شهر خبر

قیمت خودرو / بازار خودرو

کمربندها را سفت کنید / فروش خودروی لوکس کره ای در سامانه یکپارچه

فروش خودرو جدید K5 شرکت کیا بزودی توسط کوشا خودرو در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی آغاز خواهد شد.

اقتصاد کمربندها را سفت کنید / فروش خودروی لوکس کره ای در سامانه یکپارچه

قیمت کیا k5 هنوز در سامانه یکپارچه مشخص نشده است. انتظار میرود این محصول جدید در هفته آینده فروش آن با قیمت قطعی آغاز شود.

مشخصات فنی کیا k5

کیا K5 کوشا خودرو زیر کاپوت خود یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی دارد. این موتور با کمک فناوری سیستم تزریق سوخت چند نقطه‌ای (به اختصار MPI) می‌تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت در دور ۶۰۰۰ و ۱۹۶ نیوتن.متر گشتاور در دور ۴۰۰۰ تولید کند. نیروی این موتور از طریق جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته به سمت چرخ‌های محور جلو ارسال می‌شود.

کوشا خودرو در رابطه با شتاب و حداکثر سرعت کیا K5 وارداتی حرفی به میان نیاورده است. با این حال، نگاهی به نشریات و رسانه‌های خارجی حکایت از آن دارد نسخه مجهز به موتور ۲ لیتری MPI کیا اپتیما صفر تا صد را در ۱۰.۶ ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت این مدل نیز چیزی در حدود ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است.

بر اساس کاتالوگ کوشا خودرو، مصرف سوخت کیا K5 وارداتی در هر صد کیلومتر ترکیبی برابر با ۶.۳ کیلومتر است. چنانچه این رقم در شرایط واقعی محقق شود، رکورد بسیار خوبی خواهد بود. گفتنی است باک این خودرو گنجایش ۶۰ لیتر بنزین را دارد.

سیستم تعلیق کیا K5 یا همان کیا اپتیما سابق، در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک (چند اتصالی) است. این ویژگی باعث می‌شود K5 از هندلینگ و پایداری مناسبی در شرایط مختلف برخوردار باشد. ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، سیستم ترمز دستی از نوع پدالی و فرمان برقی از دیگر مشخصات کیا K5 کوشا خودرو در بخش فنی است.

کیا-k5-2

امکانات کیا k5

چراغ روشنایی روز DRL ، چراغ های نور بالا و نور پایین از نوع هالوژن، آینه های جانبی گرم کن برقی ، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر ، TPMS هشدار تنظیم نبودن و کم بودن میزان فشار هوای درون تایر ، سیستم ترمز دستی از نوع پدالی

کیا-k5-3

قیمت کیا k5 در بازار ایران

با احتساب قیمت پایه کیا K5، تعرفه و هزینه‌های جانبی مربوطه می‌توان حدس زد که قیمت نهایی این خودرو در بهترین حالت حدود ۲.۵ میلیارد تومان خواهد بود. با چنین قیمتی، مسلما خرید خودرو سدان کره‌ای برای طیف گسترده‌ای از مردم امکان‌پذیر نخواهد بود. اما در صورت واردات بدون محدودیت و عرضه انبوه با این مبلغ یا کمی بالاتر، کیا K5 می‌تواند در کنترل قیمت سایر مدل‌های خارجی، نقشی مشابه یک لنگر را ایفا کند. امری که البته شاید مورد پسند برخی نباشد.