شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قبال#غزه#حقوق بشر

انتقاد حجت الاسلام و المسلمین معزی از سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه /این سکوت بیانگر پوشالی بودن ادعاهای آنان است

انتقاد حجت الاسلام و المسلمین معزی از سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه /این سکوت بیانگر پوشالی بودن ادعاهای آنان است

حجت الاسلام و المسلمین معزی با انتقاد از دولت‌های غربی و سکوت آنان درباره جنایات رژیم صهیوینستی در غزه گفت: مدعیان حقوق بشر غربی امروز در برابر این جنایات سکوت می‌کنند و این سکوت بیانگر پوشالی بودن ادعاهای آنان است.

به گزارش خبر گزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی در اولین یادواره شهدای امدادگر خراسان رضوی در مشهد مقدس که در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، سخنان خود را با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آغاز کرد.

وی با بیان اینکه یادواره شهدا گامی مهم در جهت هویت‌بخشی به نسل جوان است، گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان مسأله‌ای اساسی است که باید همواره مورد توجه قرار گرفته شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این یادواره‌ ادامه داد: شهدا الگوهای انسانی هستند که معرفی یاد و راه آنان سبب ترویج فرهنگ ایثار و رشادت‌ها و فداکاری در جامعه و نسل امروز خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی تصریح کرد: شهدا ما را با معنای حقیقی زندگی آشنا ساختند، در یکی از وصایای ۳۸ شهید امدادگر خراسان رضوی، آمده است که "مادرم من در جبهه با معنای حقیقی زندگی آشنا شدم " و وصایای شهدا توصیه‌ای‌ است که همچون گوهری جاودان در ذهن باقی می‌ماند.

به گفته نماینده رهبر معظم انقلاب آزادی و آزادگی، خداپرستی و بیزاری از طاغوت از جمله درس‌ آموخته‌های شهدا است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه به بازخوانی واقعه عاشورا پرداخت و شهیدان ایران اسلامی را درس‌آموختگان مکتب عاشورا دانست.

وی یکی از راه‌های شناخت و معرفی شهدا را به نسل جوان مرور تاریخ دانست و افزود: دشمنان با شروع جنگ هشت‌ساله یقین داشتند می‌توانند نظام اسلامی ایران را از میان بردارند، اما این مقاومت و ایثارگری ملت ایران اسلامی بود که نقشه‌ها و توطئه دشمنان را ناکام گذاشت.

نماینده رهبر انقلاب در ادامه سخنان خود به بازخوانی بخشی از وصیتنامه‌ یک شهید پرداخت و گفت: در وصیتنامه‌ای از یک شهید خواندم با این مضمون که "خدایا تو می‌دانی که اگر خانه، پدر و مادر و آسایش خود را رها کردم، فقط برای تو بوده است، خدایا از اینکه کلمه من را به کار می‌برم، مغفرت می‌طلبم." در حالی که حقیقتا این عبارت‌ها در منابع عرفانی ما نیز کم‌نظیر است.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر گفت: ایستادگی هشت ساله ملت ایران در جنگ تحمیلی برآمده از نهضت عاشورا است و نقش بی‌نظیر خانواده‌های شهدا به واسطه‌ تربیت چنین فرزندانی و همچنین صبر و بردباری آنان به پیروی نیز در این راه ستودنی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی به سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و افزود: امروز که استکبار جهانی سعی دارد انسانیت را به فراموشی بسپارد، باید با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این مهم را زنده نگهداشت.

وی با انتقاد از دولت‌های غربی و سکوت آنان در این‌باره گفت: مدعیان حقوق بشر غربی امروز در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت می‌کنند و این سکوت بیانگر پوشالی بودن ادعاهای آنان است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در سخنان خود بر ضرورت هویت‌سازی از راه و یاد شهدا در میان جوانان نیز تأکید کرد و افزود: شهدای امدادگر جمعیت هلال‌احمر در جبهه‌های حق علیه باطل علاوه بر دفاع از ارزش‌های ملی و دینی خود، در راه خدمت به دیگری گامی بلند برداشته‌اند.

وی بار دیگر بر اهمیت الگوسازی از یاد و راه شهیدان امدادگر جمعیت هلال احمر در این مجموعه تاکید نمود و از برگزارکنندگان این یاداوره قدردانی کرد و گفت: برگزاری این یادواره در ایجاد هویت انسانی در دنیایی که انسانیت فراموش شده است ارزشمند است.

۲۷۲۱۸