شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واحد مسکونی#مسکن#جدید#تعداد#دارای#وزارت

مالکان خانه های خالی شناسایی شدند/ ارسال اطلاعات بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی خالی جدید به سازمان امور مالیاتی

مالکان خانه های خالی شناسایی شدند/ ارسال اطلاعات بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی خالی جدید به سازمان امور مالیاتی

ایرنا نوشت: معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: مرحله دوم اطلاعات واحدهای مسکونی خالی برای سال مالیاتی ۱۴۰۱ به تعداد ۴۰ هزار و ۲۱۳ مورد برای اشخاص دارای بیش از پنج واحد مسکونی به سازمان امور مالیاتی ارسال شد.

هادی عباسی اصل با اشاره به ارسال اطلاعات بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی خالی جدید به سازمان امور مالیاتی، تصریح کرد: در مرحله اول نیز اطلاعات ۱۹ هزار و ۲۹۰ خانه خالی برای سال مالیاتی ۱۴۰۱ معرفی شده بود که با این حساب از ابتدای امسال در مجموع ۵۹ هزار و ۵۰۳ واحد مسکونی خالی بر اساس سامانه املاک و اسکان طی ۲ نوبت به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.

وی با اشاره به ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم مصوب سال ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی، افزود: هر خانه‌ای که بیش از ۱۲۰ روز در یک سال مالیاتی خالی باشد، مشمول دریافت مالیات است و شناسایی این خانه‌ها بر اساس ماده ۱۶۹ مکرر همان قانون، از طریق سامانه املاک و اسکان صورت پذیرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: پیش از ارسال فهرست به همه اشخاص در قالب ارسال پیامک یا نامه، اخطار لازم داده شد تا اطلاعات افراد ساکن در واحدهای مسکونی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند. بر اساس بند ۵ تبصره ۸ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم اشخاص حقیقی و حقوقی که در مهلت مقررنسبت به تکمیل اطلاعات سکونت، مالکیت و ملک خود اقدام نکنند به عنوان خانه خالی، به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شوند.

۲۱۷