شهر خبر

سردار سلیمانی با این افراد اصلا کار نمی کرد /وقتی اسم حبیب را می آوردیم افکار دشمن که ما را شنود می کرد، بهم می ریخت!

سردار سلیمانی با این افراد اصلا کار نمی کرد /وقتی اسم حبیب را می آوردیم افکار دشمن که ما را شنود می کرد، بهم می ریخت!

ایسنا نوشت: یکی از همرزمان سردار شهید «قاسم سلیمانی» می گوید: سردار مرد مهربانی بود و همیشه در سفرهایی که به عراق و سوریه داشتیم با شیرینی‌های سنتی کرمان از رزمندگان پذیرایی می‌کرد.

سردار مهدی زمردیان، درباره ویژگی های شخصیتی شهید سلیمانی چنین نقل می‌کند: سردار اهل شوخی و خنده بود و در عملیات ها موجب دلگرمی ما می‌شد، او از دروغ متنفر بود و با افرادی که حرفی بدون پشتوانه و مستند می زدند، برخورد می کرد.

حاج قاسم فرمانده بزرگ ما بود ۳۰ سال با او کار کردم، من فرمانده تخریب و سرباز او بودم وقتی رزمندگان به شهادت می رسیدند انگار بچه خودش شهید شده افکارش به هم می ریخت و بسیار ناراحت می شد. او فردی دوستداشتنی بود با اینکه قدرت فرماندهی داشت با همه مهربان و مثل برادر برخود می کرد.

سردار سلیمانی از تجربه های عملیاتی برخوردار بود هر کس می خواست با او کار کند باید فکر او را قبل از اینکه حرفی بزند حدس می زد و اجرا می کرد، او فرمانده خوش فکری بود، برخی افراد با حرف زدن می خواهند خود را نشان دهند اما کسی نمی توانست به او دروغ بگوید چون او فرد با تجربه و باهوشی بود و اگر از کسی دروغ می شنید با او کار نمی کرد.

لرزه بر اندام دشمن با نام حبیب

نام رمز ما در سوریه حبیب بود، همانطور که ما حرف های دشمن را شنود می کردیم آنها هم همین کار را می کردند وقتی اسم حبیب را می آوردیم آنها با شنیدن این نام بر پیکرشان لرزه می افتاد و افکارشان به هم می ریخت. کسی روی دست سردار نیامد و نخواهد آمد.

معاونتی به نام جنگال یعنی جنگ الکترونیک سیستم مخابراتی وجود دارد نیروهای این بخش از این طریق دشمن و محل تجمع آنها را شناسایی و اطلاعات را به رزمندگان می دادند تا آنجا را با توپخانه یا موشک بزنند.

در سوریه هر روز عملیات انجام می دادیم، وقتی نیروهای داعش را اسیر می کردیم آنها را به نیروهای اطلاعات تحویل می دادیم وقتی گزارشی که از سوی اطلاعات به ما داده می شد، اگر حرفی به درد ما می خورد در عملیات ها علیه آنها استفاده می کردیم.

برقراری راهپمیایی اربعین در اوج درگیری ها توسط سردار

امنیت مراسم میلیونی راهپیمایی اربعین و حرم اهل بیت (ع) در اوج درگیری ها در منطقه جوش السوق واقع در ۳۰ کیلومتری کربلا با وجود پربرکت سردار سلیمانی برقرار می شد.

حاج قاسم مرد خدایی بود و تمام فکر و ذکرش خدا و ائمه اطهار (ع) بود، در ایام فاطمیه دکلمه می خواند و به درگاه الهی تضرع می جست و برای امام حسین و حضرت زهرا (ع) سر از پا نمی شناخت و همه وجودش گریه می شد.

سردار سلیمانی فرد آزاده ای بود

برخی ها می گفتند در جنگ با داعش چرا به نیروهای سوریه آموزش و به آنها کمک کردید، برای سرادر سلیمانی شیعه، سنی و حتی مسیحی فرقی نداشت او فرد آزاده ای بود و روش جنگ نامتقارن را طبق استانداردهای دنیا به آنها یاد داد.

زمانی شیعیان لبنان تو سری خور بودند نیروهای ایرانی به آنها آموزش دادند. با زحمات سردار در دنیا ورق برگشت یکی از آنها جنگ با داعش بود.

زمانی که چند نفر از نیروهای داعش به ساختمان مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی (ره) در تهران حمله کردند و نظم جامعه بر هم خورد، نیروهای مدافعان حرم بودند که به راحتی توانستند با آنها مقابله و داعشی ها را از پای درآورند چون ما شیوه جنگ با آنها را می دانستیم.

به گزارش ایرنا، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سپهبد پاسدار حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده فداکار، شجاع و بی‌نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد (جمعه ۱۳ دی ۹۸) در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پس از عمری مجاهدت، فداکاری و نقش‌آفرینی‌های ماندگار و پرافتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سرافرازی ایران به شهادت رسید.

۲۷۲۱۵