شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#رفسنجانی

درخواست رفیقدوست برای آزادی برادرش از زندان/ انتقاد از سیاسی‌کاری وزارت دفاع در دوره شمخانی/ بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

درخواست رفیقدوست برای آزادی برادرش از زندان/ انتقاد از سیاسی‌کاری وزارت دفاع در دوره شمخانی/ بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

آیت الله هاشمی رفسنجانی یازدهم دی ماه سال ۷۹ در مورد دیدار با رئیس عقیدتی وزارت دفاع، محسن رفیقدوست و ارتباطات ایران و روسیه نوشته‌ است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی را در ادامه بخوانید.

آقای [مهدی] قائمی، رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع آمد. خواست که در همایش سیاست دفاعی علی(ع) شرکت کنم. از سیاسی‌کاری در وزارت دفاع، در دوره وزارت آقای [علی] شمخانی انتقاد کرد و گفت، عمدتاً سردار دهقان، عامل این خط بازی‌هاست؛ با اینکه عقیدتی سیاسی، جلوی تعویض‌های خطی را گرفته است. خواست، به وضع نیروهای مسلمان و انقلابی و دلسوز که امروز دچار مشکل‌اند، توجه بیشتری‌ کنم. از دفتر رهبری هم گله دارد.

آقای [مهدی] صفری، سفیرمان در روسیه آمد. گزارشی از مذاکرات وزیر دفاع روسیه داد و اینکه علیرغم تبلیغات و سروصداهای زیاد، به تصمیم قابل‌توجهی نرسیدند؛ گرچه وزیر مایل بود، اقدامی در جهت فروش اجناس به ایران باشد، ولی ایران پیشنهادی آماده نداشت. معلوم شد، نگرانی غربی‌ها و سروصدای آنها، بیجاست.گفت، از رفتار آقای [کمال] خرازی، [وزیر امورخارجه]، می‌فهمند که او نمی‌خواهد در وزارت بماند. مدت سفارت او، یک سال تمدید شده است.

گروه سریال «انقلاب تنها» آمدند. مصاحبه‌ای در مورد استراتژی‌ها و رفتار آمریکا با ایران از پیش از انقلاب تا امروز کردند و بخش دیگری از سناریو را برای دیدن من آوردند.

عصرآقای محسن رفیق‌دوست، [رئیس سابق بنیاد مستضعفان] آمد. برای استخلاص برادرش [آقای مرتضی رفیق‌دوست] استمداد کرد و از دفتر رهبری گله کرد که مانع عفو است. گفت، بنیاد خیریه نور درآمد خوبی دارد که صرف امور خیریه می‌شود. توضیح داد، در مورد پولی که از پورسانت مخابرات، به حساب بنیاد [مستضعفان] ریخته شده و مورد تعقیب آقای [غلامحسین] محسنی اژه‌ای، [رئیس مجتمع قضائی ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت] است. از آقای [محمد] فروزنده، [رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان] گله داشت که بی‌جهت برای او پرونده‌سازی می‌کند.

روزنامه‌های چپ، امروز بعد از نامه انتقادی و توضیحی محسن به علی مطهری، انتقاد از علی [مطهری] را به خاطر اهانت به آقای [سیدمحمد] خاتمی، شروع کرده‌اند. اوضاع در فلسطین رو به وخامت است و اجلاس سران شورای هماهنگی خلیج [فارس]، در بیانیه‌ای حمایت زیادی از امارات کرده‌اند و از ایران خواسته‌اند، ارجاع به دادگاه بین‌المللی را بپذیرد و قرارداد دفاع مشترک، امضا کرده‌اند.

۲۱۹۲۱۵