شهر خبر

خودرو برقی / تسلا / بازار خودرو

خلاقیت چینی‌ها برای تولید خودروهای برقی

کمپانی چینی Nio یک نوع باتری نوآورانه برای ماشین‌های الکتریکی طراحی کرده که قادر است بردی به مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر را پشتیبانی کند، و این شرکت این باتری را در یک پخش زنده به مدت ۱۴ ساعت به آزمون گذاشته است.

خودرو خلاقیت چینی‌ها برای تولید خودروهای برقی

یکی از رقبای چینی تسلا با نام Nio، باتری جدیدی برای خودروهای برقی با برد ۱۰۰۰ کیلومتر توسعه داده است و مدیرعامل این شرکت، با یک بار شارژ باتری، موفق شد تا در یک پخش زنده آن را در سفری ۱۴ ساعته بین دو شهر آزمایش کند.

مدیرعامل Nio، «ویلیام لی» که به‌عنوان ایلان ماسک چینی شهرت پیدا کرده است، سفر ۱۰۴۴ کیلومتری خود از شانگهای به شیامن را برای آزمایش فناوری باتری پیشگامانه این شرکت به‌صورت زنده پخش کرد.

آزمایش باتری با برد ۱۰۰ کیلومتری در یک خودرو برقی

او همچنین با ارسال پستی در شبکه اجتماعی چینی ویبو نوشت که خودروی برقی Nio ET۷ او با وجود سرمای منطقه‌ای قادر بود کل سفر ۱۴ ساعته را بدون شارژ مجدد طی کند و همچنین این سفر جاده‌ای ۱۰۰۰ کیلومتری را با ۳ درصد شارژ باتری به پایان رساند. خودروی ET۷ از باتری ۱۵۰ کیلووات‌ساعتی Nio تغذیه می‌کرد که به گفته لی، دارای بالاترین چگالی انرژی در بین باتری‌های EV ساخته‌شده است و باعث می‌شود تا خودرو برد بیشتری نسبت به سایر خودروهای برقی دیگر داشته باشد.

اکنون Nio قصد دارد تولید انبوه باتری‌های ۱۵۰ کیلووات‌ساعتی خود را از آوریل سال ۲۰۲۴ آغاز کند. البته این باتری گران خواهد بود و حدود ۲۹۸۰۰۰ یوان (۴۲۱۰۰ دلار) هزینه خواهد داشت؛یعنی به اندازه قیمت یک دستگاه تسلا مدل Y در چین.

غول خودروسازی چینی به مشتریان خود اجازه می‌دهد که خودروها را بدون باتری خریداری کنند و سپس با پرداخت هزینه اشتراک ماهانه، به بیش از ۲۰۰۰ ایستگاه تعویض باتری Nio در سراسر چین دسترسی پیدا کنند؛ جایی که می‌توان باتری‌های خالی‌شده را با باتری‌های کاملاً شارژشده تعویض کرد. البته استراتژی جسورانه این شرکت هنوز به نتیجه نرسیده است، به‌طوری که «لیهونگ چین»، رئیس Nio، پیش‌تر گفته بود که این شرکت بابت هر خودرویی که می‌سازد، ۱۲ هزار دلار ضرر می‌کند. با‌این‌حال، این مسئله حداقل به لی کمک کرد تا مشهور شود و او را با ایلان ماسک مقایسه کنند.

منبع: دیجیاتو