شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معاون اول#دولت#واردات#رئیسی#برنج

گزارش معاون اول رئیسی درباره بازار برنج/ واردات این محصول حتی به کمترین مقدار ممنوع است

گزارش معاون اول رئیسی درباره بازار برنج/ واردات این محصول حتی به کمترین مقدار ممنوع است

ایرنا نوشت: معاون اول ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت از اقدامات انجام‌شده برای ساماندهی به بازار برنج گزارشی ارائه کرد.

سیدابراهیم رئیسی در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت با گرامیداشت یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تجلیل از ایثار و مجاهدت‌های این شهید والامقام در تقویت و ایستادگی جریان مقاومت در منطقه بویژه در فلسطین و لبنان، شهید سلیمانی را برای مدیران دستگاه‌های اجرایی، الگو و الهام بخش در روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیری در انجام امور دانست.

رئیس‌جمهور در ادامه از ضرورت توجه مدیران به تاثیر تصمیم گیری‌ها و اقدامات شان در زندگی مردم گفت و تصریح کرد: وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور «مردم» را به عنوان محور همه تصمیمات و اقدامات خود ببیند و بر این مبنا عمل کنند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر پیگیری مستمر رشد تولید در کشور از سوی همه مدیران دستگاهای اجرایی، از بانک مرکزی خواست نسبت به تأمین مالی بنگاه‌های کوچک توجه ویژه داشته باشند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی به بازار برنج ارائه کرد و گفت: بر اساس ابلاغیه دولت تا زمانی که نیاز کشور به این محصول در داخل تامین می‌شود، واردات این محصول حتی به کمترین میزان ممنوع خواهد بود و در موارد ضروری نیز ابتدا باید محصولات برنجکاران داخلی خریداری شود و پس از آن برای واردات اقدام شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور نیز به ارائه گزارشی از سفر اخیر خود به استان اصفهان پرداخت و گفت‌: این استان با چند مسأله اصلی از جمله آلودگی هوا، نیاز به تامین آب و تکمیل قطار سریع‌السیر تهران - اصفهان مواجه است که خوشبختانه هر سه موضوع با اولویت در دستور کار دولت قرار گرفته، به گفته محسن منصوری در بخش تامین آب، با تلاش وزارت نیرو اقدامات خوبی در حال انجام است، در موضوع قطار سریع‌السیر نیز زیرسازی ۱۵۰ کیلومتر از این طرح به انجام رسیده و با تداوم همیاری دستگاه‌ها خواسته مردم عزیز این استان به زودی مرتفع می‌شود.

۲۱۹۲۱۹