شهر خبر

تشکیلات خودگردان: ما تونی بلر را فردی نامطلوب در خاک فلسطین می‌دانیم

تشکیلات خودگردان: ما تونی بلر را فردی نامطلوب در خاک فلسطین می‌دانیم

ایسنا نوشت: در پی گزارش رسانه‌های عبری مبنی بر ورود نخست وزیر اسبق انگلیس به پرونده تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها به اروپا، تشکیلات خودگردان فلسطین به این مسئله واکنش نشان داد.

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: ما مخالف هرگونه تلاش‌های مشکوک برای تعیین تونی بلر یا فرد دیگری به منظور کار جهت کوچاندن شهروندان از نوار غزه هستیم.

به نقل از الجزیره، تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: ما از دولت انگلیس می‌خواهیم که اجازه این بازی با سرنوشت و آینده مردم فلسطین را ندهد.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین عنوان داشت: به نظر می‌رسد تونی بلر در حال تکمیل اعلامیه بالفور است که آن را برای مصیبت مردم فلسطین و شعله‌ور کردن ده‌ها جنگ در منطقه بنیان نهاد.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: ما تونی بلر را فردی نامطلوب در خاک فلسطین به حساب می‌آوریم.

پیشتر منابع رسانه‌ای عبری از ورود نخست‌وزیر اسبق انگلیس به پرونده تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها به اروپا پرده برداشتند.


منابع رسانه‌ای عبری گزارش دادند رژیم صهیونیستی قصد دارد از تونی بلر، نخست‌وزیر اسبق انگلیس کمک بگیرد تا با کشورهای غربی رایزنی کرده و آنها را متقاعد کند که پس از پایان تجاوز به غزه، میزبانی آوارگان فلسطینی از نوار غزه را بپذیرند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که بلر هفته گذشته یک سفر محرمانه به سرزمین‌های اشغالی داشت و در آنجا جلساتی از پیش اعلام نشده با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای گفت‌وگو در مورد این پرونده برگزار کرد.


طبق این گزارش، در جلساتی که بلر برگزار کرد، این ایده مطرح شد که بلر نقش میانجی را میان رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی در رابطه با طرح تل‌آویو برای آوارگی فلسطینی‌ها از نوار غزه داشته باشد.

این شبکه در ادامه گزارش داد که بلر در واقع با «روز بعد» جنگ سروکار دارد و این درحالی است که خود کابینه نتانیاهو تا بدین لحظه درباره این موضوع تصمیمی اتخاذ نکرده است.

این درحالی است که یک منبع نزدیک به بلر با تکذیب گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه عبری «جروزالم پست»، ادعاهای مرتبط با ارتباط بلر با آوارگی فلسطینی‌ها را نادرست دانست.

این منبع در این باره تصریح کرد: هرگز چنین بحثی مطرح نشده است و بلر چنین پیشنهادی را بررسی نخواهد کرد.

310310