شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه#این#افراد#یارانه#میلیونی#می‌گیرند

این افراد یارانه یک میلیونی می‌گیرند

اقتصاد این افراد یارانه یک میلیونی می‌گیرند

کمیته امداد امام خمینی (ره) از هدیه یک میلیون تومانی برای مددجویان اقلیت‌های دینی در سراسر کشور خبر داد.

در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت‌های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای ترغیب افراد به پرداخت مالیات، کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

با اعلام کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۲۰۸ خانوار مسیحی، کلیمی و زرتشتی تحت پوشش کمیته امداد مشمول دریافت هدیه یک میلیون تومانی دولت شدند.

حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اعلام کرده این هدیه به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و سال نوی میلادی به حساب مددجویان اقلیت‌های دینی در سراسر کشور واریز شده است.

گفتنی است، کمیته امداد امام خمینی در سال ۱۴۰۱ نیز مبلغی مشابه را به عنوان هدیه سال نوی میلادی به حساب مددجویان اقلیت‌های دینی تحت پوشش این کمیته که در آن زمان شمار آنها ۱۹۲ خانوار بود واریز کرد.

در روزهای اخیر به بهانه مناسب‌های مختلف نظیر روز مادر و روز زن و همچنین سال نوی میلادی، هدایای گوناگونی از سوی دولت برای اقشار مختلف در نظر گرفته شده است.

هفته گذشته معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واریز یارانه نقدی هدیه روز مادر به حساب مادران باردار و شیرده خبر داد. 

او پنجم دی‌ماه با اعلام اینکه یارانه دو ماه (دی و بهمن) مربوط به کودکان دارای سو تغذیه و مادران باردار و شیرده امروز واریز می‌شود، تصریح کرد: کودکان ۶ تا ۵۹ ماه دهک اول تا پنجم هر کدام یک میلیون تومان مجموع ۲ میلیون (دی و بهمن) و کودکان دهک ششم و هفتم هر یک ۶۰۰ هزار تومان مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود. همچنین به ازای مادران باردار و شیرده مشمول طرح هر ماه ۴۰۰ هزار تومان مجموع ۸۰۰ هزار تومان (دی و بهمن) پرداخت می‌شود.

همچین بسته اینترنت هدیه دولت نیز از روز ۱۲ دی‌ماه فعال می‌شود که کاربران برای دریافت این بسته هدیه باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir مراجعه کنند.