شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

بورس امروز | پیش بینی بورس | قیمت سهام

بورس به مسیر اوج بازگشت / نقش خبرها در صعودی شدن بازار

در تاریخ ۹ دی ماه ۱۴۰۲، بازار سهام با افزایش ۵۳۱۴ واحد به پایان رسید و شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز به سطح ۲ میلیون و ۱۸۲ هزار واحد رسید.

اقتصاد بورس به مسیر اوج بازگشت / نقش خبرها در صعودی شدن بازار

در جریان معاملات بورس امروز، سهام شرکت فولاد با بازدهی بالا، به طور قابل توجهی در قیمت خود رشد کرد. این شرکت با رنگ سبز در لیست سهام‌های مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت. افزایش قیمت سهام شرکت فارس در طول معاملات روزانه، بهبود ارزش سهام آن را نشان می‌دهد. همچنین، شاخص کل بورس نیز در پایان این روز با رشد قابل توجهی همراه بود که نشانگر بهبود کلیت بازار و سودآوری برای سرمایه‌گذاران است.ش

در روز شنبه، بازار بورس با رشد صعودی آغاز شد و در طول روز این رشد ادامه یافت تا به نزدیکی سطح ۶ هزار واحد برسد. در این روند، نمادهای شرکت‌های فولاد، همراه، وبصادر، وکغدیر، کچاد، تاپیکو و خودرو تأثیرات مثبت و منفی داشته و باعث کاهش نسبی شاخص کل بورس شدند. تحلیلگران بازار بورس بر پتانسیل رشد آینده بازار تأکید کرده و اعتقاد دارند که تک سهم‌های هر گروه قابلیت رشد بیشتری دارند.

      نمای پایانی نقشه بازار بورس ۹ دی ۱۴۰۲

      نقشه-بازار

      شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه روند رشد بیشتر یافت تا با رشد ۴۳۵۸ واحدی به ۷۵۹ هزار و ۶۵۴ واحدی رضایت دهد.

      شاخص-کل-بورس

      در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۵ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۶,۰۹۳,۹۶۹.۰۵۳ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۷,۳۹۹.۲۲۲ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۵۹۸ میلیارد سهم است.

      نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز خاور، بپاس، هرمز، ثپردیس، حخزر، گلدیرا و سامان هستند.

      نمادهای-بورسی

      خبرهای مهم بورسی در ۹ دی ۱۴۰۲

      محسن تفرشی، رئیس اداره دعاوی بازار و تشکل‌های خودانتظام سازمان بورس و اوراق بهادار از تأیید مفاد ماده ۱۲ «دستورالعمل اجرایی معاملات برخط»، توسط دیوان عدالت اداری خبر داد.

      پوریا خاوری، مسئول برگزاری مجامع الکترونیک سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه: برگزاری مجامع الکترونیک ناشران، حاکمیت شرکتی را تقویت می‌کند.

      محمدرضا خانی، کارشناس بازارهای مالی: با هدایت سرمایه‌های مردم به بخش مولد اقتصاد از طریق بازار سرمایه، شاهد پویایی هرچه بیشتر اقتصاد کشور خواهیم بود.

      انتفاع سرمایه‌گذاران با مشارکت در اوراق سلف مسکن

      مجید پیره، سرپرست اداره مطالعات مالی اسلامی مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سرمایه‌گذاران به واسطه انتشار اوراق سلف مسکن می‌توانند از طریق بازار سرمایه در فعالیت ساخت‌وساز حضور یافته و از تمام یا بخشی از درآمد مرتبط با قیمت مسکن منتفع شوند.

      مزیت‌های حضور بخش خصوصی در میادین مشترک گازی

      فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: حضور بخش خصوصی در بهره‌برداری از میادین گازی مشترک مزیت‌های زیادی برای کشور به همراه دارد.

      صندوق املاک و مستغلات، گزینه‌ای کم‌ریسک و پربازده برای سرمایه‌گذاران

      احمدرضا سرحدی، کارشناس مسکن گفت: صندوق املاک و مستغلات بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاران است. با کمک این صندوق آنها می‌توانند با هر سرمایه‌ای در بازار املاک سرمایه‌گذاری و سود کسب کنند.

      جزئیات عرضه مسکن در بورس

      ماهیت مسکن با سایر کالاهای عرضه شده در بورس تفاوت دارد و مشخصات آن به‌طور کامل مشخص نیست. از سوی دیگر قیمت مسکن نیز حدود تعیین‌شده‌ای ندارد و ارزش آن از شاخص‌هایی مثل محل قرارگیری آن و کیفیت و نوع ساخت تبعیت می‌کند. برای مثال ممکن است حتی در یک ساختمان یکسان، قیمت واحدها در طبقات مختلف نیز با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

      برای حل این مشکل قرار شده است اوراق سهام روی یک پروژه مشخص منتشر شود و اوراق هر پروژه از پروژه دیگر متفاوت خواهد بود. همچنین در هر پروژه یک واحد مبنا در نظر گرفته و ارزش سایر واحدها بر آن مبنای آن قیمت‌گذاری می‌شود؛ به این ترتیب زمان انتشار اوراق ویژگی‌های پروژه برای خریدار مشخص است، اما اینکه خریدار در زمان سررسید کدام واحد را تحویل معلوم نیست.

      در خصوص زمان سررسید اوراق نیز، اگر فردی تعداد اوراق لازم برای تحویل گرفتن یک واحد را دارد، واحد درخواستی به او تحویل داده می شود، ولی در صورتی‌ که واحد مورد نظر چند متقاضی داشته باشد بین دو نفر از آنها قرعه‌کشی و واحد به شخص برنده تحویل می‌شود.