شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

تجارت/صادرات کالا/واحد مبادلات

صادرات ایران با پول جدید/ریال آفشور به جای ارز خارجی

نام رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: طرح “ریال برون‌مرزی” یا “آفشور” (Offshore)، که مدت‌هاست در بانک مرکزی مورد بررسی قرار دارد، به زودی اجرا خواهد شد. این طرح امکان صادرات ریالی به کشورهایی مانند افغانستان یا عراق را برای صادرکنندگان فراهم می‌کند و اجرای آن به آن‌ها اجازه خواهد داد تا با استفاده از ریال برون‌مرزی تعهدات خود را رفع کنند.

اقتصاد صادرات ایران با پول جدید/ریال آفشور به جای ارز خارجی

طرح "ریال آفشور" به امکان صادرات ریالی به کشورهای خارجی اشاره دارد. این طرح به صادرکنندگان ایرانی این امکان را می‌دهد که بتوانند تعهدات خود را با استفاده از ریال برون‌مرزی پرداخت کنند و به جای ارز خارجی از ریال برون‌مرزی برای انجام معاملات خود استفاده کنند.

محمدرضا فرزین افزود: این درخواست از جانب تجار مشهدی بوده که با اجرای طرح ریال آفشور، امکان صادرات به افغانستان را فراهم کرده و تجار می‌توانند از ریال برون‌مرزی به جای ارز خارجی برای صادرات خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: مقررات طرح ریال برون مرزی در بانک مرکزی تدوین شده و تاکنون یک یا دو بانکی اجرای این طرح را آغاز کرده‌اند و بزودی در کل بانک‌های کشور عملیاتی خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: بطور قطع تکالیف این بانک در خصوص تسهیلات ازدواج و تسهیلات فرزند آوری تا پایان سال به طور کامل اجرا خواهد شد و سیستم بانکی تمام تسهیلات را خواهد پرداخت.

 

منبع: خبر آنلاین