شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نیروی دریایی

سردار تنگسیری: از یک عراقی پرسیدیم چرا خاکریزها را رها کردید؛ گفت در تمام بیابان فریاد الله اکبر به گوش می‌رسد

سردار تنگسیری: از یک عراقی پرسیدیم چرا خاکریزها را رها کردید؛ گفت در تمام بیابان فریاد الله اکبر به گوش می‌رسد

مهر نوشت: فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه هرچه زمان می‌گذرد، حق بودن مسیر شهدا بیشتر آشکار می‌شود، گفت: در جنگ تحمیلی هشت‌ساله و جنگ غزه، این موضوع به خوبی روشن است.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین تکریم از مادران و همسران شهدا در معاونت فاوای ندسا اظهار کرد: هرچه بیشتر پیش می‌رویم و زمان می‌گذرد، حقانیت مسیر شهدا بیشتر مشخص می‌شود.

سردار تنگسیری افزود: در خاطر داریم که دشمن به ما نزدیک شده بود و شهرهای ما در محاصره بودند. بخشی از خرمشهر تصرف و آبادان در محاصره کامل بود. تنها راه ورود و خروج به آبادان و خرمشهر یک خور بود که دشمن از سمت خلیج فارس به شناورها تیراندازی می‌کرد و بهمنشیر را هم بمباران می‌کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه بیان کرد: مشقت‌های بسیاری را در دوران دفاع مقدس تحمل کردیم و از کشور و ناموس‌مان دفاع کردیم؛ این جز با رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا به دست نمی‌آمد.

وی خطاب به پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا گفت: شما برای شهیدتان عزیز بودید، اما شهید به خاطر دین خود، ناموس و کشور همه چیزش را رها کرده تا اسلام و انقلاب باقی بماند.

دریادار تنگسیری بیان کرد: هرچه زمان می‌گذرد و جلوتر می‌رویم، حق بودن مسیر شهدا و مسیری که می‌پیماییم، بیشتر آشکار می‌شود؛ در جنگ غزه و جنگ نابرابری که دشمن پس از پیروزی انقلاب بر ما تحمیل کرده، این موضوع به خوبی روشن است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این دشمنی‌ها به خاطر آن است که در مسیر حق قرار داریم و در این مسیر گام برمی‌داریم؛ اگر مسیر ملت ما ناحق بود، این دشمنی‌ها با ما نبود.

وی خاطرنشان کرد: این فرموده خداوند در قرآن است که حق ندارید برابر ناحق تسلیم شوید و از آن پیروی کنید. شهدا به دستور خالق متعال عمل کردند و هستی خود را دادند و حاضر به تسلیم نشدند.

سردار تنگسیری یادآور شد: از اولین روز جنگ تا آخرین روز آن کنار شهدا بودیم و آخرین کلامی که از آنان شنیده می‌شد، الله اکبر، یا حسین (ع)، یا زهرا (س) و یا علی (ع) بود.

فرمانده ندسا خاطرنشان کرد: یک‌بار از یک عراقی پرسیدیم، علت اینکه خاکریزها را رها کرده و فرار می‌کنید، چیست؟ «جواب داد در تمام بیابان فریاد الله اکبر به گوش می‌رسد و به سر ما می‌زند و روی سر ما خراب می‌شود؛ به همین دلیل هرچه داریم، می‌گذاریم و فرار می‌کنیم». این از عنایت خداوند متعال است که موجب می‌شود، دشمن سنگر خود را رها کرده و فرار کند.

وی با اشاره به اینکه شهدای ما با علم راه خود را انتخاب کردند، عنوان کرد: شهدا می‌دانستند دنیا تا چه اندازه کوچک است و از آن طرف خداوند چه برایشان مهیا ساخته است.

دریادار تنگسیری در ادامه گفت: اگر شهدا همه چیز خود را رها نکرده و نمی‌رفتند، قطعاً چکمه‌پوشان بیگانه می‌آمدند و شهرهای ما را می‌گرفتند. شهدا رفتند تا بمانید و بدانیم چه مسئولیت سخت و سنگینی بر عهده داریم. دشمن در حال تبلیغ است و در زمان رسول اکرم (ص) هم این‌گونه مسائل وجود داشت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان عنوان کرد: در زمان امام حسن (علیه السلام)، در یک شب چندین فرمانده سپاه ایشان با شنیدن صدای زر و زیور، دنیاطلبی، امام (علیه السلام) را رها کردند، اما شهدای ما دیگر اجازه ندادند تاریخ تکرار شود و پای اسلام و انقلاب ایستادند. خداوند متعال در قرآن می‌فرماید «نگویید شهدا مرده‌اند» و تأکید می‌کند حتی تصور و اندیشه هم نکنید که شهدا مرده‌اند. جایگاه شهدا رفیع است و در آن جهان شفاعت‌کننده هستند.

در آیین پایانی این مراسم از ۷۰ مادر و همسر شهید دفاع مقدس، مدافع حرم، امنیت و سلامت تجلیل به عمل آمد.

۲۱۹۲۱۵