شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#نماینده مردم

نگاه ویژه بودجه به بورس / دغدغه نماینده مردم سهامداران عدالت است

بورس، بانک و بیمه نگاه ویژه بودجه به بورس / دغدغه نماینده مردم سهامداران عدالت است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی معتقد است: باید نظرهای کارشناسی فعالان بازار به منظور تقویت واقعی بورس در بودجه ۱۴۰۳ مدنظر قرار گیرد تا بازار به قوام و قدرت لازم برسد.

بورس اوراق بهادار تهران، با تأسیس در سال ۱۹۶۷ به عنوان اولین بورس اوراق بهادار در خاورمیانه تاریخچه‌ای مهم در بازار مالی ایران دارد. این بورس در آغاز با دارایی‌های مالی محدودی آغاز کرد، اما در طول سال‌ها توسعه یافت و تبدیل به یک بازار بزرگ اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری در ایران شد. این نهاد به مرور زمان با توسعه‌ی اقتصادی کشور و تغییرات سیاسی، شاهد افزایش فعالیت‌ها و تغییرات در قوانین و مقررات بازار مالی شد. بورس تهران اکنون یکی از مهم‌ترین نقاط دسترسی به سرمایه‌گذاری در ایران و یکی از بازارهای سرمایه معتبر در منطقه خاورمیانه است.

بهروز محبی نجم‌آبادی، با بیان اینکه بازار سرمایه به دلیل خصوصیات ویژه و منحصر به فرد خود با اقبال بسیاری در سال‌های گذشته مواجه بوده است، گفت: مجلس، بازار سرمایه را یک بازار جذاب برای تامین مالی می‌داند.

توجه به سهامداران عدالت

وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه کشور در ماه‌ها و یک سال اخیر، شرایط مطلوبی را داشته است، افزود: به طور قطع بحث توجه به سهامداران خرد و حمایت از آنها با توجه به اینکه سهام عدالت هم در بورس قرار گرفته و بیش از ۵۰ میلیون نفر ذینفع آن هستند، به نظر می‌رسد دولت باید نگاه ویژه و حمایتی به این بازار داشته باشد.

سواد مالی سرمایه‌گذاران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: با توجه به ریسک‌های موجود در بازار سرمایه مردم باید ضمن ارتقای سطح دانش و آگاهی خود از این بازار، اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و سواد مالی خود را ارتقا دهند.

محبی با بیان این که سرمایه‌گذارانی که وارد بازار سرمایه می‌شوند باید نگاه بلندمدت به بازار داشته باشند، گفت: اجرای قانون مالیات بر سوداگری زمینه را برای مبارزه با سوء‌استفاده‌ها و سودهای کوتاه مدت فراهم می‌کند که در صورت اجرای این قانون شاهد عبور از یکسری مشکلات و مسائل در حوزه اقتصاد کشور خواهیم بود.

رویکردها به سمت بازار تغییر یافت

این نماینده مجلس تاکید کرد: با اجرای این طرح، رویکردها به سمت بازار تغییر یافته و توجه دولت و مجلس نسبت به این بازار جدی‌تر خواهد شد.

وی مطرح کرد: در سال گذشته برای حمایت از بازار مبالغی در بودجه در نظر گرفته شد تا در موقعیت‌های خاص که سهامداران دچار ضرر و زیان شوند دولت بتواند آن را مدیریت کند.

محبی تاکید کرد: به عنوان یکی از اعضای کمیسیون تلفیق باید نظرهای کارشناسی فعالان بازار به منظور تقویت واقعی بورس در بودجه ۱۴۰۳ مدنظر قرار گیرد تا بازار به قوام و قدرت لازم برسد.