شهر خبر

تازه ترین مدرک از فساد چای دبش / اقدامی عجیب از یک نهاد دولتی

بورس، بانک و بیمه تازه ترین مدرک از فساد چای دبش / اقدامی عجیب از یک نهاد دولتی

اقدام عجیب بانک مرکزی در مورد ارز تخصیصی به چای دبش، مستندات حواله های چای دبش را به دادگستری استان تهران بدهید.

قیمت دلار به عنوان یکی از ارزشمندترین ارزهای جهان، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل عوامل اقتصادی، سیاسی و جهانی هستند. در عوامل اقتصادی، عواملی مانند نرخ بهره، تورم، رشد اقتصادی و تجارت بین‌المللی تاثیرگذار هستند. در عوامل سیاسی، تصمیمات دولت‌ها و سیاست‌های پولی و ارزی آن‌ها تاثیرگذار است. همچنین، عوامل جهانی مانند تحولات در بازارهای بین‌المللی، تغییرات در نرخ ارزهای دیگر و تحریم‌های بین‌المللی نیز بر قیمت دلار تاثیرگذار هستند.

 بانک مرکزی در اقدامی عجیب تمامی صرافی های دارای مجوز را مکلف کرد تا اطلاعات و مستندات مربوط به حواله های ارزی مربوط به گروه دبش را که از طریق آنها به ذی نفع اولیه یا ثانویه انتقال داده شده است را در اختیار کارشناسان دادگستری کل استان تهران قرار دهند.

سنا

نکته عجیب ماجرا آن است که آیا بانک مرکزی فهرست مستندات و اطلاعات ارز تخصیصی به چای دبش را در اختیار ندارد که کارشناسان دادگستری استان تهران را به تک تک صرافی ها احاله داده است؟ آیا وقت آن نرسیده است که اطلاع رسانی شفافی برای ارایه ۳ میلیارد دلاری که از منابع ارزی کشور به هر شیوه ای به چاب دبش تخصیص داده شده است، صورت دهد؟ چراکه به نظر می رسد از سال ۱۳۹۷ تاکنون، تعیین تکلیف اینکه چه شرکتی ارز بگیرد یا نگیرد، در اختیار بانک مرکزی بوده است.