شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#غزه

اختلاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره مرحله سوم جنگ غزه

اختلاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره مرحله سوم جنگ غزه

ایسنا نوشت: روزنامه یدیعوت آحارونوت درباره مرحله سوم جنگ غزه صحبت و به اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره انتقال به این مرحله اشاره کرد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، رژیم صهیونیستی به مرحله سوم جنگ غزه نزدیک می‌شود، اما اختلافات میان این رژیم و آمریکا درباره زمان انتقال به این مرحله درحال افزایش است.

بعد از اینکه یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا مذاکراتی را برگزار کردند، آمریکا بیانیه‌ای را صادر کرد که شکاف اصلی میان رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره انتقال به مرحله سوم جنگ غزه را پنهان کرد.

در بیانیه آمریکا آمده‌است که دو طرف درباره جنگ غزه و آمادگی برای مرحله ثبات صحبت کردند.

دو طرف می‌دانند که انتقال از یک مرحله عملیاتی فشرده به یک عملیات محدودتر مدت زمانی به طول می‌انجامد چراکه ارتش برای خارج کردن دو لشگر از غزه به چند روز زمان نیز دارد.

آمریکا می‌خواهد انتقال به مرحله بعدی جنگ زودتر به پایان برسد، اما رژیم صهیونیستی تنها تمایل دارد این مرحله را آغاز کند.

یدیعوت آحارونوت درباره انتقال به مرحله سوم جنگ نوشت: ارتش از مناطق مشخصی عقب نشینی خواهد کرد درحالی که یورش‌های زمینی به اهدافی در غزه و همچنین حملات هوایی ادامه خواهد داشت. همزمان با ورود به این مرحله حملات فشرده در خان یونس تا زمان تحقق تمام اهداف ادامه خواهد داشت.

اخیرا هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به احتمال ورود رژیم صهیونیستی به یک جنگ فرسایشی طولانی گفت: جنگ غزه اهداف ضروری دارد که محقق کردن آن آسان نیست. راهکارهای سحرآمیز و راه‌های کوتاه مدتی برای از بین بردن حماس وجود ندارد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که مرحله سوم جنگ شاهد ایجاد کمربند امنیتی یا منطقه حائل در طول مرزها میان رژیم صهیونیستی و غزه به طول بیش از یک کیلومتر است. همچنین ارتش مانع بازگشت ساکنان به شمال نوار غزه بدون نظارت و بازرسی خواهد شد و تنها در شرایط مشخصی اجازه آن را خواهد داد. مرحله سوم برخلاف مرحله دوم احتمالا بین ۹ ماه تا دو سال طول بکشد، اما پیش بینی نمی‌شود که حماس در پایان آن نابود شود.

310310