شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#جنوب تهران#خرید#خانه#چقدر#خورد؟

قیمت مسکن / بازار مسکن / قیمت خانه

خرید خانه در جنوب تهران چقدر آب می خورد؟

در این گزارش قصد بررسی نرخ های مربوط به خانه های جنوب پایتخت را داریم.

اقتصاد خرید خانه در جنوب تهران چقدر آب می خورد؟

امروزه، به دلیل نوسانات قیمت و افزایش قیمت مسکن، خرید خانه یکی از مسائل و نگرانی‌های ذهنی شهروندان و برخی از جوانان شده است. به همین دلیل، بسیاری به دنبال خانه‌هایی با سال‌های ساخت بالاتر می‌روند تا امیدوارند خانه مورد نظر خود را پیدا کنند.

در این گزارش، به بررسی خانه‌های ساخته شده ۱۰ سال پیش در جنوب تهران پرداخته‌ایم تا شما را در فرایند خرید مسکن هدایت کنیم.

اگرقصد خرید خانه‌ای ۱۰ ساله در نازی‌آباد را داشته باشید، میتوانید واحدی ۹۹ متری را با ۲ اتاق خواب به قیمت ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان خریداری کنید.

همچنین اگر به دنبال واحد ارزانتری در همین محله هستین میتوانید آپارتمانی ۶۷ متری با ۱ اتاق خواب و سنی معادل ۱۰ سال را با قیمت ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان خریداری کنید.

آپارتمان دیگری در منطقه منیریه با متراژ ۱۲۸ متر و ۲ اتاق خواب درحالی که ۱۰ سال از ساخت این واحد نیز میگذرد در روز های گذشته با قیمتی بالغ‌بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بنگاه‌های کشور معامله شده است.

همچنین اگر سرمایه‌ای معادل ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در اختیار دارید، میتوانید آپارتمانی ۷۳ متری در محله جوادیه را درحالی که این واحد ۲ اتاق خواب نیز دارد و ۱۰ سال از ساخت آن نیز می گذرد را خریداری کنید.

همچنین واحد دیگری در همین محله با متراژ ۸۳ متر و ۲ اتاق خواب را میتوانید با بودجه‌ای معادل ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان خریداری کنید.

اگر به دنبال واحدی به نسبت ارزانتر از واحد های بالا هستید، میتوانید آپارتمانی ۱۰ ساله‌در محدوده شوش را با متراژ ۴۰ متر و ۱ اتاق خواب را با قیمت ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریداری کنید.

واحد آپارتمان دیگری در محدوده مولوی تهران درحالی که زیربنایی معادل ۷۰ متر و ۲ اتاق خواب دارد در روز های گذشته با قیمتی بالغ‌بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت-مسکن

تفاوت قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر

قیمت خانه معمولاً در مناطق مختلف یک شهر به دلیل عوامل مختلف ممکن است متفاوت باشد. این عوامل شامل مواردی مانند موقعیت جغرافیایی، امکانات و خدمات عمومی، حمل و نقل، امنیت، امکانات فرهنگی و تفریحی و حتی وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه می‌شود.

به عنوان مثال، مناطق مرکزی یک شهر که به امکانات شهری مانند مراکز تجاری، دسترسی به حمل و نقل عمومی و امکانات فرهنگی و تفریحی نزدیک تر هستند، معمولاً قیمت‌های بالاتری دارند. در حالی که مناطق حومه‌ای یا مناطق دورتر از مرکز شهر قیمت‌های کمتری دارند. همچنین، ویژگی‌هایی مانند نقشه‌های شهری، مناظر طبیعی، دسترسی به مراکز درمانی و آموزشی نیز ممکن است بر روی قیمت مسکن تأثیر بگذارد.

با توجه به این موارد، ارزیابی دقیق قیمت آپارتمان در مناطق مختلف یک شهر نیازمند مطالعه دقیق و شناخت عمیق از عوامل مختلف است و می‌تواند به عنوان یک فاکتور کلیدی در تصمیم‌گیری برای خرید یا اجاره مسکن مؤثر باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین