شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

خروج سرمایه از بورس / بازار سهام به دنبال اعتماد

اقتصاد خروج سرمایه از بورس / بازار سهام به دنبال اعتماد

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۳۰۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

شاخص کل بورس تهران یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بورس اوراق بهادار تهران (TSE) در ایران است. این شاخص به نمایندگی از عملکرد کل بازار سرمایه ایران استفاده می‌شود و تغییرات در ارزش سهام شرکت‌ها را نمایان می‌کند. از سال ۲۰۱۷ به معنای تغییرات شاخص کل، شاخص "TEDPIX" به کار می‌رود.

شاخص کل بورس تهران به عوامل مختلفی از جمله تغییرات قیمت سهام شرکت‌ها، حجم معاملات و ارزش بازار سرمایه واکنش نشان می‌دهد. این شاخص معمولاً به عنوان مؤشری مهم برای متابولیسم بازار سرمایه در ایران و میزان علاقه سرمایه‌گذاران به سهام استفاده می‌شود. تغییرات در شاخص کل بورس تهران می‌توانند تأثیر زیادی بر بازار سرمایه و اقتصاد کشور داشته باشند.

در معاملات روز یکشنبه دهم دی ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۶ هزار و ۵۹۸ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۱۹ واحد رسید.

سرمایه

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش هزار و ۳۱۹ واحدی در رقم ۷۵۸ هزار و ۳۲۵ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با افت ۶۷ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۴۱۳ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۳ واحد به سطح ۱۳۹ هزار و ۲۶۸ واحد رسید.

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۳۰۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد دی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۳۸ میلیارد تومان بود. پس از دی، نمادهای تمحرکه، وغدیر، ذوب و ملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وتوس، نیان، وبصادر، غشصفا و خنصیر تعلق داشت.

خروج-سرمایه