شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

بورس امروز | پیش بینی بورس | قیمت سهام

سقوط بورس در معاملات امروز / نمادهای تاثیرگذار معرفی شد + نقشه

در تاریخ ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران با افت ۶۵۹۸ واحدی روبرو شد و به سطح ۲,۱۷۶,۷۷۸ واحد رسید. در پایان روز و با بسته شدن بازار، معاملات با کاهش قابل توجهی به اتمام رسید.

اقتصاد سقوط بورس در معاملات امروز / نمادهای تاثیرگذار معرفی شد + نقشه

در روز دهم دی‌ماه، بازار سرمایه ایران با کاهش شاخص کل مواجه شد و قیمت سهام‌ها نیز در این روز با کاهش همراه بود. این روند باعث شد که نمایشگر بسیاری از نمادهای معاملاتی به رنگ قرمز تغییر کند، که نشان از کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۴ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فولاد، فملی، کگل، شپنا، حکشتی، فارس و کچاد تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

      نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۰ دی ۱۴۰۲

      نفشه-بازار

      شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایش یافت تا با ریزش ۱۳۱۹ واحدی به ۷۵۸ هزار و ۳۲۵ واحدی رضایت دهد.

      تابلو-معاملات

      در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۶ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۵,۸۶۳,۵۰۹.۸۸۴ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۳,۱۰۶.۷۷۱ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۹۹۲ میلیارد سهم است.

      نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، خاور، وسپهر، ساوه، آریا، مادیرا و غصینو هستند.

      نمادهای-بورسی

      خبرهای مهم بورسی در ۱۰ دی ۱۴۰۲

      عضو کمیسیون انرژی مجلس: حضور بخش خصوصی در بهره‌برداری از میادین گازی مشترک، مزیت‌های زیادی برای کشور به همراه دارد.

      رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از بررسی وضعیت دو ناشر بزرگ صنعت خودرو در بازار سرمایه طی جلسه اخیر شورای عالی بورس خبر داد.

      سرپرست اداره مطالعات مالی اسلامی مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار: سرمایه‌گذاران به واسطه انتشار اوراق سلف مسکن می‌توانند از طریق بازار سرمایه در فعالیت ساخت‌وساز حضور یابند.

       دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی از افزایش ۸ درصدی تولید محصولات پتروشیمی در هشت‌ ماهه سال جاری خبر داد.

       کارشناس مسکن: صندوق املاک و مستغلات گزینه کم ریسک و پربازده برای سرمایه‌گذاران در حوزه مسکن است.

       تسریع روند تکمیل پروژه‌های عمرانی با تامین‌مالی از طریق بازار سرمایه

      احمدرضا شجاعی، دبیر مجمع مشورتی شوراهای مراکز استان‌ها گفت: بازار سرمایه به سبب نداشتن موانع بسیار همچون تضامین مختلف در حوزه تامین مالی می‌تواند روند تکمیل پروژه‌های عمرانی، حمل‌و نقل شهری و ساختمانی را تسریع بخشد.

      ضرورت بهینه‌سازی مصرف سوخت در برنامه هفتم توسعه

      رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بهینه‌سازی مصرف سوخت یکی از آیتم‌های مهم در برنامه هفتم توسعه است که مجلس و دولت نسبت به آن تاکید ویژه‌ای دارند چرا که این موضوع یکی از راه‌های نجات اقتصاد ایران است.

       آورده نقدی سهامداران جدید با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی

       مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه تشریح روش‌های افزایش سرمایه، در این بخش به روش «آورده نقدی سهامداران جدید با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی» پرداخت.