شهر خبر

هشدار؛ کندن موی بینی موجب مرگ می‌شود!

هشدار؛ کندن موی بینی موجب مرگ می‌شود!

جماران نوشت: متخصصان در مورد خطرات عمده سلامتی که ممکن است به دلیل برداشتن موهای بینی جان افراد را تهدید کند، هشدار داده اند.

بسیاری از افراد زمانی که موهای بینی بلند می شوند و از سوراخ های بینی ظاهر می شوند، اذیت می شوند، اما پزشکان هشدار می دهند که کندن آنها یا کوتاه کردن بیش از حد آنها تهدیدی برای زندگی است، دلیل این امر چیست؟

به گزارش مجله آلمانی فوکوسدر این زمینه، إیریش ویگت، متخصص گوش و حلق و بینی از دانشگاه نیویورک، تأیید می کند که ترک این عادت ضروری است. این پزشک آمریکایی می گوید موهای بینی، هوایی را که تنفس می کنیم، تصفیه می کند که بسیاری از ناخالصی ها را از ریه ها و مجاری تنفسی خارج می کند.

اما موضوع فقط به این بستگی ندارد، در جایی که موها در داخل حفره بینی رشد می کنند، باکتری ها نیز تکثیر می شوند. هنگامی که فردی موهای بینی خود را می کند یا می برد، فضاهای باز کوچکی ایجاد می شود که انگل ها را قادر می سازد وارد آن مکان شوند.

بینی متعلق به اصطلاحا "مثلث خطر صورت" است. سیاهرگ هایی که از آن عبور می کنند در تماس مستقیم با مغز هستند.

بنابر گزارش دویچه وله، ویگت می گوید که اگر این باکتری ها به داخل این رگ ها برسند، می توانند باعث عفونت های بسیار جدی مانند "آبسه های مغزی و مننژیت" شوند.

بنابراین، این پزشک آمریکایی توصیه می کند که مراقبت از زیبایی بینی به معنای کوتاه کردن موهای داخل آن، و عدم کندن و کوتاه کردن بیش از حد آن است.

۲۳۳۲۳۶