شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

بورس امروز | پیش بینی بورس | قیمت سهام

سقوط بورس ادامه دار شد / کدام نمادها بیشترین ریزش را داشتند؟

در تاریخ ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران با افت ۶۵۹۸ واحدی مواجه شد و به سطح ۲,۱۶۸,۷۷۸ واحد رسید. با پایان روز و بسته شدن بازار، معاملات با یک کاهش قابل توجه به اتمام رسید.

اقتصاد سقوط بورس ادامه دار شد / کدام نمادها بیشترین ریزش را داشتند؟

در روز یازدهم دی‌ماه، بازار سرمایه ایران با کاهش شاخص کل روبرو شد و قیمت سهام‌ها نیز در این روز کاهش یافت. این روند منجر به تغییر رنگ نمایشگر بسیاری از نمادهای معاملاتی به رنگ قرمز شد که نشان از کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۶ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فولاد، فملی، شپدیس، شپنا، شستا، فارس و کچاد تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

      نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۱ دی ۱۴۰۲

      نقشه-بازار

      شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایش یافت تا با ریزش ۳۱۵ واحدی به ۷۵۷ هزار و ۹۹۷ واحدی رضایت دهد.

      شاخص-کل

      در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۷ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۵,۵۹۰,۴۰۵.۰۴۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۲,۳۱۳.۲۹۳ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۸۵۵ میلیارد سهم است.

      نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، وسپهر، آریا، خاور، مادیرا، ودی و وگردش هستند.

      نمادهای-بورسی

      خبرهای مهم بورسی در ۱۱ دی ۱۴۰۲

      مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار: از ابتدای سال تاکنون، برای ۵ شرکت و جمعاً به مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان مجوز افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم صادر شده است.

      معاون توسعه مدیریت و منابع سازمانی امور مالیاتی کشور: بیش از ۵۰ درصد منابع مالی دولت در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ برپایه درآمدهای مالیاتی بنا نهاده شده است.

      عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: بهینه‌سازی مصرف سوخت یکی از آیتم‌های مهم در برنامه هفتم توسعه است که مجلس و دولت نسبت به آن تاکید ویژه‌ای دارند.

      دبیر مجمع مشورتی شوراهای مراکز استان‌ها: بازار سرمایه به سبب نداشتن موانع بسیار همچون تضامین مختلف در حوزه تامین مالی می‌تواند روند تکمیل پروژه‌های عمرانی، حمل‌و نقل شهری و ساختمانی را تسریع بخشد.

      بورس‌ تهران و فرابورس در میان با ارزش‌ترین بورس‌های دنیا

      فدراسیون جهانی بورس‌ها اعلام کرد: در ۱۰ ماهه سال ۲۰۲۳ ارزش بورس‌های جهان روند صعودی به همراه داشته و بورس‌های تهران و فرابورس ایران نیز در میان با ارزش‌ترین بورس‌های دنیا قرار دارند.

      مزیت تصویب پیشنهاد سازمان بورس در اصلاح استاندارد ۱۵ حسابداری

      یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: اصلاح استاندارد ۱۵ حسابداری منجر به نظام‌مند شدن این جریان در بازار سرمایه خواهد شد و این اقدام مثبت می‌تواند مزایای ارزشمندی را برای بازار سهام به همراه داشته باشد.

      سود سنواتی و جاری یک میلیون و ۴۵۳ هزار سهامدار با سجام واریز شد

      شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: ۱۱ ناشر سود سنواتی و جاری صاحبان سهام خود را از طریق اطلاعات سامانه سجام برای یک میلیون و ۴۵۳ هزار سهامدار در اولین هفته دی ماه واریز کردند.