شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا#مالیات

پیش بینی قیمت طلا برای هفته آینده / اخذ مالیات طلا منتفی است؟

اقتصاد پیش بینی قیمت طلا برای هفته آینده / اخذ مالیات طلا منتفی است؟

فعال بازار طلا گفت: در هفته نخست دی، قیمت‌ها به دلیل کاهش سطح تقاضا تابع نوسانات بهای انس جهانی بود و پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده نیز قیمت‌ها در همین سطح باقی بماند.

قیمت طلا به عنوان یکی از محبوب‌ترین فلزات قیمتی جهان، تحت تأثیر چندین عامل اقتصادی و جهانی قرار دارد. افزایش یا کاهش قیمت طلا معمولا به سیاست‌های پولی دولت‌ها، تقاضا و عرضه جهانی، شرایط اقتصادی و همچنین نوسانات در بازارهای مالی بستگی دارد. با توجه به مواجهه با مخاطرات مالی و نوسانات اقتصادی، طلا به عنوان یک ابزار حفظ ارزش و سرمایه‌گذاری جذاب محسوب می‌شود.

محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا در هفته گذشته (دوم تا هشتم دی) اظهارکرد: در هفته گذشته شاهد سیر صعودی قیمت طلا و فلزات گرانبها در بازارهای جهانی بودیم.

وی افزود: در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه هفتم دی) بهای انس جهانی به ۲ هزار و ۷۷ دلار رسید که به طور میانگین هر انس طلا ۲۵ دلار افزایش داشت اما دیگر مولفه تعیین‌کننده قیمت طلا در بازار داخل که نرخ ارز است، تغییری نداشت و ثابت بود.

کشتی آرای گفت: با توجه به ثبات نرخ ارز، قیمت طلا تحت تأثیر بهای انس جهانی قرار داشت.

وی ادامه داد: در هفته نخست دی ماه، سکه طرح قدیم به طور متوسط ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۵۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه هرکدام ۱۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

این فعال بازار طلا اضافه کرد: هر مثقال طلای آب شده در هفته گذشته ۱۰۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۲۵ هزار تومان افزایش قیمت رکورد یک ماه گذشته را شکست و به ۲ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان رسید.

وی گفت: حباب هر قطعه سکه طرح جدید در ابتدای هفته حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود و با کاهش تقاضا برای خرید آن حباب خالی شد و به پنج میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای اظهارکرد: در هفته نخست دی، قیمت‌ها به دلیل کاهش سطح تقاضا تابع نوسانات بهای انس جهانی بود و پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده نیز قیمت‌ها در همین سطح باقی بماند.

وی درباره اتفاقات هفته گذشته نیز توضیح داد: موضوع مالیات ۲۵ درصدی طلا شایعه‌ و کذب است و تاکنون مالیات جدیدی وضع نشده است.

کشتی آرای گفت: تنها شرایطی که تغییر کرده این است که وزارت امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد از اول دی همه معاملات به صورت فاکتورهای الکترونیکی در سامانه مودیان ثبت شود.

وی اضافه کرد: اعلام موجودی و داد و ستدها در سامانه تجارت محل اعتراض فعالان صنف طلا در روزهای گذشته بود و موضوع اخذ مالیات منتفی است که این موضوع باعث نگرانی فعالان صنفی شده بود.