شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو

۲۵۰۰ میلیارد تومان جریمه نقدی برای این دو خودروساز / بازگشت اضافه پرداختی متقاضیان خودرو

اقتصاد  ۲۵۰۰ میلیارد تومان جریمه نقدی برای این دو خودروساز / بازگشت اضافه پرداختی متقاضیان خودرو

محکومیت گران فروشی مدیران خودرو و کرمان موتور منجر به صدور رأی قطعی شد. سازمان تعزیرات حکومتی ۲ شرکت مدیران خودرو و کرمان موتور را علاوه بر جریمه نقدی، به بازگرداندن بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان وجه اضافی از مشتریان محکوم کرد.

بازار خودرو به‌طور معمول توسط شرکت‌های خودروسازی، نمایندگان فروش و بازاریابان خودروها، فروشگاه‌های خودروهای دست دوم و افراد حقیقی که خودرو خود را به فروش می‌گذارند، تشکیل شده است. در این بازار عموماً مشتریان می‌توانند از انتخاب مدل، مشخصات فنی، قیمت و شرایط فروش مناسب برای خودرو خود استفاده کنند.

محمدعلی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده شکایت از ۲ شرکت مدیران خودرو و کرمان موتور برای اضافه دریافتی، پرونده در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی شد. براساس استعلام دریافتی از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تخلف گرانفروشی مدیران خودرو و کرمان موتور محرز شد.

وی افزود: این ۲ شرکت براساس حکم شعب تعزیرات حکومتی به پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند. همچنین مدیران خودرو و کرمان موتور محکوم به بازگرداندن ۲۴۰ میلیارد تومان وجه در حق مشتریان شدند. به‌گفته اسفنانی، بیشتر این احکام قطعی‌ هستند. اما برخی از این پرونده‌ها با توجه به اعتراض متهم در مرحله تجدیدنظر خواهی است و به زودی حکم قطعی صادر می‌شود.

براساس حکم قطعی سازمان تعزیرات حکومتی، مبلغ جریمه نقدی گران فروشی مدیران خودرو به عنوان عرضه‌کننده خودروهای چینی چری، ۲۱۰۰ میلیارد تومان است. مدیران خودرو باید این مبلغ جریمه را به صندوق دولت پرداخت کند. به غیر از این، مدیران خودرو می‌بایست ۲۲۰ میلیارد تومان وجه اضافه‌ای که از مشتریان دریافت کرد را به آنها برگرداند.

این حکم قطعی همچنین کرمان موتور را به پرداخت ۱۷۶ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم کرد. کرمان موتور باید این وجه جریمه را به صندوق دولت واریز کند. علاوه بر این مبلغ، کرمان موتور باید ۲۰ میلیارد تومان وجهی که اضافه از مشتریان خود دریافت کرده‌است را به حساب تک تک آن افراد واریز کند.