در طول ماه گذشته بونک در حدود ۳۴۷ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد.

در همین حال، WIF تنها در این هفته ۲۹۴ درصد افزایش یافته است. این رمزارز نیز بعد از صعود خیره کننده در حدود ۲۸ درصد سقوط کرد. هلیوم (HNT) نیز دیگر رمزارز پرسود بازار بود. هلیوم در ۳۰ روز گذشته ۲۱۷ درصد رشد کرده است. قیمت هلیوم تنها در ۲۴ ساعت اخیر در حدود ۲۳ درصد افزایش قیمت را ثبت کرده است. 

داده‌های تاریخی نشان‌دهنده احتمال افزایش بیش از ۷۰ درصدی قیمت سولانا (SOL) در ۳۰ روز آینده است.

چنانچه این افزایش قیمت اتفاق بیفتد، قیمت توکن SOL به ۱۷۳ دلار خواهد رسید که بیشترین قیمت آن در دو سال گذشته محسوب می‌شود.

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که ماه ژانویه از لحاظ تاریخی برای قیمت سولانا بسیار اهمیت دارد. میانگین و میانه بازدهی این رمزارز در این ماه به ترتیب ۷۰.۷ و ۷۱.۳ درصد بوده است.

سولانا در ژانویه سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳، افزایش ۱۴۰.۲ و ۱۸۲ درصدی را تجربه کرده است. با این حال، در ژانویه سال ۲۰۲۲ روند دیگری داشت و قیمت این توکن تا پایان ژانویه آن سال، یک افت ۴۱.۶ درصدی را به ثبت رساند.

solana-sol-price-history-alerts-70-potential-upside-in-next-30-day

در حالی که این الگوی تاریخی گمانه‌زنی‌هایی را در مورد صعود بالقوه قیمت سولانا ایجاد کرده، باید توجه داشت که پیش‌بینی قیمت با استفاده از داده‌های ۳ سال، چندان قابل اطمینان نیست و باید جانب احتیاط را رعایت کرد.

بنابراین، باید صبر کرد و دید که آیا سولانا در رسیدن به سقف ۲ ساله خود موفق خواهد بود یا خیر.

 

منبع: رمزارز نیوز