شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#تعداد#پاسپورت

از افزایش تعداد مشاغل تا کاهش رشد دستمزدها / سفر به کشورهای اتحادیه اروپا بدون نیاز به پاسپورت

اقتصاد از افزایش تعداد مشاغل تا کاهش رشد دستمزدها / سفر به کشورهای اتحادیه اروپا بدون نیاز به پاسپورت

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۱۰ دی ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

گزارش‌ها نشان دهنده آن است که بازار کار امریکا همچنان با ثبات و پرقدرت ادامه می‌دهد، در حالی که دستمزدها با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳ همچنان افزایش چندانی نداشته است، و باعث رشد اقتصادی ثابت و کاهش تورم در سال آینده می‌شود.انتظار می‌رود دولت روز جمعه اطلاعاتی را منتشر کند که نشان می‌دهد حدود ۱۷۰۰۰۰ شغل جدید در ماه دسامبر در ایالات متحده اضافه شده است. به طور کلی، در سال گذشته حدود ۲.۷ میلیون شغل اضافه شده است.

فعالیت‌های تولیدی چین در دسامبر برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و بیش از حد انتظار ضعیف شد، که چشم‌انداز بهبود اقتصادی این کشور را مخدوش کرد و زمینه را برای اقدامات محرک جدید در سال جدید افزایش داد. دولت اخیراً تعدادی طرح را برای حمایت از بهبود ضعف اقتصاد پس از همه گیری انجام داده است. اقتصاد به دلیل افت شدید ارزش اموال، خطرات مالی دولت‌های محلی و تقاضای ضعیف سایر کشورها متوقف شده است. اما حتی با وجود این تلاش‌ها، اقتصاد چین همچنان برای بازگشت به مسیر خود با مشکل مواجه است.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

از ۳۱ مارس ۲۰۲۴، مردم رومانی و بلغارستان می‌توانند بدون نیاز به پاسپورت به بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین نروژ و سوئیس از طریق هوا یا دریا سفر کنند. این تصمیم به مردم اجازه می‌دهد بدون نشان دادن پاسپورت خود بین ۲۵ کشور از ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در منطقه‌ای به نام منطقه شنگن سفر کنند. این منطقه همچنین شامل نروژ و سوئیس می‌شود، حتی اگر آنها اعضای اتحادیه اروپا نیستند. با این حال، ایرلند و قبرس بخشی از اتحادیه اروپا هستند اما در منطقه شینگن گنجانده نشده‌اند، بنابراین مردم همچنان برای سفر به آنجا به پاسپورت خود نیاز دارند.

McKinsey and Co (معتبرترین شرکت مشاور مدیریت جهانی است. این شرکت امریکایی به منظور ارزیابی تصمیمات مدیریتی در بخش‌های دولتی و خصوصی تحلیل‌های کیفی و کمی انجام می‌دهد و در این میان ۸۰٪ از ابرشرکت‌های جهان و فهرست گسترده‌ای از دولت‌ها و سازمان‌ها را در زمره مشتریان خود دارند)، موافقت کرده است که ۷۸ میلیون دلار برای تسویه ادعاهای بیمه‌گران و صندوق‌های مراقبت بهداشتی مبنی بر اینکه همکاری با شرکت‌های دارویی به بحران اعتیاد به مواد افیونی کمک کرده است، بپردازد. طبق این توافق، این شرکت، صندوقی را برای بازپرداخت شرکت‌های بیمه برای پولی که مردم برای داروهای مخدر مصرف می‌کنند، ایجاد خواهد کرد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

اپل (AAPL) با ارزش بیش از ۳ تریلیون دلار، با ارزش‌ترین شرکت در ایالت کالیفرنیا و کل ایالات متحده است. در اوایل ماه دسامبر، ارزش شرکت سازنده آیفون از ۳ تریلیون دلار گذشت. یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ فناوری، مایکروسافت، مستقر در واشنگتن، با ۲.۷۹ تریلیون دلار است. در شهر نیویورک، غول بانکی جی پی مورگان چیس (JPM) ۴۹۲.۳۴ میلیارد دلار ارزش دارد، در حالی که شرکت میلیاردر وارن بافت، مستقر در نبراسکا، Berkshire Hathaway (BRK-A) به ارزش ۷۷۶.۰۴ میلیارد دلار رسید. شارلوت، مقر بانک امریکا (BAC) است که با ۲۶۸.۱۲ میلیارد دلار ارزشمندترین شرکت در این ایالت است.

به‌رغم درگیری‌ها و تلاش‌های کشورهای تولیدکننده نفت برای محدود کردن تولید، قیمت نفت در سال گذشته بسیار کاهش یافت، به این دلیل که مقدار نفت زیادی از منابع خارج از این کشورها در دسترس بود. وست تگزاس اینترمدیت (نوعی نفت خام) روز جمعه با ۰.۲ درصد کاهش به تقریبا ۷۲ دلار در هر بشکه رسید. به طور کلی، قیمت طیف وسیعی از کالاها در سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. قیمت نفت کاهش یافت زیرا میزان نفت ذخیره شده در کوشینگ، اوکلاهاما در ۱۱ هفته گذشته افزایش یافته است. همچنین تولید نفت خام امریکا بسیار بالا بوده است.