شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیمه

جزئیات خرید بیمه سربازی اعلام شد + سامانه ثبت نام

بورس، بانک و بیمه جزئیات خرید بیمه سربازی اعلام شد + سامانه ثبت نام

بر اساس قانون، آنهایی که قبل از سال ۱۳۸۳ دوره خدمت‌شان را گذرانده‌اند، در صورتی که قبل از آن شغلی داشته که برایش بیمه رد شده‌باشد.

بیمه سلامت در ایران به عنوان یکی از ابزارهای مهم حمایت اجتماعی و بهداشتی کشور، از سال‌ها پیش مورد توجه و اجرا قرار گرفته است. این بیمه، افراد را در مواجهه با هزینه‌های درمانی و خدمات بهداشتی تحت پوشش قرار می‌دهد و به افرادی با درآمد متوسط و پایین کمک می‌کند تا به خدمات پزشکی کیفی و قابل دسترسی دست یابند. بیمه سلامت در ایران تحت نظارت سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت اجرا می‌شود و افراد می‌توانند با پرداخت مبالغ نسبتاً کمی، پوشش درمانی گسترده‌تری را در اختیار داشته باشند. این بیمه به تدریج در حال توسعه و بهبود استانداردهای خدمات بهداشتی و درمانی کشور می‌باشد.

برای ثبت درخواست خرید بیمه سربازی باید به آدرس eservicesmi.tamin.ir مراجعه کنید. این سایت علاوه بر کارهای غیر حضوری تامین اجتماعی مانند دریافت فیش تامین اجتماعی، سایت خرید بیمه سربازی نیز محسوب می‌شود.

در اولین قدم باید کار ثبت نام در سایت را انجام دهید و نام کاربری و رمز ورود را حتما به خاطر بسپارید. این آدرس متعلق به انجام  امور مرتبط به سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری است. ​

بر اساس قانون، آنهایی که قبل از سال ۱۳۸۳ دوره خدمت‌شان را گذرانده‌اند، در صورتی که قبل از آن شغلی داشته که برایش بیمه رد شده‌باشد؛ دیگر نیازی به پرداخت هزینه ندارند. دوره سربازی این افراد در ادامه سال‌های شغلی‌شان در نظر گرفته می‌شود و ارائه و پر کردن فرم درخواست تنها کاری است که باید انجام بدهند.​

ترجیح برخی این است که درخواست‌شان را نزدیک به موعد بازنشستگی ارائه کنند تا زودتر این دوران را شروع کنند. با توجه به اینکه قوانین مرتبط با سازمان تامین اجتماعی دائما در حال تغییر است منطقی و عاقلانه این است که خیلی زودتر برای انجام آن اقدام کنید. اما شرایط برای افرادی که بعد از سال ۸۳ دوره خدمات سربازی را گذرانده‌اند فرق دارد و مشمول قانون جدید بیمه سربازی می‌شود. آنها باید هزینه خرید را بپردازند و برای این افراد هزینه بر اساس همان فرمول ۷ درصدی حساب می‌شود.