شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگران#افزایش حقوق#حقوق کارگران

افزایش حقوق کارگران با آغاز سال نو / عرضه نخستین خودروی تمام الکتیریکی چینی تا سه ماه آینده

اقتصاد افزایش حقوق کارگران با آغاز سال نو / عرضه نخستین خودروی تمام الکتیریکی چینی تا سه ماه آینده

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی در بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۴ ( ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲( در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

کارگران با حداقل دستمزد در نیویورک با شروع سال جدید در سال ۲۰۲۴ افزایش حقوق دریافت کردند. حداقل دستمزد در شهر نیویورک و قسمت هایی از حومه شهر از ۱۵ دلار به ۱۶ دلار افزایش یافته است. در بقیه ایالت ها، حداقل دستمزد جدید اکنون ۱۵ دلار است که از ۱۴.۲۰ دلار افزایش یافته است. حداقل دستمزد در ایالت نیویورک هر ساله افزایش می‌یابد و در نهایت در شهر نیویورک و حومه آن به ۱۷ دلار و تا سال ۲۰۲۶ در بقیه ایالت به ۱۶ دلار خواهد رسید. میزان دستمزد همگام با افزایش قیمت‌ها خواهد بود.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی در سال گذشته حدود یک چهارم از ۱۲۴ میلیارد دلاری را که توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت کنترل دولت در سراسر جهان خرج شده بود، استفاده کرد. این اطلاعات برگرفته از گزارشی است که در اول ژانویه منتشر شد. سهام جهانی در سال گذشته بسیار خوب عمل کرد و میزان پول مدیریت شده توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری دولت به رکورد ۱۱.۲ تریلیون دلار رسید.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

انتظار می‌رود ارزش روپیه هند در روز دوشنبه تقریباً ثابت بماند، به این دلیل که مردم منتظر هستند تا ببینند فدرال رزرو ایالات متحده چگونه برای تعیین نرخ بهره برنامه‌ریزی می‌کند و چگونه بانک Reserve هند برای مدیریت ذخایر ارز خارجی خود برنامه‌ریزی می‌کند. در دو ماه گذشته، مردم به این فکر می‌کردند که فدرال رزرو چندین بار در سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش خواهد داد. این امر باعث شده افراد کمتری تمایل به استفاده از دلار داشته باشند.

رئیس شورای مشاوران اقتصادی جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا، گفت که فشارهای مالی بر هزینه‌های مصرف‌کننده ایالات متحده مانند افزایش نرخ‌های معوق در کارت‌های اعتباری تا حد زیادی نشان می‌دهد که بدهی امریکایی‌ها به سطح قبل از همه گیری کرونا باز می‌گردد. جرد برنشتاین، یکی از حامیان جدی برنامه‌های اقتصادی بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری او در سال ۲۰۲۴، به افزایش ثروت، بازار کار قوی و دستمزدهای واقعی بالاتر در سال ۲۰۲۳ به عنوان نشانه هایی اشاره کرد که نشان می‌دهد ایالات متحده در حال بهبودی از دوره تورم بالا است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

Li Auto Inc چین روز یکشنبه اعلام کرد که انتظار دارد نخستین خودروی تمام الکتریکی خود را در ماه مارس عرضه و تحویل دهد. Li Auto پیش خرید خودروی چند منظوره MEGA (MPV) خود را با قیمت زیر ۶۰۰۰۰۰ یوان (۸۴۵۳۳.۲۴ دلار) در چین آغاز کرده است. این خودروساز در ماه نوامبر گفت که MEGA MPV نخستین مدل تولید شده در کارخانه پکن خواهد بود که ظرفیت طراحی ۱۰۰۰۰۰ دستگاه در سال دارد. Li Auto که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد، چهار شاسی بلند هیبریدی با برد بالا با قیمت بالای ۳۰۰۰۰۰ یوان طراحی کرد.

ماه گذشته، کره جنوبی برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته، بیشتر از چین کالا به امریکا فروخت. این نشان می‌دهد که روابط تجاری آن به دلیل تنش‌های اقتصادی جهانی و نگرانی‌ها در مورد عرضه فناوری در حال تغییر است. در ماه دسامبر، کره جنوبی ۱۱.۳ میلیارد دلار کالا به امریکا و ۱۰.۹ میلیارد دلار به چین فروخت. این نخستین بار است که آنها بیشتر از چین به ایالات متحده، کالا فروخته‌اند. به طور کلی، صادرات کره جنوبی نسبت به سال قبل ۵.۱ درصد افزایش یافته است که این سومین افزایش ماهانه پس از کاهش یک ساله است.